מנהל ‘יובלים’: “לחנוק את החרדים” • חברי מועצה: “שפל וגזען”

מזעזע • מנהל המנהל הקהילתי בקריית יובל בירושלים מודה: "אפליית החרדים – מדיניות. מה הרעיון? לחנוק אותם" • יצחק פינדרוס לחרדים10: "דורש משר החינוך לפטר את הגזען הנאלח" • צביקה כהן: "לא נקצה כספים עד שהוא לא יפוטר" • אברהם בצלאל: "אדם שפל וגזען. לא ראוי לכהן"
אריה ריבקינד ואיתמר זינגר
כ"ה שבט התשע"ז / 21.02.2017 09:00

תושבי שכונת קריית יובל בירושלים יודעים בשנים האחרונות לא מעט מאבקים בין התושבים החילונים לתושבים החרדים שהגיעו להתגורר בשכונה –  אך הבוקר (שלישי) נחצה רף חדש במאבק, הגובל באנטישמיות כנגד הציבור החרדי.

יחיאל לוי, מנהל המנהל הקהילתי ‘יובלים’, חשף בשיחה עם גל”צ כיצד הוא מיישם את השיטה נגד החרדים.

“מה הרעיון? לחנוק אותם כדי שיעזבו את השכונה”, הסביר. “כשאתה חונק הם הולכים, כשמקשים אז לא מתלהבים לגור. זה המנגנון שעובד היום”.

הקהילה החרדית בשכונה מתגוררת בעיקר ברחובות מופרדים מן המשפחות החילוניות, אך לוי מפרט ומסביר איך דווקא שם מחליטה הנהלת המנהל לקיים אירועים בשבת.

“אם ההנהלה כל כך רוצה לעשות פעילות של סרטים בגלל שזה הצורך התרבותי של אוכלוסיה חילונית, למה שתעשה את זה באותו מתחם שיש בו הרבה חרדים, שיושב בו גם רב השכונה?” שואל לוי ועונה: “כדי להפגין שאנחנו לא צריכים להיות מוטרדים איפה לעשות. יש הבנה ברמה של התושבים. ברמה של ההנהלה, של מועצת העיר – יש פיצוץ”.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לחרדים10: “עירית ירושלים מתנערת מדברי ראש מינהל יובלים. הדברים שנאמרו אינם על דעתנו וראש המינהל אינו עובד עירייה. העירייה פועלת לתת מענה ענייני לכל צרכי התושבים זה לצד זה ולא האחד על חשבון השני. פעילותנו מוכיחה שאנו חותרים לאיזונים נכונים ולמתן מענה הולם לצרכים השונים”.

ממנהל קהילתי יובלים טרם נמסרה תגובה לג”צ.

חבר המועצה יצחק פינדרוס אמר לחרדים10 בתגובה: “למינהל האנטישמי ולמנהל הגזען אין זכות קיום בארץ ישראל. אני דורש מראש העיר לפזר את הנהלת המינהל, לחברי במועצת העיר להצטרף אלי ולא לתקצב את המינהל,  ומשר החינוך לפטר את הגזען הנאלח”.

סגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן אמר לדוד חכם ב’מורשת’: “אמירה פשטיסטית חמורה מאוד, אין לו מקום בשירות הציבורי ואנחנו נדרוש את התפטרותו. הציבור בקרית יובל הוא ציבור נפלא ולא אלו דעותיו. יש בשכונה הזו 1500 משפחות חרדיות. מי הוא שידבר ככה? אנחנו מזרימים כסף ציבורי שם וכשאדם כזה מנהל את זה לא מקובל. לא נקצה כספים יותר לשם עד שהוא לא יפוטר”.

סגן ראש העיר יוסי דייטש, מנציגי הסיעות החרדיות, הגיב בגל”צ: “מותר להגיד לילדים של חרדים ‘אתם לא תלמדו בשכונה’ ושילמדו בתת-תנאים בגלל שהתינוקות האלה נולדו בבית חרדי? האם בגלל שההורים של הילדים האלה חרדים, לא מגיע להם גנים וצריך לחנוק את ההורים שלהם שיעזבו את השכונה? האם זו לא אנטישמיות?”

דייטש הוסיף: “האדם הזה התגלה כאנטישמי. זו מדיניות של אדם שממומן על ידי משרד החינוך ועיריית ירושלים, לא ראוי שהוא יישאר בתפקידו אפילו שעה”.

חבר מועצת העיר אריה קינג אמר לחרדים10: “מי שמאשים את יחיאל לוי בנעשה במינהל ‘יובלים’, לדעתי טועה ומטעה. יחיאל לוי, תיאר את מדיניות הנהלת ‘יובלים’ – מינהל ש-99% מחברי הדירקטוריון שלו הם אנשי ניר ברקת ותומכיו המובהקים. יחיאל לוי ממלא את הוראות ההנהלה שלו והצהרותיו של יוסי דייטש והתגובה העירונית צריכה להיות מופנית להנהלת יובלים, שמנסה לדרדר את יחסי השכנות בשכונה למצב שממזמן העירייה הייתה חייבת להתערב.

