לקראת מהפך? המדינה עונה לבג”ץ: להפחית את משחקי הכדורגל בשבת

היועץ המשפטי סבור שיש לפעול באופן הדרגתי להפחתת משחקי כדורגל בשבת, ובמקביל למצוא פתרונות לשחקנים הדתיים - כל עוד מתקיימים משחקים בשבת • מבקש מבג"ץ לדחות העתירה הדורשת לאכוף את החוק האוסר לקיים משחקי כדורגל בשבת
נחמן גור
י"ט שבט התשע"ז / 15.02.2017 14:04

המדינה הגישה לבג”ץ תשובה לצו על-תנאי, שהורה לה לנמק, בין היתר, מדוע לא תבוטל החלטת היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין, שלא לאכוף את החוק האוסר לקיים משחקי כדורגל בשבת.

לפי תשובת המדינה, מדובר בסוגיה מורכבת ורגישה אשר אין אפשרות לייצר בה פתרונות מיידיים וכוללים, וכי החלטת היועץ המשפטי הקודם שלא לשנות בעת הזאת את מדיניות אי האכיפה – הנוהגת מזה עשרות שנים בכל הנוגע למשחקי הכדורגל בשבת היא ”מדיניות סבירה ועניינית”, ודווקא שינוי המצב הנוהג הוא שיהיה בלתי סביר.

הסוגיה עלתה גם לשולחנו של היועץ המשפטי לממשלה הנוכחי, ד”ר אביחי מנדלבליט, אשר סבור אף הוא כי גם בעת הזאת אין מקום לסטות ממדיניות אי האכיפה.

בתשובת המדינה נאמר, כי היועץ המשפטי לממשלה סבור שיש לאפשר ליישם את המלצות הביניים של הצוות הבינמשרדי שהוקם, ולפעול באופן הדרגתי להפחתת משחקי כדורגל בשבת, מחד גיסא, ולמציאת פתרונות לשחקנים הדתיים כל עוד מתקיימים משחקים בשבת – מאידך גיסא.

בנוסף, היועץ המשפטי סבור כי יש להסדיר את הפעילות בענף הכדורגל באמצעות הוצאת היתר כללי, וכי ראש הממשלה הודיע על כוונתו לפעול לחידוש הרכבה של ועדת השרים שבסמכותה לבחון מתן היתר כללי להעסקה במנוחה השבועית בענף הכדורגל ולכינוסה בתוך כחודשיים.

“במצב דברים זה מקבלת עמדת היועץ המשפטי לממשלה משנה תוקף, שכן אין כל טעם לשנות ממדיניות ארוכת שנים דווקא כאשר עומדת להיערך בחינה של האפשרות למתן היתרים”, נאמר בתושבת המדינה.

לאור מכלול הדברים, כותבת המדינה, עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא כי המדיניות בה הוא נוקט בכל הנוגע לאכיפה בענף הכדורגל היא מדיניות עניינית וסבירה – ואין כל מקום להתערב בה ולקבל את העתירה שהוגשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות