למה קול ברמה הודר מפרסום להילולא? הרשות לפיתוח הנגב עונה

יוסף גרינבוים
|
כ' שבט התשע"ז / 16.02.2017 13:42
‘קול ברמה’ שיגר ל’רשות לפיתוח הנגב’ מכתב תלונה על הדרה מתקציב הפרסום של אבן הפינה למרכז מורשת הבאבא סאלי זצ”ל – ודרש לקבל את כל הנתונים “כיצד התקבלה ההחלטה” • כעת מגיעה התשובה: “התקציב היה נמוך, חברת ההפקה בחרה בתחנת הרדיו בעלת החשיפה הגדולה ביותר” • ‘קול ברמה’ לחרדים10: “מגוחך שגוף ממלכתי מנסה להסתתר מאחרי טיעוני רייטינג שאינם ממין העניין, הכל בשל חישובים פוליטיים צרים”

אחרי המכתב ששיגרה הנהלת תחנת הרדיו ‘קול ברמה’ אל עו”ד משה מור יוסף, מנכ”ל הרשות לפיתוח הנגב, בו התלוננה על הדרה בפירסום – מגיעה התשובה.

כפי שנחשף בחרדים10, הנהלת ‘קול ברמה’ שיגרה מכתב  באמצעות משרד עורכי הדין אילן בומבך ושות’, אל מנכ”ל הרשות לפיתוח הנגב, בו התלוננה על הדרתה מתקציב הפירסום לאירוע הנחת אבן הפינה למרכז מורשת הבאבא סאלי – אירוע שנחגג בעיר נתיבות – ודרשה לקבל את כל הנתונים כיצד התקבלה ההחלטה.

תחת הכותרת “הנידון: פרסום תשדיר להנחת אבן הפינה למרכז מורשת הבאבא סאלי”  – כתב עורך הדין בומבך, בין היתר: “בימים האחרונים משודר ברדיו קול חי תשדיר פרסומי מטעם הרשות בהנהלתך, המזמין את הציבור הרחב לטקס הנחת אבן הפינה למרכז מורשת הבאבא סאלי ביום ג’ שבט”, נאמר במכתב.

“בתשדיר מצוין, בין היתר, כי אורח הכבוד בטקס זה הינו הרב אריה דרעי, שהינו שר הפנים, הפריפריה, הנגב והגליל. דא עקא, שהרשות בהנהלתך החליטה להעביר את תקציב הפרסום לטקס נכבד זה לרדיו קול חי, והיא כלל לא פנתה למרשתי בעניין זה.

“זאת, חרף העובדה שהטקס מיועד בדיוק לציבור הרחב שמאזין למרשתי. אפליה זו איננה מתקבלת על הדעת”.

הוא הוסיף וכתב: “יותר מכך, דווקא זיכיונה של מרשתי מסדיר את שידוריה לקהל תורני-מזרחי שהוא הנמען העיקרי לתשדיר הנ”ל. ואולי תמוה מכל: בעניינינו, הרשות בניהולך העדיפה לפרסם את התשדיר בתחנת רדיו קול חי בלבד, אף על פי שנתיבות נמצאת – על פי תנאי הזיכיון – באיזור השידור של מרשתי (איזור התיכון) ואילו איזור השידור של רדיו קול חי הינו איזור המרכז (ואיננו כולל את נתיבות!).

“נקודות אלה מחדדות עוד יותר את האפליה הברורה לטובת רדיו קול חי, והדברים פשוט זועקים”.

עו”ד בומבך טען עוד, כי “לטענת מרשתי הרשות בניהולך פעלה כך, נוכח הזיהוי הפוליטי שלך ושל ראשיה ומנהליה. שכן, מאז מערכת הבחירות לכנסת מותקפת מרשתי חזור ושנה על ידי תנועת ש”ס”.