“כבר חודשים שאני וחברי מועצה חרדים רבים דורשים להקפיא את כל העברת הכספים למינהל הקהילתי ‘יובלים”. לצערי, לא זכינו עד כה לשיתוף פעולה מצד כלל חברי המועצה הדתיים ובראש בראשונה, יו”ר ועדת הכספים, חגית משה, שותפתו של ברקת בקידום המדיניות של חילול וחילון העיר”.

חבר מועצת העיר ירושלים פיני עזרא: “זו אמירה מבישה שמוכיחה שוב את שאנו זועקים תמיד. כל ההתנהלות של מינהל יובלים נובעת משנאת חרדים, הם משתמשים בכסף עירוני לכדי לייצר קרע עמוק בין התושבים. אני וחבריי נדרוש מראש העיר ושר החינוך את פיטוריו המיידים”.

חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק הארנונה אברהם בצלאל: “אדם שפל וגזען כמו יחיאל לוי לא ראוי לכהן כמנהל מינהל קהילתי. שנים ארוכות מינהל יובלים פועל מתוך שנאת הציבור החרדי, נדרוש מראש העיר את פיטוריו במיידי.

“לא יהיה מצב שמינהל קהילתי יהנה מכספי ציבור ויתנהג באופן בוטה נגד המגזר החרדי. תושבי קרית יובל החרדים והחילונים חיים יחד בהרמוניה נפלאה, חבל שמנהל המינהל עושה הכל בכדי ליצור קרע וסכסוך בין תושבי השכונה”.

שר הבריאות יעקב ליצמן פנה הבוקר לממ”ז ירושלים בדרישה לחקירה נגד יחיאל לוי מנהל מינהל קהילתי יובלים, בגין שיסוי והסתה נגד הציבור החרדי.

לדברי השר, מדובר בחציית קו אדום בשיח הציבורי וסכנה ממשית לשלום הציבור. השר ליצמן קרא לראש העירייה ניר ברקת ולשר החינוך נפתלי בנט, לפעול לפיטוריו המיידיים של מנהל המינהל שכן “האיש אינו ראוי לתפקידו”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איפה שמגיעים החרדים לא נשארת פיסת אדמה
    21/02/2017 09:47
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הם בשיטת אדמה חרוכה. העוצמה של החרדים והדתיים היא בכוחשלהם לעבוד באיומים ולפעמים בכוח פיזי.
    במקום לעבוד הם כל הזמן מבזבזים הזמן לויכוחים ולהתפלל.
    גם שחרדי עובד והוא בסדר אז חצי מהתפוקה שלו מתבזבזת בגלל זמני תפילות. הבנאדם מגיע מאוחר כי לא סיים את התפילה. מאריך את שעת ההפסקה לאוכל כי בדרך עובר בבית הכנסת. נתקלתי המון שעבודה נדחתה בגלל שהדתיים לא רצו לעבוד בערבי חג וימי שישי. חוקים משתנים כדי לעזור לדתיים לעבוד פחות. זה מתנקם במשק בגלל חוסר היעילות כך שהעלות למפעל מסויים עולה.

  2. כמה צביעות
    21/02/2017 10:11
    פיני
  3. החרדים עושים בדיוק את אותו הדבר, הם רק לא אומרים “לחנוק” השיטה שלהם דומה. בא שכן חרדי, הוא הכי נחמד בעולם, אח”כ בר עוד חרדי וגם הוא נחמד…. כשמגיע החרדי השלישי, הם כבר מתחילים לבקש “התחשבות” ואחרי שהם מגיעים ל-20-30% הבקשה להתחשבות הופכת לדרישה של ממש, כולל הפעלת אלימות ע”י צעירים חרדים, שאח”כ יאמרו עליהם: “הם לא משלנו, ולא מייצדגים אותנו” אבל עובדתית האלימות היא כלפי חילונים. כשהם עוברים את ה-50% הם כבר בעלי הבית באופן רשמי, והחילונים יכולים “להיחנק או לעבור דירה – המצב השתנה וכרגע זאת שכונה חרדית” . הכי חשוב שזאת לא אנטישמיות, רק שמדברים על החששות מהם זאת “אנטישמיות”. אז אולי אותו ראש מינהל קהילתי לא פוליטיקלי קורקט, אבל הוא אדם שרוצה להמשיך לחייות את חייו בחופש.

  4. מי חונק את מי?
    21/02/2017 17:18
    אורנה
  5. תושבי קריית היובל היובל קיבלו בסבר פנים יפות את החרדים לשכונה. אלא שמאז מרחב החיים של החילונים ניזוק. חיילות לא יכולות להשתמש בתחבורה ציבורית כי הן מבוזות.היה עולה על דעת חילוני לגור בשכונה חרדית? האם היו נותנים לו לשרוד. לוחות המודעות בשכונהמודרות מתמונות נשים וחלים עלינו איסורים רבים. כל הכבוד יחיאל לוי שבטא את רגשות החילונים. המילה לחנוק לא במקום, בפועל החילונים נחנקים ורבים עזבו את ירושלים. אני כדור שמיני בירושלים לא מוכנה לותר. אנו נותנים כבוד לאורח חייהם של החרדים ואני מצפה כי יכבדו את תרבותי.