הקפה מר: קופיקס מעלה המחיר ל-6 ש”ח • אלרוב: “תחושת ניצול”

שייע קליין
|
כ' שבט התשע"ז / 16.02.2017 15:14
החל מיום ראשון הקרוב יועלה מחירי מוצריה של רשת הקפה המצליחה מחמישה לשישה שקלים • קופיקס: “ההעלאה באה בעקבות ההתייקרויות במשק • איציק אלרוב: “אין הצדקה לעליית מחירים גורפת בקופיקס”

רשת קופיקס הודיעה כי החל מיום ראשון הקרוב תעלה את המחיר האחיד של מוצריה מ-חמישה ל-שישה שקלים בכל סניפיה בארץ.

איציק אלרוב, מייסד ‘תנועת הצרכנים’ הנאבקת ביוקר המחיה הגיב: “אין הצדקה לעליית מחירים גורפת בקופיקס. יש תחושה קשה של ניצול שיטת המחיר האחיד ברשת, על מנת לגרוף רווחים נוספים מכיסו של הציבור.

“אנו קוראים לאבי כץ להקפיא את התייקרות המחירים המתוכננת ולחשב מסלול מחדש. שיטת קופיקס הביאה הגינות ומחירים שפויים לענף קרטליסטי עם מחירים שערורייתיים. מצער לראות שמי שהתיימר לשנות את השיטה – נכנע לה”.

מהרשת נמסר: “ההעלאה באה בעקבות ההתייקרויות במשק וביניהם שכר הדירה, שכר המינימום, הארנונה, החשמל וחומרי הגלם, שאינם מאפשרים לרשת להמשיך ולמכור את מוצריה ב-5 שקלים”.

גם אבי כץ, מנכ”ל ומייסד הרשת התייחס לעליית המחירים ואמר: “מאז שפתחנו את רשת קופיקס לפני שלוש וחצי שנים, חסכנו לצרכנים באופן ישיר ועקיף מעל מיליארד שקל”, כתב כץ בהודעה של הרשת. “אנחנו מוכרים כ-200 אלף פריטים ביום, דבר שחוסך לצרכנים כ-1.5 מיליון שקל כל יום, בהשוואה למחירים ברשתות האחרות.

“הרעיון העומד בבסיסה של קופיקס, מחיר אחיד לכל המוצרים, ימשיך להתקיים, אך המחיר יעמוד על שישה שקלים. ניסינו במשך תקופה ארוכה להילחם בכוחות השוק ולשמור על המחיר של 5 שקלים. שכר המינימום עלה, שכר הדירה עלה, ארנונה, חשמל וחומרי הגלם התייקרו ולא מאפשרים לנו עוד למכור בחמישה שקלים”.

ההעלאה תיושם בכל 131 סניפי הרשת. קופיקס שפועלת תחת הסלוגן “סופרמרקט במחיר אחיד”, החלה בפיילוט במסגרתו היא מוכרת מוצרים שונים במחיר של 25-10 שקלים למוצר. הפיילוט מתקיים, נכון לעתה, בסניפי הרשת ברחוב בן יהודה ובאלנבי בתל אביב ובהמשך צפוי להתרחב לשאר סניפי הרשת, בהתאם למידת הצלחתו.