כזה דבר עוד לא היה באו”ם • צפו איך שגרירת ארה”ב מגינה על ישראל

ניקי האלי, השגרירה החדשה של ארה"ב באו"ם, פתחה את תדרוך העתונאים הראשון שלה בהגנה חסרת תקדים על מדינת ישראל • "קורים כל כך הרבה דברים בעולם. איך זה שמדי חודש בחודשו, פעם אחר פעם, אנחנו אמורים לשבת ולנהל ישיבה שכל מה שעושים בה זה לעסוק בישראל באובססיביות?"
שלמה בן חיים
כ"ה שבט התשע"ז / 20.02.2017 23:10

כזה דבר לא שמעו באו”ם מעולם: ניקי האלי, שגרירת ארה”ב החדשה באו”ם,  פתחה את תדרוך העיתונאים הראשון שלה, ביום חמישי, בנאום הגנה חסר תקדים על מדינת ישראל.

“הדבר הראשון שאדבר עליו זה מה שראינו שם כרגע”, פתחה האלי. “מועצת הביטחון סיימה הרגע את הישיבה החודשית הרגילה שלה על ענייני המזרח התיכון. זו הישיבה הראשונה מסוג זה שהשתתפתי בה ואני חייבת לומר שזה היה די מוזר”.

לדבריה, מועצת הביטחון אמורה לדון בדרכים לשמור על השלום והביטחון הבינלאומיים – “אבל בישיבה שלנו על המזרח התיכון לא דנו בבניית כוח הטילים הבלתי חוקי של חיזבאללה בלבנון; לא דנו בכסף ובנשק שאיראן מספקת למחבלים; לא דנו באיך נביס את דאע”ש; לא שאלו איך נגרום לבשאר אסד לשאת באחריות לטבח מאות ואלפי אזרחים.

“לא. תחת זאת, הישיבה עסקה במתיחת ביקורת על ישראל, הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון”.

האלי המשיכה בנאום שנשמע כאילו נכתב על ידי ברוך מרזל: “אני אמנם חדשה פה, אך אני מבינה שכך פעלה המועצה, חודש אחרי חודש, במשך עשרות שנים.

“אני כאן בכדי לומר: ארה”ב לא תתעלם מכך יותר. אני כאן בכדי להדגיש את התמיכה היצוקה בברזל של ארה”ב בישראל. אני כאן בכדי להדגיש שארה”ב נחושה בדעתה להתנגד להטייה האנטי-ישראלית של  האו”ם”.

אלי הוסיפה כי ארצה לעולם לא תחזור על “הטעות הנוראית”, כפי שכינתה את החלטה 2334 של מועצת הביטחון – לה העניק הנשיא אובמה אישור.

היא סיפרה שהאו”ם התנגד אפילו ליוזמה של ארה”ב לגנות את הפיגוע שאירע באחרונה בפתח תקווה, למרות שלא היה מהסס לגנות אירוע דומה בכל מדינה אחרת.

השגרירה הוסיפה ו כינתה את ישראל “מגדלור של יציבות” וציינה את הצלחותיה בתחומי הטכנולוגיה והיזמות.

“ארה”ב לא תהסס מעתה להגן על ידידתה ובעלת בריתה”, הבטיחה.

“אתה יודע”, אמרה לעיתונאי, “פניתי לחברי מועצת הביטחון בבקשה שיעזרו לי להבין; הרי קורים כל כך הרבה דברים בעולם. איך זה שמדי חודש בחודשו, פעם אחר פעם, אנחנו אמורים לשבת ולנהל ישיבה שכל מה שעושים בה זה לעסוק בישראל באובססיביות? זו הבעיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות