“אין ספק, מדובר בנס”: עגורן ענק קרס על כלי רכב בעיר בת ים • צפו

מנוף בגובה של עשרות מטרים קרס על מספר כלי רכב ברחוב הקוממיות בבית ים • ארבעה פצועים טופלו על ידי חובשי מד"א והועברו לבית החולים וולפסון בחולון • המשטרה עיכבה לחקירה שני מנהלים האחראים על האתר
חיים טוויל
י"ז שבט התשע"ז / 13.02.2017 17:45

בבת ים קרס אחר הצהריים (שני) מנוף על מספר כלי רכב שעמדו ברחוב הקוממיות בעיר.

חובשים ופראמדיקים של מד”א טיפלו במפעיל המנוף שנפצע באורח קשה ופונה בהכרה מלאה לבית החולים איכילוב בתל אביב.

אדם נוסף, ששהה במכונית עליה קרס המנוף נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים וולפסון בחולון – לשם פונו עוד שני פצועים באורח קל.

המשטרה עיכבה לחקירה שני מנהלים האחראים על האתר והפעילות בו.

מהמשטרה נמסר: סמוך לשעה 16:00 התקבלו קריאות במוקד המשטרה על קריסת מנוף באתר בנייה ברחוב הקוממיות פינת רחוב הנביאים בבת ים.

המנוף קרס על הכביש וחלקו נחת על חניון של בניין, מעברו השני של הרחוב. כוחות משטרה רבים וכוחות הצלה כב”ה ומד”א הוזעקו למקום, ובשלב הראשון סגרו את הזירה ועסקו בפעולות של חילוץ והצלה של הנפגעים, תוך ביצוע סריקות בזירה הרחבה לוודא שאין נפגעים נוספים.

מהזירה פונו ארבעה פצועים: אחד במצב קשה והשאר במצב קל-בינוני.

המשטרה בשיתוף מהנדסי העירייה, כב”ה וגורמי משרד התמת פועלים כדי לפנות בבטחה את המנוף שקרס, לפתוח את ציר התנועה ולהשיב את החיים למסלולם.

בשלב זה סגור לתנועת כלי רכב רחוב הקוממיות בקטע שבין רחוב יצחק שדה ורחוב הנביאים. המשטרה מאפשרת לתושבים המתגוררים במקום להיכנס באמצעות ציר חלופי.

“אנו מצויים בראשיתה של חקירה אשר תתנהל בשיתוף פעולה בין מפלג הונאה למשרד התמת”, נאמר בהודעת המשטרה. “עיקר המאמצים בשלב זה מתרכזים בפינוי מהיר ובטוח של המנוף והחזרת החיים למסלולם”.

חובש רפואת חירום של מד”א חגי נתני שהגיע למקום האירוע סיפר: “הגענו למקום בכוחות גדולים שכללו אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי מד”א. מדובר בזירה מורכבת מאוד, מנוף בגובה של עשרות מטרים קרס על הכביש ופגע במספר רכבים”.

לדבריו, “מפעיל המנוף כבן 30 נלכד ויחד עם כוחות הכיבוי חילצנו אותו תוך כדי טיפול רפואי והוא פונה במהירות בניידת טיפול נמרץ של מד”א לבי”ח איכילוב, כשמצבו קשה.

“גבר כבן 38 חולץ מרכב שנפגע מהמנוף, הוא היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בכל חלקי גופו, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח והוא פונה יחד עם גבר כבן 49 וילדה כבת 9 שהיו בסמוך ונפגעו באורח קל משברי המנוף שקרס”.

קובי אבסוטדי חובש מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה סיפר: “כשהגעתי למקום כלל הנפגעים היו בהכרה מלאה, מתוכם מפעיל העגורן שקרס למרכז בכביש על מספר כלי רכב והיה לכוד.

“לאחר שחולץ על ידי צוותי כיבוי הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני, כשהוא סובל מפגיעה קשה בגפיים. כמו כן הענקנו בזירה סיוע רפואי ראשוני למספר נפגעים מחבלות ופציעות ונפגעי חרדה עקב אופי האירוע”.

לדבריו, “אין ספק כי מדובר בנס. באירוע מסוג זה יכל להסתיים עם קרבנות ומספר רב של נפגעים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות