‘טיפולי קדושה’: כך ביצע ראש הישיבה מעשים חמורים בתלמידיו • פרסום ראשון

קשה לעיכול: בבית משפט השלום בראשל"צ הוגש כתב אישום נגד ראש הישיבה מעיר חרדית, שברח לחו"ל ונעצר עם שובו ארצה • כולל 8 אישומים ומגולל בצורה מפורטת שורת מעשים חמורים שביצע בתלמידיו • גורם חינוכי העיד: ראש הישיבה אישר בפני כי פגע ב-5 בחורים • בשיחות ביניהם הבהיר ראש הישיבה: "מזה 8 חודשים עובר טיפול בנושא" • עדות נוספת: ראש הישיבה שיתף אותי בשיטה ש'פיתח' לסייע לבחורים בענייני 'קדושה'
חיים טוויל
י"ז שבט התשע"ז / 13.02.2017 21:18

קצת יותר מחודש לאחר שנעצר: בבית משפט השלום בראשון לציון הוגש היום (שני) כתב אישום חמור כנגד ראש ישיבה מעיר חרדית במרכז הארץ.

כתב האישום, הכולל שמונה אישומים – ומתפרסם לראשונה בחרדים10 – מגולל בצורה מפורטת שורה של מעשים חמורים שביצע ראש הישיבה בשניים מתלמידיו לשעבר.

בכתב האישום מתוארים מעשיו הקשים של ראש הישיבה וכיצד פעל.

ראש הישיבה, כך על פי כתב האישום, הציע לתלמידיו ‘טיפולי קדושה’, במהלכם תקף אותם באופן חמור.

לפי כתב האישום, בין ראש הישיבה למתלונן הראשון שררה היכרות מוקדמת לאור מעמדו הרם של האיש, וכן בעקבות העובדה כי שימש עבור משפחתו של הנער דמות רוחנית קרובה, ואף סייע להם כלכלית.

במשך מספר שנים ביצע ראש הישיבה מעשים חמורים בנער, תווך שהוא מסביר לו כי מדובר במסגרת של טיפול שיסייע לו. הוא אף הוסיף וסיפר לנער כי טיפול דומה עברו גם נערים אחרים. בין היתר שיקר ראש הישיבה, כאשר אמר לנער כי אחיו עבר טיפול דומה.

לפי כתב האישום, ראש הישיבה הדגיש בפני התלמיד כי מה שאירע ביניהם מחייב סודיות והזהירו שלא ישתף איש בכך, גם לא את אחיו, שלדבריו, כאמור, עבר טיפול זהה.

לאחר כל ‘טיפול’, שכלל מעשים חמורים, העניק ראש הישיבה סכום כסף לנער, ואמר לו כי ייאלץ לחזור בעתיד למשרדו לצורך המשך הטיפול.

מעשים דומים ביצע ראש הישיבה בתלמיד נוסף.

בכתב האישום מופיע גם כי ראש הישיבה הציע לאחד משני הנערים לעבור מן הישיבה בה למד – לישיבה שהוא עומד בראשה, תוך שהוא מבהיר לו כי הוא “ייהנה מתנאים מיוחדים”.

בשלב מסוים, כך מגולל כתב האישום, במסגרת ניסיונותיו של ראש הישיבה להכשיר את מעשיו ולהבהיר לקרבן כי נדרש עבורו ‘טיפול’, הציע לו לפנות לגורמי טיפול שונים – ואף הציע כי יקבל זריקה שתסייע לו.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט, מופיעה גם עדות של גורם חינוכי, אשר העיד כי ראש הישיבה אישר בפניו כי פגע בחמישה בחורים, ביניהם המתלוננים.

ראש הישיבה הצדיק את מעשיו וטען כי העדיף לטפל בהם בצורה זו כדי שלא יפגעו בתלמידים באחרים. כמו כן, במהלך השיחות עם הגורם החינוכי, הבהיר ראש הישיבה כי “מזה 8 חודשים הוא עובר טיפול בנושא”, לרבות במסגרת עמותה מיוחדת לכך.

