“ממולח וערמומי”: 5 שנות כלא לדוד מורגנשטרן בפרשת חשבוניות הדלק

מורגנשטרן פעל ביחד עם אחרים על מנת להונות את רשויות המס ולהתחמק מתשלומי עתק למע"מ ולמס הכנסה • הורשו בהוצאת חשבוניות פיקטיביות בסך 2.37 מיליארד שקל • השופטת: "חלקו של הנאשם בביצוע העבירות משמעותי ובסיסו בתאוות בצע שגרמה נזק עצום לקופת המדינה"
חיים טוויל
י"ז שבט התשע"ז / 13.02.2017 16:00

דוד מורגנשטרן, בעליה של חברת דבי אנרגיה והובלה, נדון היום (שני) לחמש שנות מאסר ולקנס בסך 400,000 שקל.

מורגנשטרן הורשע בעבירות מס בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד שקל, בפרשת החשבוניות הפיקטיביות בענף הדלק.

לפי פסק הדין, מורגנשטרן פעל לצידם של יניב קנרש, ממנו רכש בשנת 2010 את חברת יניב אנרגיה, ואוסקר אברהם, בעליה של חברת אוסקר אנרגיה.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודית אמסטרדם, קבעה כי מורגנשטרן והחברה הוציאו חשבוניות פיקטיביות בסך 2.37 מיליארד שקל, אשר אפשרו לאחרים – בעיקר לקנרש ואברהם – להתחמק ממס הכנסה בסך 1.68 מיליארד שקל ומע”מ בסך 342 מיליון שקל.

מורגנשטרן גם הורשע בעבירות הלבנת הון בסך 37 מיליון שקל.

בנימוקים לעונש מציינת אמסטרדם כי לא מדובר במישהו שביצע עבירה במעידה חד פעמית, “אלא במי שנטל חלק פעיל בתוכנית עבריינית להונאת מס רחבת היקף בסכומים עצומים, וזאת לאחר תכנון ובאופן שיטתי. הכסף שנגרע מהקופה הציבורית כתוצאה ממעשי הנאשם לא הושב. הנאשם לא הביע חרטה ועל אף שיכול היה לעצור את פעילותו בכל רגע נתון – לא עשה כן”.

במקום להביא חרטה, “הנאשם הקדיש מרבית דבריו לתיאור מצבו הקשה הבריאותי והמשפחתי… מדובר בעבירות מתוכננות ושיטתיות. חלקו של הנאשם בביצוע העבירות משמעותי ובסיסו בתאוות בצע שגרמה נזק עצום לקופת המדינה”.

לדבריה, המעשים כה חמורים – עד שקשה למצוא פסיקה בת-השוואה למקרה זה.

היא דחתה את גרסתו של מורגנשטרן לפיה היה איש קש בלבד – וקבעה: “הנאשם הוא איש ממולח וערמומי, שידע לשטות בחוקריו תקופה לא קצרה”.

השופטת קבעה עוד, כי למרות מצבו הבריאותי של מורגנשטרן – יוכל השב”ס לטפל בו.

עם זאת, היא הביאה בחשבון לקולא את חלוף הזמן, גילו של מורגנשטרן והעדויות על מעשי החסד שביצע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    5 שנים..
    13/02/2017 17:06
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אל דאגה, תוך כ-40 חודש הוא ישתחרר ויוכל להמשיך ב”מעשי החסד” שלו…