מה היה דחוף לרפורמים בליל שבת? להכריז מלחמה על דיוויד פרידמן

הרפורמים פרסמו הודעה חריגה, בה הם מצהירים על אהבתם לישראל - ולכן הם מתנגדים באופן חריף למינויו של עורך הדין דיויד פרידמן לשגריר ארה"ב בישראל • הסיבה: דעותיו הקיצוניות וחוסר ניסיונו במדיניות חוץ.
נתן פרל
כ"ב שבט התשע"ז / 18.02.2017 19:38

הרפורמים נגד השגריר המיועד: יממה לאחר השימוע שנערך בוועדת יחסי החוץ של הסנאט לעורך הדין דיוויד פרידמן, המועמד לתפקיד השגריר בישראל, פרסמה אתמול (ליל שבת) התנועה הרפורמית בארצות הברית הודעה חריגה, בה היא מודיעה על התנגדותה למינוי.

התנועה קראה לכל חברי הסנאט להצביע נגד מינויו של פרידמן למשרת השגריר.

הרפורמים, הנוקטים בעמדות שמאלניות רדיקליות מסתבר, מתנגדים לאיש שתומך בהתנחלויות. לדבריהם, אין הם מטילים ספק באהבתו של השגריר המיועד לישראל או בקשר המיוחד שלו עם הנשיא טראמפ, אך אין לו הכישורים הבסיסיים לתפקיד.

“אין לו ניסיון במדיניות חוץ, הוא מעולם לא היה מעורב בנושאים מסוג זה, פרט להיותו תומך נלהב של הפעילות בהתנחלויות”, נכתב בהודעת התנועה.

התנועה הרפורמית כותבת בגלוי כי התבטאויותיו של פרידמן ותמיכתו בבנייה בהתנחלויות מעמידות בסכנה את עתידה של ישראל, ואת פתרון שתי המדינות.

“ההצהרה שלנו מגיעה מתוך אהבה עמוקה לישראל ופחד מכך שהתמיכה הדו מפלגתית ארוכת השנים בישראל מונחת על כף המאזניים”, מוסיפים הרפורמים המתגוררים כמובן איך לא… רחוק מישראל.

הליגה נגד השמצה? “אהבלים”

בין פרידמן לרפורמים ישנה יריבות ארוכת שנים.

במאמר שכתב עורך הדין, הוא כינה את אנשי השדולה היהודית ליברלית ג’יי סטריט “גרועים מאנשי הקאפו”. את הליגה נגד השמצה, ארגון יהודי הנלחם באנטישמיות ובגזענות, הוא כינה “אהבלים”, ולכך צירף עוד שורה של התבטאויות מעוררות מחלוקת על האנטישמיות המלווה לטענתו את מחלקת המדינה האמריקנית זה כמאה שנה.

במהלך השימוע שנערך לו השבוע בסנאט, לקראת ההצבעה על אישור מינויו לשגריר, אמר פרידמן כי הוא “מתחרט עמוקות” על הדברים האלה.

“זו הייתה רטוריקה פוליטית שליוותה את קמפיין הבחירות ואני יכול להבטיח לכם שאני מבין את ההבדל בין זה ובין הרטוריקה המצופה מדיפלומט”, אמר לאנשי הוועדה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרפורמים הפקירו בכוונה את היהודים של אירופה
    18/02/2017 22:51
    ששון
  1. כול ההסטוריונים מודים שהרפורמים ידעו על מה שעושים ליהודים
    ולא לחצו על המימשל בארצות הברית
    המימשל התערב רק לאחר שגילה שהרוסים מתחילים לישלוט בארופה