ח”כ אייכלר הכריז בביתר: לא נסכים להתרגל ליידוי אבנים בעוקף חוסאן

יו"ר הועדה לפניות הציבור של הכנסת הגיע לחזק את תושבי ביתר: "מי שזורק אבן על ציר התנועה הוא טרוריסט, שמטיל אימה ופחד ומנסה לנתק את ביתר מירושלים" • "שלטון שמכיל תופעת אבנים נגד נוסעים, גם יאפשר למחבלים לבצע פיגועי ירי"
חיים טוויל
כ' שבט התשע"ז / 16.02.2017 17:05

ח”כ ישראל אייכלר הגיע היום (חמישי) אל ביתר עלית ויצא לסיור עם  ראש העיר בכניסה לעיר ובציר הגישה אליה, בעקבות העלייה באירועי יידויי אבנים על רכבים ישראלים, על ידי פורעים ערבים.

“באתי לחזק את ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין”, אמר הח”כ. “תושבי ביתר הקשורים בעבותות אהבה וקשרי חינוך חסידות ותעסוקה לירושלים. אבן על ציר תנועה עלולה להרוג חלילה”.

אייכלר הוסיף: “כולנו זוכרים את הילדה אודל ביטון הי”ד שנהרגה מאבן. מי שזורק אבן על ציר התנועה הוא טרוריסט, שמטיל אימה ופחד ומנסה לנתק את ביתר מירושלים.

“שלטון שמכיל תופעת אבנים נגד נוסעים חפים מפשע, גם יאפשר למחבלים לבצע פיגועי ירי. מי שאינו מונע טירור של אבנים, לא יוכל למנוע פיגועים חלילה”.

יו”ר הועדה לפניות הציבור של הכנסת הדגיש: “יבורך ראש העיר הרב רובינשטיין שמסרב להכיל ולהתעלם מטרור האבנים, כדי להציל את התושבים מהסכנה”.

הערב בשעה 21:00 ייצא ראש העיר בראש הפגנת תושבי ביתר, למחאה נגד התמשכות התפרעות המחבלים על הכביש.

ר’ אורי הולצמן, חבר מועצת העיר ביתר – סיעת התושבים ‘למעננו’ – מגיב: “לפני שנה פלוס הגשתי הצעה לסדר היום בנושא הבטחון. היו אז זריקות אבנים. חשוון תשע”ו. התקיימה ישיבת מועצת העיר. ההצעה עלתה, ונדחתה מיידית על ידי ראש העיר ר’ מאיר רובינשטיין במילים: ‘ההצעה בנושאי הבטחון תועבר לטיפול הרמטכ”ל’, לקול צחוקם הרועם של כל (!) חברי הקואליציה העירונית, שכמובן הצביעו פה אחד להסיר את ההצעה מסדר היום.

“למזלי, נעדרתי מאותה ישיבה, כך שלפחות הלבנת פנים אחת נחסכה ממני.

“בהצעה זו היו כמה סעיפים אופרטיביים, שלדעתי לו היו מבוצעים, לא היינו מגיעים עכשיו למצב של פקוח נפש ה’ ישמור יום יום על הכביש מביתר עוקף חוסאן.

“אחד הסעיפים דרש סגירת העיר בפני פועלים ערבים למשך שבוע, אחרי כל פעם של מקרה זריקת אבנים.

“אני שמח שהיום התעשתו ראש העיר, לפי הפרסומים, ואתו גם חברי המועצה האחרים, והם מסכימים שיש לפעול ברוח ההצעות שלי לפני שנה פלוס.

“מצידי, שיקחו גם קרדיט על המעשים וההחלטות. העיקר חשוב – שיבצעו זאת הלכה למעשה, ולא רק כותרות גרידא. ויבורכו כל העושים והמעשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות