נסגר התיק נגד הסטודנטית מבצלאל שיצרה את ‘חבל התליה’ של ביבי

הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד הסטודנטית מבצלאל, שעשתה את המיצג נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בגלל חוסר אשמה • כבר לאחר פתיחת החקירה כנגד הצעירה הגיב ח"כ סמוטריץ: "תגידו זה אמיתי? עצרו את האמנית חסרת הטעם מבצלאל? באיזו עילה בדיוק"?
אליעזר היון
י"ח שבט התשע"ז / 14.02.2017 19:54
הכרזה נגד נתניהו – לא הסתה: הפרקליטות סגרה את התיק נגד הסטודנטית מבצלאל, שעשתה את המיצג נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בגלל חוסר אשמה, כך דווח בחדשות 10.
הסטודנטית מבצלאל, כזכור עוררה סערה ציבורית עזה כאשר התפרסם כי הציגה מיצג בו נראה ראש הממשלה נתניהו כשמול פניו מופיע חבל תלייה.
המיצג נערך על ידי סטודנטית משנה א’, ממוצא ערבי, כחלק מפרויקט ביצוע שקיבלו הסטודנטים בני כיתתה.

לאחר הפרסום זומנה הצעירה לחקירה תחת אזהרה במשרדי היחידה המרכזית ירושלים שבמגרש הרוסים. חקירתה התאפשרה לאחר שהפרקליטות אישרה למשטרה לפתוח בחקירה סביב המיצג. לאחר כמה שעות חקירה היא שוחררה לביתה בתנאים מגבילים, כאשר החקירה בנושא נמשכת.

סמוטריץ: זה אמיתי?

מי שתקף את ההחלטה לחקור את הצעירה היה דווקא  ח”כ בצלאל סמוטריץ’, שכתב  בדף הפייסבוק שלו: “תגידו זה אמיתי? עצרו את האמנית חסרת הטעם מבצלאל? באיזו עילה בדיוק? מילא חקירה (גם מיותר), אבל מעצר?! דמוקרטיה?! משטרת ישראל הלכתם לאיבוד!!”

פרקליטה של הסטודנטית, עו”ד רמי עותמאן, אמר: “כל הסיפור יצא מהקשרו. התמונות שהוצגו הן לא אמיתיות. מדובר בסטודנטית בת 18 שעשתה תרגיל של שנה א’ כדי ללמוד על תוכנת הפוטושופ. אין בתרגיל שום דבר שיש בו הסתה. העיתונות הוציאה את התמונות מהקשרן. החבל לא תלוי על ראשו של ראש הממשלה, אלא האמירה היא שאין תקווה מהממשלה הזו והעם רוצה תקווה”.

התייחסות נוספת לפרשה הגיעה מפרופ’ עדי שטרן נשיא המוסד האקדמי שהגיב בזעם לדרישת השרה רגב לשלול את התקציב מן המוסד: “על מה לשלול? על התרומה ההיסטורית של בצלאל לתרבות הישראלית? על זה שאמנים ישראלים מבצלאל מייצגים את ישראל בכל הזירות החשובות בעולם? על התרומה של המעצבים לתעשיה ולהייטק? זה מרחיק לכת, בגלל הבעת דעה של מישהו שאני לא יודע מי הוא”.

 היום כאמור, החליטה הפרקליטות כצפוי  לסגור את התיק.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות