מהומה במליאה • מאיר כהן לש”ס: ‘איפה מכלוף?’. גפני: “מושחתים”

מהומה פרצה במליאת הכנסת במהלך דיון בהצעת חוק שהגיש ח"כ מאיר כהן למנוע תקציב מסמינרים ובתי ספר שיפלו תלמידים על רקע עדתי • מאיר כהן לגפני: "תתבייש לך, גזען שכמוך! צא החוצה" • גפני: "אתם שקרנים, חוצפנים, מושחתים" • פרוש: "אתם מגיעים עם אג'נדה של שנאת חרדים"
איתמר זינגר ואריה ריבקינד
י"ט שבט התשע"ז / 15.02.2017 16:00

מהומה במליאת הכנסת: ח”כ מאיר כהן מיש עתיד הגיש בצהריים (רביעי) הצעת חוק למנוע תקצוב מסמינרים ובתי ספר שיוכח כי הם מבצעים אפליה נגד תלמידים על רקע עדתי.

במהלך נאומו של כהן פרצה מהומה במליאה.

כהן תקף את ח”כ משה גפני וצעק לעברו: “גזען, חוצפן”.

גפני השיב: “צבועים, אתם צבועים”.

מאיר כהן השיב: “צא החוצה תתבייש”.

גפניי: “אני פה”.

כהן: “צא החוצה, תתבייש”.

גפני: “אתה תתבייש”.

הצעקות במליאה נמשכו כשסגנית יו”ר הכנסת מנסה להרגיע את הרוחות – אך ח”כ כהן המשיך ותקף את גפני: “אני לא מדבר על החרדים, אני מדבר עליך, גזען שכמוך. לא החרדים גזענים, אתה גזען. יש פעמים שגזענים צריכים להוריד את הראש, תתבייש לך גזען שכמוך. הגיע הזמן שיסבירו לגזען שכמוך שמקומך לא בכנסת ישראל. אני מרוקאי ואתה לא מקבל את בת המשפחה שלי גזען שכמוך”.

בהמשך פנה כהן לח”כי ש”ס: “אני רוצה לראות כאן את כל אנשי ש”ס. זה המלחמה שלכם כמו שזה המלחמה שלי. ממה אתם מפחדים? ‘פאיין נתינה’ (-היכן אתה) אריה דרעי. איפה, מכלוף?”

סגן שר החינוך מאיר פרוש, השיב בשם הממשלה: “יש אולי מי שמתרגש משאגותיו של מאיר כהן, אבל גם כיום מנכ”ל משרד החינוך יכול להורות על סגירת בית ספר במידה והוכח שהפלו לרעה על רגע עדתי.

“במשמרת הקצרצרה של יש עתיד בממשלה, אתם לא התעסקתם בשאלה של מניעים עדתיים כי אתם הוצאת מהתקציב של משרד החינוך שבתי ספר של המוכר שאינו רשמי תהיה להם קייטנה כמו לכל ילדי ישראל, בלי לבדוק אם יש שם ספרדים או אשכנזיים, שללתם מכולם, למה? מכיוון שהם חרדים.

“לא רק קייטנות מנעתם מהמגזר החרדי, גם שעות תמרוץ וטיפוח, גרמתם לכך שהחרדים לא יקבלו את זה. גם עשיתם רעה לילדי החינוך המיוחד בחינוך החרדי רק כי הם חרדים. למה אני מזכיר את זה? כי זו השיטה של יש עתיד, זו האג’נדה שלכם. אולי תציעו הצעת חוק שתקצוב בתי הספר כפוף לרמת האלימות של התלמידים או שתיית משקאות חריפים?”

תחילה ניסתה ש”ס לחמוק מההצבעה על הצעת החוק, ויו”ר ש”ס השר אריה דרעי הורה לחברי הכנסת של ש”ס להיעדר מהדיון.

אולם בעקבות לחצים מצד הקואליציה וח”כי דגל התורה, נכנסו כמה מחברי כנסת של ש”ס למליאה, כאשר מיכאל מלכיאלי, יגאל גואטה ודוד אזולאי הצביעו נגד. ח”כ יעקב מרגי, שהגיש הצעת חוק דומה, אך נאלץ להסירה בהוראת קברנטי שס – לא הצביע.

ח”כ יגאל גואטה אמר, כשנשאל מה הוא מצביע: “אני מתבייש אבל אני נגד”.

לאחר הצבעה שמית שהייתה סוערת במיוחד, כאשר מספר חברי כנסת מהקואליציה בעיקר ממפלגת ש”ס הגיעו למליאה והצביעו נגד רק לאחר שני סיבובים של הקראת שמות בהם הם לא נכחו במליאה, דבר שעורר ביקורת מקרב ספסלי האופוזיציה – הצעת החוק נפלה: 38 תמכו בה ו-43 התנגדו.

גפני: נכדותי לומדות עם עם 65 אחוז ספרדים

לאחר ההצבעה ביקש יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, למסור הודעה אישית ונשא נאום סוער.

“אתם גזענים. מנסים לעשות הון פוליטי על חשבון הבנות הספרדיות. אתם שקרנים, חוצפנים, מושחתים. הנכדות שלי לומדות בבית ספר שבו יש כ-65 אחוז בנות ספרדיות. אני גאה בזה. אתם לא נתתם לתלמידות הללו קייטנות. אתם צבועים ושקרנים. אתם הגזענים”.

עוד אומר גפני: “אתם ביש עתיד מנסים להראות עצמכם כלוחמי יושר, התורה שלנו ושל הספרדים היא אותה תורה”.

“יום ביזיון לש”ס

אחרי ההצבעה יישרה ש”ס קו מוחלט עם דגל התורה ומסרה: ״הצעת החוק שעלתה היום למליאת הכנסת, הובאה על ידי אותה מפלגה שהמציאה את האפליה הגזענית, שקיצצה בבשר החי של מוסדות הלימוד החרדים ללא רחמים וללא הבדל בין ספרדים לאשכנזים.

“זו הצעת חוק שכל מטרתה היא לקנטר את הממשלה. זה לא יעזור להם. הממשלה הזו תמשיך להתקיים וש״ס תמשיך להיאבק באפליה במוסדות החינוך, כפי שעושה עד כה בהצלחה״.

יו”ר עמותת נוער כהלכה יואב ללום מסר: “זה יום ביזיון לש”ס. דרעי הכפיף שוב את ש”ס לליטאים. דרעי הבטיח לא פעם שהוא יטפל בתופעה ובינתיים הספרדים והשסניקים שקופים עבורו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איזה בזיון וגועל נפש. פשוט להקיא מהם.
    15/02/2017 19:42
    אלכס
  1. גזענים מגעילים. והעדר ימשיך להצביע לעבריינים האלה.