גורם מהעמותה אישר בעדותו במשטרה כי טיפל בנאשם.

עדות נוספת היא של גורם “אשר דיווח כי המשיב שיתף אותו בשיטה אותה “פיתח”, אשר נועדה לסייע לבחורים ב”ענייני קדושה”.

בבקשה מוזכרת גם נסיעתו במפתיע של ראש הישיבה לחו”ל, עליה דווח בהרחבה בחרדים10 בחודשים האחרונים: לאחר שיחתו של ראש הישיבה עם הגורם החינוכי, ומשהבין כי מעשיו עתידים להתגלות, הוא טס לארצות הברית בחודש מאי, ושב רק בסוף חודש דצמבר.

כשבועיים אחר כך הוא נעצר על ידי המשטרה.

מעצר בית מלא

ראש הישיבה שוהה, החל מיום ראשון במעצר בית מלא ומוחלט, בפיקוח אמו ואחיו, בבית המשפחה בבני ברק.

זאת לאחר שביהמ”ש העליון החליט לשחרר את ראש הישיבה למעצר בית בתנאים מגבילים, עד להחלטה אחרת – לאחר שמונה הארכות מעצר, שאושרו לבקשת המשטרה בבתי משפט השלום והמחוזי, בשל מסוכנות והחשש מפני שיבוש הליכים.

בית המשפט החליט לשחררו לאור התנהלות שגויה של המשטרה והפרקליטות, שהגישו באיחור את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה שנדרש לשם הארכת מעצר מעבר ל-30 יום, ואשר גם בו היו פגמים טכניים ומהותיים.

הפרשה, שהסעירה את העיר מודיעין עלית, נחשפה בחודש אייר, כאשר ראש הישיבה עזב במפתיע לחו”ל. בעקבות כך, הישיבה שהקים ובראשה עמד הועברה לבעלות של ישיבה אחרת – והוא נושל ממנה.

בהמשך הצטרפו אליו בחו”ל בני משפחתו.

לאחר שהייה של כשבעה חודשים בניו יורק, שב ראש הישיבה ארצה.

כפי שדווח בחרדים10, הוא לא נעצר כאשר נחת בנתב”ג, ואף מונה לר”מ בישיבה גדולה בירושלים – אלא שפחות משבועיים לאחר ששב – הוא נעצר על ידי המשטרה.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קטע
    14/02/2017 00:15
    מרים
  1. זה שתי “רבנים” בעיר שמנסים להפיל אותו שנים מקנאה מטורפת בהצלחתו הגדולה
    מדובר בבן אדם מדהים בעל חסד עצום ומידות זהב

    • מנחם   14/02/2017 03:37

      חחחחחחח…..חחחחחחח

  2. http://hacohen.goop.co.il
    14/02/2017 07:38
    מיכאל הכהן אל חדד
  3. לכלא !!!

  4. יש רבנים נורמאלים?
    14/02/2017 07:41
    אור
  5. כל כך הרבה רבנים סוטים…

  6. בושה וחרפה!
    14/02/2017 10:15
    ידידיה
  7. גועל נפש! מגיע לו בזיון גדול בקהילה ועונש מאסר כבד ביותר. הפגיעה של איש כזה בתלמידי זוהי פגיעה קשה שהדרך של הקורבנות לשוב ממנה לשפיות רחוקה ומלאה בקשיים. כל הכבוד לארגון “לא תשתוק” ששם סוף לכל ההסתרה וההדחקה הנוראית שקיימת בחברה החרדית.

  8. וואלה אולי הרב הזה צודק
    21/06/2018 03:19
    ילו
  9. יתכן שחשב שיוכל לעזור לנער הזה להיגמל ממעשיו ואולי טעה ואולי לא וזה ממש לא אומר שהוא סוטה זה יכול לקרות לכל אחד שיש לו לב טוב