דאעש בתוכינו: השב”כ עצר מחבל שתכנן לייצר גז סארין ולתקוף אוטובוס בת”א

השב"כ הצליח לעצור את חאג' יחיא פעיל של ארגון דאעש - המדינה האיסלמאית • יחיא התבקש לתכנן פיגוע טרור באוטובוס בתל-אביב ולפגוע בחיילי צה"ל, אך למרבה הנס התכנון לא יצא אל הפועל

אליעזר היון
כ"ד שבט התשע"ז / 20.02.2017 16:07

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל ולוחמי ימ”מ, נעצר אנס חאג’ יחיא, בן 35, אזרח ישראלי, תושב טייבה, בחשד לפעילות וקשר לארגון דאעש -“המדינה האיסלאמית”.

חאג’ יחיא נעצר בעקבות מידע מודיעיני שהצביע עליו כמי שפועל לקדם פעילות טרור בתחומי מדינת ישראל. בחקירה בשב”כ התברר כי חאג’ יחיא עמד בקשר עם פעילים של ה”מדינה האסלאמית”, והפיץ להם חומר קיצוני וידע צבאי על הכנת חומרי חבלה.

חאג’ יחיא נשבע אמונים לח’ליף ה”מדינה האיסלאמית”, אבו בכר אל בגדאדי, ואף שקל בעבר לצאת לסוריה ולהצטרף ללחימה לצד פעילי הטרור. החקירה העלתה כי חאג’ יחיא תכנן להקים חוליית טרור מטעם ה”מדינה האיסלאמית” כדי לבצע פיגועים בישראל, ואף ניסה לגייס לחולייה נוספים.

חאג’ יחיא התבקש לתכנן פיגוע טרור באוטובוס בתל-אביב ולפגוע בחיילי צה”ל, אך התכנון לא יצא אל הפועל.

במסגרת החקירה נחשף כי חאג’ יחיא היה חבר בקבוצות באינטרנט בהן השתתפו פעילי “מדינה איסלאמית” נוספים. חאג’ יחיא הפיץ בקרב הפעילים מידע אודות ייצור והרכבת חגורות נפץ, הכנת מטענים צמודי סלולר וכן סרטוני הדרכה על רעלים שניתן לשלב במטעני נפץ.

בנוסף הפיץ חאג’ יחיא הוראות להכנת חומרים מסוכנים ביותר, לרבות ייצור גז סארין.

ברשות חאג’ יחיא נתפסו שורה של ממצאים החושפים את הידע שצבר בהכנה ובהרכבה של חומרי נפץ וחומרים מסוכנים, כמו גם יכולתו להדריך נוספים.

בביתו נתפסו, בין היתר, תמונות של חומרים צבאיים ומטענים וכן” מדריך מפורט ללוחם הג’יהאד” המשמש פעילי טרור המזוהים עם ה”מדינה האיסלאמית”.

היום הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד חאג’ יחיא.

“שירות הביטחון הכללי רואה בתומכי המדינה האיסלאמית בישראל איום ביטחוני חמור, ועל כן נוקט בכל האמצעים העומדים לרשותו במטרה לסכל מבעוד מועד את האיום ולמצות את הדין עם המעורבים בפעילות זו”, נמסר מהשב”כ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות