מלחמה בעישון? השר ליצמן מגיב על “ההכפשות וההשמצות” נגדו

שר הבריאות נשא הבוקר דברים על יעדי הבריאות לשנה הקרובה ואמר כי יטפל בעומסים בבתי החולים: "תורים לניתוחים דחופים - תוך 30 יום, לא יותר" • על תחקיר העישון: "נכון, אני נגד לפגוע בעיתונות ולאסור פרסום סיגריות גורף. אמשיך לפעול בדרכי נגד עישון למרות ההכפשות וההשמצות"
אריה ריבקינד
י"ח שבט התשע"ז / 14.02.2017 11:44

שר הבריאות יעקב ליצמן הכריז הבוקר (שלישי) בכנס השנתי של משרד הבריאות שהתקיים בהיכל התרבות בחבל מודיעין על שינוי משמעותי במערכת הבריאות לטובת המטופלים.

במהלך נאומו, הכריז השר ליצמן, כי במקרים בהם ההמתנה לניתוחים דחופים עולה על 30 יום, למטופלים תינתן האפשרות לבצע את הניתוח גם בבית חולים שאינו בהסכם עם הקופה.

בנוסף ציין השר כי גם בניתוחים שאינם מוגדרים כדחופים תתאפשר למטופל לבחור את בית החולים בו התור קצר יותר, במקרים בהם ההמתנה הצפויה עולה על 60 יום ואף פחות מכך.

“העוזרים שלי ואני יום יום רואים את התורים הארוכים ואת ההבדלים בתורים בין בתי החולים השונים”, אמר ליצמן. “הצדק מחייב לכך שחולים לא יפגעו רק כי קופת החולים שלהם אינה בהסכם עם בית חולים המספק תור קצר – במיוחד בניתוחים דחופים ומצבים מסכני חיים.

“לאור זאת אפעל בהקדם לכך שבניתוחים דחופים במידה ומשך ההמתנה יהיה ארוך – במקרים הדחופים ביותר 30 יום – המטופל יוכל לבחור בית חולים עם תור קצר יותר. בניתוחים לא דחופים המטופל יוכל לבחור מקום במידה והוא ימצא כזה – בו תור ההמתנה קצר בלפחות 60 יום מבית החולים אליו קופת החולים אישרה לו ללכת”.

ליצמן הוסיף: “אני חושב על כך זמן רב, אך החלטתי ליישם זאת כבר עכשיו לאחר שנחשפתי לכך בכנס השרים של ה OECD, שם ראיתי כי שיטה זו נהוגה במספר מדינות מתקדמות”.

ליצמן התייחס גם לתחקיר ערוץ 2 הקשור לעישון: “כעת הגיע הזמן לשים דברים על דיוקם בנושא ההשמצות נגדי בעניין העישון.

“אני נגד עישון ובצורה הכי ברורה ביותר. לא היה שר או סגן שר במשרד הבריאות שעשה כל כך הרבה נגד עישון ולמען מניעת עישון”.

ליצמן הוסיף: “משום מה מנסים גורמים שונים לאלץ אותי לפעול בנושא בדרך שהם רוצים ושאיני יודע את המניעים שלהם. אני נגד עישון ואמשיך לפעול לכך בכל דרך, ותבדקו את החוקים והנהלים שהעברנו”.

הוא הדגיש: “נכון, אני נגד לשים דמויות מזעזעות על גבי חפיסות. נכון אני נגד לפגוע בעיתונות ולאסור פרסום סיגריות באופן גורף. הצעתי חלופה שהיא עדיפה והוגנת יותר, שגם תביא להעמקת הסברה נגד עישון. אמשיך לפעול בדרכי נגד עישון למרות ההכפשות וההשמצות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות