המתח גובר • רוסיה עונה לטראמפ: לא נחזיר חצי האי קרים לאוקראינה

הבית הלבן והקרמלין על מסלול התנגשות לאחר שטראמפ הצהיר אתמול: "מצפה מרוסיה להחזיר את חצי האי קרים" • ספינת ריגול זוהתה מול חופי ארה"ב - טילי שיוט הוצבו בשני מוקדים ברוסיה, בניגוד להסכם שביתת הנשק
נתן פרל
י"ט שבט התשע"ז / 15.02.2017 11:00

פוטין וטראמפ על מסלול התנגשות: דובר משרד החוץ הרוסי דחה הבוקר (רביעי) את קריאתו של נשיא ארצות הברית והכריז כי אין בכוונת רוסיה להחזיר את חצי האי קרים לשליטת אוקראינה.

דבריו מגיעים בתגובה להצהרת דובר הבית הלבן אתמול, כי הנשיא דונלד טראמפ הבהיר כי “הוא מצפה שרוסיה תשיב את השליטה על חצי האי קרים חזרה לממשלת אוקראינה”.

קרים הוא חצי אי לחופו של הים השחור, הממוקם בדרום אוקראינה. בחצי האי התנהלו קרבות בין כוחות פרו אוקראינים לכוחות פרו רוסיים. רוסיה סיפחה בשנת 2014 את חצי האי שהיה בידי אוקראינה, לאחר משאל עם. הכרזת הסיפוח לא הוכרה על ידי הקהילה הבינלאומית וגררה ביקורת רבה על רוסיה.

להערכת גורמים מדיניים וביטחוניים, ממשל טראמפ מתמודד כעת עם מה שנראה כניסיון של מוסקבה לבחון אותו: רשת ‘פוקס ניוז’ דיווחה כי אתמול זוהתה ספינת ריגול רוסית המפטרלת מול חופה המערבי של ארה”ב. מדובר בפעם הראשונה שפעילות רוסית מעין זו מתרחשת בתקופת נשיאותו של טראמפ.

זמן קצר לאחר מכן גורמים אמריקניים צוטטו ב’ניו יורק טיימס’ כי רוסיה הכניסה לשימוש טילי שיוט חדשים, אותם פרסה בחשאי בשני מוקדים ברוסיה – בניגוד להסכם בקרת נשק מתקופת המלחמה הקרה. לטענת אותם גורמים הפרה רוסיה בכך את הסכם הנשק שנחתם בינה ובין ארצות הברית בשנת 1987.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות