ההתעללות בילד החרדי: “עבר סבל גופני ונפשי לאורך זמן, זה קורע לב”

מנהל בית החולים לילדים בתל השומר: "לשים כתם לא מוצדק על משפחה יכול להרוס אותה. אבל ברגע שהיינו בטוחים - החלטנו להתלונן" • עו"ד של האם: "המשפחה מטפלת במסירות בילדיה, האם מכחישה כל כוונה לפגוע בבנה"
חיים טוויל
כ"ג שבט התשע"ז / 19.02.2017 09:08

זוג הורים חרדי ממודיעין עלית נעצר אתמול (שבת) בחשד שפגעו בבנם בן הארבע, שאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר. אמש קבע שופט בית משפט השלום בתל אביב, בדיון בדלתיים סגורות, להאריך את מעצרם של האב בארבעה ימים ושל האם בשלושה ימים.

הרופאה של הילד והצוות המטפל הם שפנו למשטרה וציינו כי הם חושדים שההורים אחראים לפגיעות בו.

בשל החשד, הותקנו מצלמות נסתרות בחדר בו טופל הילד ובסרטונים תועד האב כשהוא מתעלל בבנו. בנוסף, נחשף כי האם הזריקה לפעוט חומרים ונתנה לו כדורים – כדי להחריף את מצבו הבריאותי.

ההורים, כבני 30, נעצרו והם חשודים בהתעללות של מעשים חמורים, התעללות גופנית, גרימת חבלה חמורה לחסר ישע וקשירת קשר לביצוע פשע.

עורכת הדין חגית רחמני, שמייצגת את האם מטעם הסנגוריה הציבורית, אמרה: “מדובר במשפחה שמטפלת במסירות בילדיה, האם מכחישה כל כוונה לפגוע בבנה”.

אחד מהחשדות שנבדקים הוא שהאם סובלת מתסמונת מינכהאוזן, הפרעת נפש המובילה לפגיעה באנשים אחרים, זאת מתוך צורך כפייתי לזכות בתשומת לבו של הצוות הרפואי או של ילדיהם, באמצעות יצירת תלות וניכוס עצמי של דימוי המושיע.

מנהל בית החולים לילדים בשיבא, פרופסור אשר ברזילי, הסביר הבוקר בגל”צ מה עורר את חשד הצוות הרפואי: “הילד הגיע עם תסמונות לא הגיוניות. כמה חודשים שבהם הילד משוחרר וחוזר, כל פעם עם תסמונות שקשה לך להסביר וערכי מעבדה חריגים בצורה בלתי נתפסת”.  לדבריו, “אין ספק שלילד הוחדרו חומרים שהוא לא היה צריך לקבל, בין שבאינפוזיה או דרך הפה”.

הוא הוסיף: “צריך להבין שההחלטה להעביר את זה לטיפול של עובדים סוציאליים ומשטרה, ולשים כתם לא מוצדק על משפחה יכול להרוס אותה. אבל ברגע שהיינו בטוחים – החלטנו להתלונן”.

ד”ר גליה ברקאי הייתה זו שחשדה בהורים. “הידיעה שהילד הזה עבר סבל גופני ונפשי לאורך זמן קורעת לי את הלב”, סיפרה ד”ר ברקאי לעיתון ‘ידיעות אחרונות’. “והידיעה שלהורים האלה יש עוד ילדים בבית היא לא פשוטה. אין בסיפור הזה טובים ורעים”.

החשד של ד”ר ברקאי התעורר כשהילד הגיע כמה פעמים לאשפוז בתוך חודשים ספורים, ובכל פעם לא הצליחו הרופאים לגלות מה לא בסדר עם הילד והוא שוחרר לביתו.

“בכל הפעמים הקודמות התופעות שמהן סבל הילד לא הסתדרו לנו גם אחרי שעשינו לו בירור נרחב מאוד”, משחזרת ד”ר ברקאי. “פשוט לא הצלחנו להבין מה הסיבה לאשפוזים החוזרים. תמיד באיזשהו שלב המצב שלו השתפר והוא הלך הביתה – ואחרי תקופה היה מגיע שוב”.

הפעוט אושפז במצב קשה במשך כמה שבועות וכעת מצבו השתפר והוא מוגדר קל. הוא עבר לטיפול גורמי הרווחה.

לבקשת המשטרה והסנגוריה הציבורית הוציא השופט  צו איסור פרסום על חקירת המשטרה. גורמים שונים הביעו ביקורת על ההחלטה להוציא את הצו, לאחר שכבר פורסמו פרטים, חלקם על בסיס הודעות המשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות