מכה למירי רגב • נתניהו: “ממנה את הנגבי לממלא מקום שר התקשורת”

בעקבות העתירה שהגיש הרצוג לבג"ץ - ראש הממשלה אמר עם נחיתתו בישראל: "החלטתי למנות את השר צחי הנגבי לממלא מקום לשלושה חודשים - אחר כך נקבל החלטה סופית"
אריה ריבקינד
כ"א שבט התשע"ז / 17.02.2017 15:07

ראש הממשלה בנימין נתניהו ופמלייתו נחתו בצהרים (שישי) בישראל בתום ביקור היסטורי בבית הלבן, שם נועד נתניהו עם הנשיא החדש דונלד טראמפ.

עם נחיתתו בישראל – אמר נתניהו: “החלטתי למנות את השר צחי הנגבי לממלא מקום לשלושה חודשים – אחר כך נקבל החלטה סופית”.

נתניהו מבצע את הצעד כדי להקדים הוראה דומה של בג”ץ – בעקבות העתירה שהגיש יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג, נגד המשך כהונתו כשר התקשורת.

ההחלטה התקבלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הבהיר לנתניהו כי זהו הצעד הנכון ביותר לעשות, במצב שנוצר, כדי להוריד מסדר היום את העתירה של הרצוג, ולמנוע את התערבות בית המשפט העליון.

במערכת הפוליטית העריכו עוד קודם ההחלטה כי המועמד המוביל לקבל את התיק הוא השר צחי הנגבי – מקורבו של ראש הממשלה, שכבר אוחז בסמכויות קטנות בתחום, שהועברו אליו מידי נתניהו. עם זאת,  השרה מירי רגב רמתה גם היא להשתדרג ולקבל את התיק שהפך ליוקרתי.

המנכ”ל שלמה פילבר, איש אמונו של נתניהו, לא יוחלף.

תחום התקשורת נחשב בעיני ראש הממשלה כתיק החשוב ביותר. גם בהסכם הקואליציוני שנחתם לאחר הבחירות, התחייבו המפלגות החברות בקואליציה שלא לקדם יוזמות פרטיות משלהן בנושא.

בשיחה עם הכתבים במטוס, התייחס נתניהו לביקור: “היה ביקור מצויין, יש לנו ראיה אסטרטגית משותפת ושיתוף פעולה ויש דברים שאנחנו רוצים שידרוג”.

ביום ראשון צפוי ראש הממשלה לצאת לביקור באוסטרליה וסינגפור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות