ביבי בסינגפור: “אנו נשמות תאומות – אומות קטנות שהפכו למעצמות”

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת בסינגפור, לביקור ראשון של ראש ממשלה ישראל במדינה • ראש ממשלת סינגפור: "המזרח התיכון אמנם רחוק מאיתנו, ובכל זאת יש לנו עניין רב במתרחש שם בגלל האוכלוסיה המוסלמית הגדולה אצלנו"
יוני גרין
כ"ד שבט התשע"ז / 20.02.2017 09:18

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת הלילה (שני) בסינגפור, לביקור ראשון של ראש ממשלה ישראל במדינה.

ראש הממשלה החליט לבקר בסינגפור כדי להעמיק ולהרחיב את שיתופי הפעולה עם שווקים חדשים – כולל במזרח הרחוק.

הבוקר התקבל ראש הממשלה על ידי מקבילו הסינגפורי, לי הסיין לונג, והשניים נועדו שעה ארוכה. אחר כך נועד עם נשיא המדינה, טוני טן קנג ים, לפגישה בו השתתפו שרים מממשלת סינגפור.

בפגישה דנו בהעמקת שיתופי הפעולה בין שתי המדינות בתחום הטכנולוגיה כדי להתגבר על האתגרים המשותפים.

כמו כן דנו בהעמקת שיתוף הפעולה בין המדינות בסיוע למדינות אפריקה בתחומי הטכנולוגיה והיזמות.

הנשיא הסינגפורי ציין כי שתי המדינות התחילו כמדינות קטנות ללא משאבים טבעיים, ופיתחו טכנולוגיות אשר סייעו לצמיחת המדינה ושגשוגה. נתניהו הזמין את הנשיא לבקר בישראל והעלה את הצורך בהקמת קו תעופה ישיר בין המדינות.

בהמשך נועד נתניהו עם ראש הממשלה בארבע עיניים.

לאחר פגישתם, מסרו השניים הצהרות בארמון הנשיאות בסינגפור.

בפתח הצהרתו הודה נתניהו לעמיתו הסינגפורי: “זוהי הפעם הראשונה שלי בסינגפור. אני הולך בעקבותיך, אתה ביקרת בישראל בפעם הראשונה, ביקור היסטורי. כשנחתנו כאן, נפעמתי והתרשמתי עמוקות. לא משנה כמה אתה שומע על הצלחתה של סינגפור, לראות את זה במו עיניך זה דבר מדהים וזה ממחיש את עוצמתם של אנשים, עוצמת הרעיונות, עוצמת היכולת לממש כישרון ופוטנציאל”.

נתניהו הוסיף: “אני מאמין שישראל וסינגפור הן נשמות תאומות. אנו אומות קטנות שהפכו בתחומים רבים למעצמות עולמיות, ואני מאמין ששיתוף הפעולה בינינו בכל התחומים הופך אותנו למצליחות אף יותר. יש לנו קרן מחקר ופיתוח משותפת שכבר מימנה 150 מיזמים לחברות ישראליות וסינגפוריות הפועלות יחד במגוון תחומים, ואני חושב שההזדמנויות הן עצומות.

“אנו חיים בעידן טכנולוגי, והעתיד שייך למחדשים. ישראל וסינגפור הן אומות חדשנות, ויחד נוכל להביא יותר שגשוג, יותר תקווה וחיים טובים יותר לעמינו ואני חושב שאף מעבר לכך, לאזורים בהם אנו חיים. אנו מוקירים את הגיוון שבחברות שלנו, את הפלורליזם שבחברות שלנו, ויש לנו הרבה מה ללמוד האחד מהשני”, ציין נתניהו.

“מערכת היחסים בינינו היא מאוד פרודוקטיבית וחשובה, והיא תורמת לביטחון ושגשוג עמינו בעתיד. אני מודה לך על ההזדמנות הזאת ומצפה לביקורים רבים נוספים שלך ושל הנשיא בעתיד, וכמובן שישראלים יבקרו בסינגפור. אנו מעריצים אתכם ומוקירים את היחסים בינינו”.

נתניהו בסינגפורחיים צח / לעמ

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כן.. ביבי רוצה להגיד שהוא נשמה טהורה!!
    21/02/2017 00:29
    בושה למושחת!!
  1. תתפטר כבר!!