טיבי: “מדינה אחת? אני אהיה ראש הממשלה” • הנגבי: “של לה לה לנד”

חבר הכנסת הערבי אמר כי יתמודד וינצח בקרב על ראשות הממשלה • השר הנגבי הגיב בסרקזם : "הוא יוכל להיות אולי ראש ממשלת לה לה לנד" • על השר כץ שהכריז כי יתמודד על ראשות הליכוד: "זה יקרה רק ב-2023, וגם אני אהיה שם"
אריה ריבקינד
כ' שבט התשע"ז / 16.02.2017 15:28

השר צחי הנגבי הגיב היום (חמישי) על דבריו של חבר הכנסת אחמד טיבי לפיהם אם תהיה מדינה אחת – הוא יהיה ראש הממשלה.

“אחמד טיבי יוכל להיות אולי ראש ממשלת לה לה לנד”, אמר בראיון אישי בוועידת איגוד התאגידים העירוניים באילת.

טיבי אמר את הדברים בראיון ל-CNN, במהלכו התייחס הח”כ מהרשימה הערבית להצהרת טראמפ  כי לא יתעקש על פיתרון שתי מדינות. טיבי אמר כי אם אכן יוחלט על מהלך של מדינה אחת לשני עמים, בכוונתו להתמודד על כהונת ראש הממשלה מול בנימין נתניהו.

לדבריו, אין לו ספק כי הוא ינצח את נתניהו, שכן כל הפלשתינים יצביעו לטובתו וכך גם חלק מהישראלים. משמעות הצבעה שכזו, קבע, תהיה ניצחון על בנימין נתניהו ולמעשה תהפוך אותו לראש ממשלת ישראל.

ב-2023 גם אני אהיה

השר הנגבי התייחס גם לאמירתו של השר ישראל כץ שהצהיר שיתמודד לראשות הליכוד אחרי נתניהו: “מצוין. לדעתי זה יהיה ב-2023 ואז הוא ימצא שם עוד 7 מתמודדים ובין היתר אותי”.

על חקירותיו של ראש הממשלה אמר: “אני לא חושב שסיגר זו מתנה. אולי צריך להעמיד את ארנון מילצ’ן על ניסיון הרעלת ראש הממשלה”, אמר בצחוק – והוסיף: “אם יוגש נגד ראש הממשלה כתב אישום הוא צריך לנהוג לפי החוק, והחוק אומר שאם יש כתב אישום נגד רה”מ הוא חייב לעזוב את תפקידו רק אחרי פסק דין חלוט. אני בעד שיישאר בתפקידו”.

במהלך הראיון פירש הנגבי את דבריו של טראמפ אמש על ריסון הבנייה בהתנחלויות: “אני חושב שמישהו אמר לו אל תשאיר את הפלסטינים מדוכאים ושבורים, תן להם איזו אמירה. ולכן הוא יצר איזו הגינות ואיזון לפלסטינים באמירה הזו. הוא אמר זאת בסגנונו – תפסיקו עם זה קצת. קצת יכול להיות חודש, חודשיים, חצי שנה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טיבי
    16/02/2017 16:47
    דליה
  1. טיבי צודק, כמו שהמדינה נראית יש כל הסיכויים שהוא יהיה ראשמשלה.ובטוח שהוא יהיה יותר טוב ממה שיש היום. אדם חכם רופא מוצלח ואיש טוב. ינשאללה.

  2. טיבי ראש ממשלה
    18/02/2017 13:12
    כפיר
  3. איך יכול להיות ? הרי אנחנו מדינת אפרטהייד