רוצים להתפקד ל’יש עתיד’? זה יעלה לכם כסף ולא תקבלו תמורה

יו"ר 'יש עתיד' פנה בשבועות האחרונים לעשרות אלפי אזרחים וביקש מהם להתפקד למפלגה כדי לקבל "תחושת שייכות לחלק ממשפחה" • אלא שבדיקה מעלה: ההתפקדות עולה כסף, ולחברים החדשים אין כל יכולת השפעה על הרכב הרשימה, ובטח שאינם יכולים להתמודד במסגרתה
דוד ליבוביץ
כ"ד שבט התשע"ז / 20.02.2017 14:54

רוצים להתפקד למפלגת ‘יש עתיד’? תוכלו לעשות זאת, אבל תיאלצו להיפרד מ-40 שקלים, מבלי שהדבר מקנה לכם כל תמורה למעשה.

בשבועות האחרונים, קיבלו עשרות אלפי אנשים ברחבי הארץ לכתובת המייל האישית שלהם בקשה אישית מיאיר לפיד: “התפקדו וקבלו תחושת שייכות לחלק ממשפחה”.

אלא שבחדשות 2 נחשף, כי ההתפקדות הזו עולה כסף, והיא אינה מקנה לחבר במפלגה מאום. המתפקד לא יוכל להשפיע על הרכב הרשימה של יש עתיד ובטח שלא להתמודד במסגרתה, אם וכאשר ירצה.

במכתב שכתב לפיד לגולשים נאמר: “ההתפקדות שלנו היא הבעת אמון, אמון משותף, שהגיע הזמן, שאפשר שיהיה פה טוב יותר”, וגם, “הקמנו את ‘יש עתיד’ כדי להחזיר את האמון ההכרחי בין האזרחים לבין הנהגת המדינה. בלי זה, שום דבר לא אפשרי”.

אלא שבמכתב, כך על פי הנטען, לא הוזכר עניין התשלום ולו ברמז. גם העובדה שהמתפקד לא יוכל להשפיע על המפלגה או להיבחר בה לא עלתה.

אז האם במפלגה מנסים לגייס תרומות בכסות של התפקדות, בשל היותה מובילת טבלת הגירעון של בחירות 2015 כפי שקבע מבקר המדינה? ב’יש עתיד’ דוחים את הטענה: “אמנם היה גירעון בבחירות אבל המפלגה נותרה עם קופת מזומנים מלאה ולכן בפועל יש עתיד היא ללא גרעונות בכלל”.

בהקשר לבקשת התשלום אומרים במפלגה: “כללי ההתפקדות, זכויות וחובות החברים במפלגה, כמו גם סכום דמי החבר נקבעו בתקנון המפלגה, שאושר כחוק ברשם המפלגות. מדובר בסכום סמלי שמשמש בין השאר לקיום פעילות השטח הענפה של המפלגה, שפעילי יש עתיד ומתנדביה הם חלק משמעותי ומרכזי ממנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כמו יהדות התורה
    20/02/2017 17:09
    מדהים
  1. רק טיפה שונה, אין צורך להתפקד אבל אתה סוג של לקוח שבוי, בחיים אתה לא מקבל תמורה על ההצבעה שלך ומסירותך למפלגה. להיפך, המפלגה משרתת רק קבוצת אינטרסנטים ואין שום יכולת להשפיע על זהות המייצגים בשום מקום, לא בכנסת ולא במועצות העיר.