“הפיצו מידע שקרי”: איחוד הצלה התלונן במשטרה נגד 4 מאנשי מד”א

בתלונה נטען כי ארבעה מאנשי מד"א הפיצו הודעות שיקריות ברשתות החברתיות לפיהן "חובשי איחוד הצלה הם 'רוצחים' שהביאו למות תינוק בן חצי שנה" • מנכ"ל איחוד הצלה: "ניסיון נפשע לפגוע בנו על גבה של משפחת תינוק. נפעל מול המשמיצים גם על ידי הגשת תביעה בגין לשון הרע"
חיים טוויל
כ' שבט התשע"ז / 16.02.2017 10:10

הקרב המלכלך מגיע למשטרה: הנהלת ארגון איחוד הצלה הגישה אתמול (רביעי) בלילה תלונה במשטרה כנגד אנשי מד”א בגין הפצה של מידע משמיץ ושיקרי.

בתלונה, שהוגשה בתחנת לב תל אביב, נטען כי ארבעה מאנשי מד”א הפיצו בשעות אחר הצהרים הודעות שיקריות ברשתות החברתיות – וואטס-אפ ופייסבוק – לפיהן “חובשי איחוד הצלה הם ‘רוצחים’ שהביאו למותו של תינוק בן חצי שנה”.

בהודעות שהופצו נכתב, כי לפעוט שאיבד את ההכרה בבית המטפלת בבני ברק ניתן טיפול מידי אנשים שעדיין לא הוכשרו כחובשים.

בסיום ההודעה נכתב: “הגיע הזמן שנפנים שלא מתקשרים לאיחוד הצלה”, וכי “בכל מקרה חירום חייגו מידית למד”א”.

מנכ”ל איחוד הצלה משה טייטלבוים אמר: “אנחנו עדים לניסיון נפשע של בעלי אינטרס לפגוע באיחוד הצלה על גבה של משפחת תינוק בן חצי שנה שעולמה חרב עליה. מדובר במקרה מצער של מוות בעריסה. התינוק קיבל את הטיפול הטוב ביותר אך למרבה הצער נקבע מותו בבית החולים מעיניי הישועה.

“התלונה הוגשה לאחר רצף אירועים של הפצת מידע כוזב, התחזות והסתה מבישה ומחפירה כנגד מצילי חיים, שעליה להיחקר ולהיבדק על ידי רשויות האכיפה”.

לדבריו, “אין לערב שיקולי אגו בהצלת חיים ומי שעשה זאת או נתן ידו בשתיקה או בהכוונה חייב לשלם מחיר ציבורי ואישי כבד. איחוד הצלה הוא ארגון שמבוסס על רוח ההתנדבות וסיוע לזולת ללא תמורה ולא מבוסס על גביית אגרות של מאות שקלים מהציבור. אנו מבהירים כי לא נעבור בשתיקה על הוצאת דיבתם של אנשי רפואת החירום באיחוד הצלה.

“אנו נפנה את העניין לטיפול משרד הבריאות ונפעל מול המשמיצים גם במישור המשפטי על ידי הגשת תביעה בגין לשון הרע”.

טייטלבוים מוסיף: “מטרת מתנדבי איחוד הצלה היא הגשת עזרה ראשונה עד הגעת אמבולנס למקום, זאת משום שלעיתים לאמבולנס לוקח זמן רב להגיע. זמן שעלול לעלות בחיי אדם. מאז השקת הקמפיין שלנו אנו עדים לניסיונות של גורמים אינטרסנטיים להפריע לפעילותנו למען בריאות הציבור בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות