איך נקמה גרושה אחרי שבעלה סירב שהילדים יועברו למסגרת חרדית?

הבעל סירב לאשר העברת הילדים למסגרת חינוך חרדית • בתגובה הגישה גרושתו תביעה להבטחת תשלום מזונות - וסירבה לוותר על צו עיכוב היציאה מהארץ, למרות שתמיד העביר תשלומי המזונות במועד • התוצאה: הבעל פוטר מעבודתו, וכעת תובע להפחית את דמי המזונות
חיים טוויל
כ"ג שבט התשע"ז / 19.02.2017 13:12

בתביעה שהוגשה לאחרונה לבית המשפט לענייני משפחה נחשף מאבק מכוער בין בני זוג לשעבר על חינוך ילדיהם – אשר הביא לבסוף לפיטוריי הבעל מעבודתו.

וזה סיפור המעשה: לבני הזוג לשעבר שני ילדים, והם התגרשו לפני 6 שנים, לאחר שיחסיהם עלו על שרטון. הבעל נהנה לאורך השנים מהכנסה יפה כשכיר בחברה בינלאומית השולחת אותו לפרויקטים קצרים במדינות רבות ברחבי תבל.

לדברי עו”ד שיפמן, בני הזוג היו מאז ומתמיד דתיים, אך האישה החלה בשנים האחרונות במסלול של התחזקות – תוך אימוץ אורח חיים חרדי. בשל המהפך שעברה, ביקשה האישה להעביר את הילדים למסגרת לימודים חרדית – אך הבעל התנגד לכך.

לדברי עו”ד שיפמן, משהבינה האישה כי ללא הסכמת בעלה לשעבר, היא לא תוכל להעביר את הילדים בית ספר, היא החלה להפעיל עליו לחץ.

למרות שהגבר לא פיגר בתשלומי המזונות לאורך 6 השנים מאז גירושיהם, החליטה האישה לפתוח נגדו תיק בהוצאה לפועל – להבטחת תשלום המזונות. לאחר פתיחת התיק, הוציאה האישה צו עיכוב יציאה מהארץ נגד בעלה לשעבר, אך לא הודיעה לו על כך – והדבר התגלה לו רק כאשר נחסמה יציאתו בנמל התעופה בן גוריון, כאשר התכונן לעלות למטוס בדרכו לפרויקט חשוב בחו”ל מטעם העבודה.

לאחר שפנה אליה מספר פעמים בבקשה שתסיר את צו עיכוב היציאה נגדו, ומשנענה בשלילה – פנה הגבר לביהמ”ש לענייני משפחה, בבקשה שזה יורה על ביטול הצו המסכן את פרנסתו.

אך ראש ההוצאה לפועל צידד בעמדת האישה ולא הסכים לבטל את צו העיכוב, כל עוד הגבר לא יעמיד ערבות – וזאת על מנת להבטיח את תשלום המזונות לילדיהם הקטינים של בני הזוג לשעבר, במקרה שהבעל יבחר שלא יחזור ארצה ויסרב להמשיך לשלם מזונות.

לרוע מזלו של הגבר, אין בידו חסכונות או רכוש המגיעים לסכומים כאלה, וכמו כן  אף חבר או קרוב משפחה שלו, לא היה מוכן לחתום על ערבות בסכום כל כך גבוה.

כתוצאה מכך, הושאר הצו על כנו – ולאחר כחודשיים זומן הגבר לשימוע במקום עבודתו ופוטר, מאחר ולא יכול היה להמשיך בתפקידו עקב הנסיבות שנכפו עליו.

לדברי עו”ד שיפמן, מקרה זה איננו מקרה בודד, אלא מסמן תופעה הולכת וגוברת של אבות גרושים, המקפידים לשלם כל שקל מסכום המזונות שנפסק להם – אך חרף כך הם כלואים למעשה בישראל, רק משום שלא נמצא איש המוכן לערוב לתשלומי המזונות העתידיים בהם הם חייבים.

כתוצאה מפיטוריי הגבר, פנה לאחרונה האיש באמצעות עו”ד שיפמן לביהמ”ש למשפחה, בבקשה להקטין את תשלומי המזונות בהם הוא מחויב, ולהעמידם על 4,000 שקלים בחודש – במקום עשרת אלפים שקלים המשולמים כיום, וזאת בשל התדרדרות הכנסתו של הגבר.

לדברי עו”ד שיפמן מדובר בשינוי אורחות חיים מהותי, אשר מצדיק את הפחתת דמי המזונות .

טרם הוגש כתב הגנה.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה אתר חרדי במה לתקוף ציבור חרדי
    19/02/2017 18:43
    דוד
  1. סתם אישה רעה
    20/02/2017 19:26
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  2. מה הרוויחה?
    לשבור את הגבר ולזלזל בו?
    רעה וטפשה

  3. הגבר צודק
    20/02/2017 22:00
    ר
  4. זה שהאישה חרדית זה עדיין לא מתיר לה הכל.
    אם זה היה הפוך כולם היו צועקים.

    • דני   21/02/2017 13:13

      אשה טיפשה.שתאכל תבן

    • דני   21/02/2017 13:15

      רק הילדים סובלים.עליה אין רחמים.האשם ברבנים שמנצלים את תמימותה

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   01/03/2017 14:58

        לא הבנתי ,מה בעיה של הרבנים ? אולי של ההוצאה לפועל .של הבימ”ש לעניני משפחה ולא של הרבנים .