במכתב תשובה ששיגר היועץ המשפטי (בפועל) של הרשות לפיתוח הנגב, עו”ד מרון כליפה, הוא השיב לעו”ד אילן במובך:

” מכתבך שבסימוכין הועבר לטיפולי ולהלן עמדתי.

1. ביום 2017.1.20 אישרה הממשלה החלטה להקמת מרכז מבקרים ומורשת להנצחת רבי ישראל אבו חצירא (באבא סאלי). בהחלטה נקבע כי הרשות לפיתוח הנגב תפעיל את התקציב שנקבע להחלטה זו.

2 .ביום 2017.1.30 קיימה הרשות לפיתוח הנגב טקס הנחת אבן הפינה למרכז המבקרים ביום ההילולא השנתית של הבאבא סאלי.

3. הפקת האירוע של הרשות לפיתוח הנגב בוצע באמצעות חברת “טרגט מרקט בע”מ” שזכתה במכרז של הרשות להפקת אירועים וכנסים.

4. מאחר ומדובר באירוע דתי ומסורתי ולחברת ההפקה אין יועצי מדיה דתיים היא התקשרה עם יועץ מדיה לתחום זה. יודגש כי לרשות אין כל קשר לספקי המשנה של חברת ההפקה.

5 . התקציב שנקבע לכלל רכיבי הפרסום היה נמוך ונקבע על סך של 15,000 ש”ח. לאור זאת ועל מנת למקסם את התועלת בתשדירי הרדיו, בחרה חברת ההפקה את תחנת הרדיו בעלת החשיפה הגדולה ביותר לאוכלוסיה הייעודית אליה היא פונה בהתאם לסקר TGI מסוף שנת 2016 והתשדיר פורסם בתחנת הרדיו “קול חי” בלבד.

6. הפקת האירוע כאמור בוצעה בהתאם להחלטת ממשלה ועל ידי חברת הפקה שזכתה במכרז ואינה קשורה לחלוקת תקציבי הפרסום של הרשות לפיתוח הנגב, ובוודאי שאינה קשורה להליכי תמיכות כפי שעלה מפנייתך.

7. הרשות לפיתוח הנגב פעלה למיתוג המתחם באמצעות האירוע שהפיקה וראתה לנכון להזמין את הציבור לטקס הנחת אבן הפינה מכלל רחבי הארץ.

8. פנייתך למנהל אתר הבאבא סאלי אינה רלוונטית מאחר וכל הפקת האירוע בוצע על ידי הרשות, באמצעות חברת ההפקה, ללא שום קשר לעמותה ו/או מי מטעמה. הרשות אינה אחראית להבטחות של צדדים שלישיים כלשהם.

9. טענתך בסעיף 12 כאילו הרשות פעלה ממניעים זרים הקשורים למפלגת ש”ס וליריבות, לטענתך, הקיימת בין מרשתך לבין אנשי ש”ס נדחית על הסף. המדובר בטענות בעלמא ללא כל ביסוס וככל ויש תימוכין לטענות אלו אשמח לראות אותן ולהתייחס.

10. בקשתך לקבלת מידע על אופן חלוקת התקציבים העתידית של תקציב הפרסום הרי שהדבר ייקבע בתכנית העבודה של הרשות בכפוף להוראות הדין”.

מקול ברמה נמסר לחרדים10: “מגוחך שגוף ממלכתי מנסה להסתתר מאחרי טיעוני רייטינג שאינם ממין העניין ומוכן לפגוע בעשרות אלפי מאזינים בני עדות המזרח ולמנוע מהם אינפורמציה חשובה הנוגעת לאישיות כמו הבבא סאלי זצ”ל, הכל בשל חישובים פוליטיים צרים.

“קול ברמה מחוייב אך ורק למאזיניו ויעשה כל שלאל ידו כדי שהם לא יפגעו ובוודאי שלא יאפשר למאן דהו להשתמש בתקציבים ממלכתיים לצרכים אינטרסנטיים צרים ובזויים”.