חשיפת חרדים10 • חוקרים פרטיים, מעקבים והאזנות: כך מתנהל המאבק על השבת

קובי ברמר, יו"ר פורום המכולות, שכר חוקרים פרטיים כדי לחקור: מדוע ראשי הערים וחברי מועצות ברחבי הארץ לא אוכפים את חוק 'שעות עבודה ומנוחה' - וגילה חומרים מפלילים, לדבריו • גם פרשת 'מתחם התחנה' על השולחן: "בעיריית ירושלים אין דברים שקורים סתם, העברנו את החומרים והתיעודים ליועץ המשפטי" • חושף בחרדים10: "יש ציתותים למכשיר הטלפון שלי. יושבים לי על הקו. אני גם יודע על מעקבים - אני רואה אותם"
חיים בוזגלו
י"ט שבט התשע"ז / 15.02.2017 13:03

המאבק על השבת: חוקרים פרטיים נשכרו בכדי לחקור מדוע ראשי ערים וחברי מועצות שונות ברחבי הארץ אינם אוכפים את חוק ‘שעות עבודה ומנוחה’ והאם פעילותם – או ליתר דיוק אי פעילותם – נובעת מאינטרסים מנוגדים. כך חושף יו”ר פורום המכולות בישראל, קובי ברמר.

ברמר, תושב העיר תל אביב, הוא בעלים של חנות מכולת שכונתית. מזה מספר שנים עומד ברמר בחוד חנית המאבק נגד חילולי השבת בעיר תל אביב, הכוללים מתן היתרים וחקיקת חוקי עזר לפיהם תותר פתיחת חנויות בשבת וחג. ברמר הגיש מספר עתירות לבית המשפט העליון נגד מהליכים אלה.

“הגיע הזמן להוציא את כל החומרים שאספנו באמצעות החוקרים הפרטיים”, אומר ברמר לחרדים 10.

לדבריו, מטרת איסוף ופרסום החומרים נועדה בכדי “להראות מדוע חברי העיריות שותקים בנושא חילולי השבת ולא מתעקשים על אכיפת החוק. החומרים שיש לנו כבר בידיים יראו מי מקבל מה – אם זה עסקנים וחברי עיריות ואם זה ‘מקורבים’ למיניהם”.

גם בפרשת ‘מתחם התחנה’ – שבהצבעה על אישורה נעדר חבר מועצת העיר ירושלים לשעבר ח”כ מיכאל מלכיאלי – נאספו נתונים.

לדבריו, “הדברים הובאו לידיעת היועץ המשפטי לממשלה, באמצעות אנשים שהשמיעו לו שיחות על גורמים שקיבלו הוראות לצאת מהצבעה, הציבו בפניו נתונים, ושטחו עדויות. כעת נשאר רק לחכות ולראות כיצד יתפתח התיק הזה”.

יו”ר פורום המרכולים אף הוסיף בראיון שהעניק לרדיו ‘קול ברמה’: “בעיריית ירושלים לא קורה כלום, סתם. לאנשים שם יש אינטרסים שלא יסגרו עסקים בשבת. פנינו ליועץ המשפטי ואנחנו מגובים בהסכמות שלו”, אמר.

מלשכתו של ניר ברקת נמסר: “אין תגובה”.

ברומר על הנעשה ברחבי הארץ: “אני יודע על אנשים שקיבלו הקלות בבנייה תמורת שתיקה בהצבעות על דברים אחרים. כל מה שאני אומר – מגובה. יש לנו הקלטות, תיעודים ושיחות של הדברים”.

 ברמר ממהר להבהיר כי אין לו עניין אישי נגד אף אדם מהמעורבים.

“אני לא נגד אף אחד, אבל השבת יקרה לנו”, הוא אומר – תוך שהוא חושף כי מעצרו של ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו, קשור אף הוא לחומרים שנמצאים בידיו.

“ראש עיריית כפר סבא פתח שני קניונים בשבת, אמרנו שנפוצץ רק בלון אחד כדי להראות להם שיזהרו, אל תחשבו שהעולם הפקר. הכל נכתב בספר”, הוא אומר לחרדים10.

בעקבות גיוס החוקרים הפרטיים, מתנהל מאבק גם נגד ברמר עצמו – זאת מצד גורמים המעוניינים, לכאורה, בהשגת החומר שברשותו או במידע כלשהו על ברומר, דבר שגורם לו להיזהר, בשל ציתותים למכשיר הטלפון שלו.

“יש גורמים שיושבים על הקו שלי ומחכים לשמוע מה אני אומר”, הוא מספר.

• אתה יודע בוודאות שיש ציתותים למכשיר הטלפון שלך או שאלו השערות שלך?

“אם לקחתי חוקרים פרטיים, אני לא אקח חוקרים לבדוק גם את הדבר הפשוט הזה? אנחנו לא ילדים קטנים. טוב לי שהם מאזינים”, הוא אומר – ומבהיר: “אני יודע על מעקבים, אני רואה אותם, אני לא טיפש. אבל אני מוציא הכל החוצה ולא חושש, אני בעל מכולת, אדם פשוט, אבל לא רק. אנחנו יהודים שנעשה הכל בשביל השבת שלנו, מה שמעניין אותי זה שבת המלכה”.

אם מצותתים למכשיר הטלפון ממנו אתה משוחח, אמרנו לו, לפחות ספר בדיחה – תגרום להם לחייך.

ברומר משיב בחצי הומור: “בדיחה אתה רוצה? אז קח. כל הזמן בן אדם חושב שהוא מתכנן הכל והוא בונה מהלכים מכאן ועד להודעה חדשה, אבל בסוף השבת מחייכת אליו ואומרת לו: מי שלא ישמור עלי אני אפגע בו. אתה רואה איך הם מתרסקים בסוף, זה לא מצחיק אותך?”

לדבריו,  בימים האחרונים הוא מקבל איומים מצד גורמים מסוימים בירושלים ובמקומות אחרים ברחבי הארץ, אבל הוא לא מתכוון להתפשר. “אני לא אירתע. אמשיך לעשות הכל למען השבת”, הוא מדגיש.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יישר כח!
    15/02/2017 15:31
    ע.
  1. יעקב, חשוב שתמשיך ללכת בדרכך האמיתי והצודקת והיזהר ממלכודות שעלולים להטמין לך הנחשים הצפעונים הללו. השבת הקדושה איתך!

  2. ואי ואי ואי, הסוף של דרעי מגיע.
    15/02/2017 15:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. עכשיו אתם מבינים למה הוא קידם את מלכיאלי להיות כח? כדי לתת לו חסינות!

  4. אל תדאג ברומר ,לא נכנס אצלך כל השבוע
    15/02/2017 22:39
    ברומטר
  5. בקרוב חרם חילוני מסודר על משתפי פעולה עם כפייה
    חרדית.
    אל תעבדו בשבת.תכריחו אותנו לא לעשות קניות בשבת?
    לא נקנה אצלכם כל השבוע.פתח מכולת במאה שערים.