הרגשה מוזרה? בסין מחזירים את הראייה בעזרת קרניות של… חזירים

מנהל מחלקת ההשתלות בסין שביצעה למעלה מ-400 ניתוחי ראייה עם קרניות חזיר מודע לתחושה המוזרה של המתעניינים ומגיב בחדות: "יש לכם בעיה להסתכל על זה? אתם לא חייבת להסתכל על זה"
דוד ליבוביץ
כ"ד שבט התשע"ז / 20.02.2017 16:25

בשורה משמחת לעיוורים: בסין הצליחה מחלקת ההשתלות להחזיר את הראייה לאדם שאיבד את מאור עיניו בעזרת קרנית שנלקחה מ… חזיר.

מנהל מחלקת ההשתלות הסינית זנג קאנג שאו שאל את כתבת CBS, שסיקרה את הנושא, והביעה כפי הנראה מעט סלידה מהרעיון: “יש לכם בעיה להסתכל על זה? את לא חייבת להסתכל על זה”.

שאו הסביר כיצד החברה שבראשה הוא עומד עורכת ניסויים וניתוחים פורצי דרך שבעזרת השתלת רקמות מעיני חזיר בעין אנושית – מחזירים את הראיה.

מומחה ההשתלות שצוטט  באתר ‘מאקו’ סיפר כי החזירים לא היו הבחירה הראשונה של החוקרים. “ניסינו הרבה מאוד בעלי חיים”, מסביר שאו. “לבסוף גילינו שהקרנית של החזירים מאוד דומה לזו של האנשים”. בסין לא נהוג לתרום איברים – על פי המסורת אסור להתעסק בגופות, אבל עם 4 מיליון אנשים עם פגיעות בקרנית – עולם הרפואה הסיני היה חייב למצוא פתרון.

כמה ניתוחים נערכו עד כה? מתברר שלא פחות מ-400 השתלות קרנית נערכו במדינה הגדולה, וסיכויי ההצלחה עומדים על 95 אחוזי הצלחה.

“בדרך כלל אנחנו לא מספרים למטופלים שזה מחזירים, אנחנו אומרים להם שזה מוצר מהונדס”, מודה שאו. “אם נגיד שזה מחזירים, יש אנשים שלא ירצו את זה, לאחרים וודאי לא יהיה אכפת כל עוד הם יכולים לראות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חזיר
    21/02/2017 15:29
    ח
  1. איני מבין מה התמיהה בתלמוד מופיע שהקיבה של החזיר היא כמו של בן אדם…
    וכידוע שעיוור לא שבע מהר כמו מי שרואה את האוכל, היות והוא לא רואה את מה שאוכל…
    תחשבו על זה