חשיפת חרדים10 • בש”ס יזמו מכתב תמיכה בדרעי, נשיא ‘המועצת’ סירב לחתום

לאחר פרסום 'קליפ הבצל': בכירים במפלגה יזמו מכתב תמיכה בדרעי, עליו יחתמו חברי ה'מועצת', אולם חכם שלום כהן סירב לחתום על מכתב כזה • לשכת חבר מועצת החכמים, הגר"ד יוסף: "בסך הכל התקיימה התייעצות אם צריך להתייחס להשתוללות של ניסים זאב"
חיים בוזגלו
כ"ג שבט התשע"ז / 19.02.2017 10:24

אחרי פרסום ‘קליפ הבצל’ שהביך את ש”ס – מתברר: בכירים במפלגה יזמו מכתב תמיכה ביו”ר אריה דרעי, עליו היו אמורים לחתום חברי מועצת חכמי התורה – אולם המכתב לא הבשיל בסופו של דבר, בעקבות סירובו של נשיא ‘המועצת’, חכם שלום כהן, לחתום על המכתב.

לפני כשבועיים נחשף בחדשות 2 סרטון, בו תועד שר הפנים אריה דרעי, בעת צילום קליפ יחד עם ‘זמר הבית’ לשעבר בני אלבז, במהלך מערכת הבחירות האחרונות, כשהוא משתמש בבצל על מנת ליצור דמעות מלאכותיות – זאת בכדי שייראה בוכה על הסתלקותו של נשיא מועצת החכמים, מרן הגר”ע יוסף זצ”ל.

ממידע שהגיע לידי חרדים10 עולה, כי בכירים במפלגה, בהם חבר מועצת חכמי התורה הגר”ד יוסף, יזמו מכתב תמיכה בדרעי בכדי לחזקו ולעודדו, לאחר פרסום ה’קליפ’.

על המכתב היו צפויים לחתום חברי מועצת חכמי התורה, ובראשם נשיא מועצת החכמים הגר”ש כהן, אולם למרות הבקשות, סירב נשיא המועצת לחתום על מכתב כזה – ובכך נגנז הרעיון.

בסביבתו של נשיא ‘המועצת’ חכם שלום כהן לא הכחישו, בתגובה לחרדים10, את המידע.

זו לא הפעם הראשונה בה אמור היה להתפרסם מכתב תמיכה כזה. בפעם הקודמת שפורסם מכתב דומה היה זה, כזכור, לאחר שידור הקלטת בה תועד מרן הגר”ע יוסף זצ”ל כשהוא מכנה את דרעי בכינויים קשים.

 בתוך כך, נראה כי לאחרונה קיים בש”ס נתק בין ההנהגה הרוחנית של המפלגה לזו הפוליטית.

ביטוי לעובדה זו, ניתן היה למצוא בביקורו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר”ש כהן בעיר חדרה לפני כשבוע. בשונה מתקופת הגר”ע יוסף זצ”ל, אז היה יו”ר המפלגה מתייצב בביקורים דומים יחד עם מנהיגה הרוחני של התנועה ומתלווה אליו, הפעם נעדר השר אריה דרעי – כמו גם יתר שרי וח”כי המפלגה – מן הביקור. אפילו במפגש עם ראש העיר מיש עתיד – התלוו אל חכם שלום רק ראשי ש”ס העירונית. מש”ס לא נמסרה תגובה לפניית חרדים10.

גם אל מעמד חנוכת מקווה טהרה בשם ‘אהל יעל’ שנערך לפני כשבועיים בעיר החרדית עמנואל, על שמה של הרבנית יעל כהן, רעייתו של  נשיא ‘מועצת החכמים’ – לא הגיעו ח”כי ושרי ש”ס, מלבד שר הדתות דוד אזולאי, שהגיע לזמן קצר ועזב מסיבות טכניות.

הנתק בין הדרג הפוליטי בש”ס להנהגה הרוחנית של התנועה, לכאורה אינו חדש.

דרעי, חכם שלום כהןצילום:Yaakov Cohen/Flash90

לפני כשבוע פורסמה הקלטה בה נשמע ח”כ יצחק וקנין אומר: “אריה נמצא במצב שאין רב. חכם שלום הוא מנותק, הוא בתוך העסק שלו ואריה עושה מה שהוא רוצה”.

וקנין נשאל על ידי אחד הנוכחים בשיחה: “האם יש דעת תורה במפלגה?” – והוא השיב ברמיזה בשלילה: “זו הטעות הכי גדולה של אדם, מי שחושב שיכול להתעלם מדעת תורה ורבנים – יישאר בלי מכנסיים ועירום. אין דעת תורה – אין ש”ס”.

מלשכתו של חבר ‘המועצת’ הגאון רבי דוד יוסף נמסר בתגובה לחרדים10: “בסך הכל התקיימה התייעצות בין הגר”ד יוסף לחכם שלום הכהן, אם צריך להתייחס להשתוללות של ניסים זאב, וחכם שלום הכריע כי ניסים זאב אינו ראוי לתגובה”.

נזכיר, כי לאחר פרסום הקליפ, התראיין הח”כ לשעבר ניסים זאב בכלי התקשורת – ואמר על דרעי: “הוא שחקן. אני מתפלא שלא השתמש בגז מדמיע, זה יותר מהר. הוא ביזה את כבודו של מרן”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב כהן לא חותם
    19/02/2017 11:51
    דוד בוסקילה.
  1. אפילו בצל לא יצליח להוריד דמעות לאדון דרעי.
    דרעי בא לעשות קופון לכאורה וללכת.
    חכם כהן מעניין את דרעי או את הרב אלבז??
    ש׳ס לא תעבור את אחוז החסימה
    זו צלקת…דרעי פגע עמוק בתוך הבצל
    שהוא נמצא בו שנים. נשאר לו לעשות קמפיינים
    של בצלים ולא דבר אחר… שחרר אדון אריה
    תתפטר אדוני ותכבד את עצמך ואת מרן בשמים

  2. דרעי מבייש את מרן
    19/02/2017 13:01
    יחיאל עומרין
  3. כולם נוטשים את דרעי הבזוי