דוגמא לחרדים? אריה קינג פורש מהקואליציה בגלל “פסטיבל זימה”

חבר מועצת העיר הודיע כי בגלל "מופעי זימה, פריצות ותועבה" במסגרת פסטיבל 'שאון חורף' - יפרוש בערב מהקואליציה העירונית • "אני לא יכול להיות שותף למהלכיו אלו של ברקת"
אריה ריבקינד
י"ז שבט התשע"ז / 13.02.2017 12:04

חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, יפרוש ככל הנראה הערב (שני) מהקואליציה העירונית בירושלים בשל פסטיבל ‘שאון חורף’, אותו הוא מכנה “פסטיבל זימה”.

הפסטיבל מתקיים מזה כמה שנים בימי שני בחודש פברואר בחללים שונים במרכז ירושלים. לטענת חבר מועצת העיר מסיעת ‘ירושלים מאוחדת’, המופעים הם פרובוקטיביים הפוגעים בקדושת עיר הקודש.

קינג תקף את הכוונה לקיים את המופעים ואף פנה בעניין זה לראש העיר במכתב, בו הבהיר לו כי במידה שהמופעים לא יבוטלו הוא יעזוב את הקואליציה העירונית.

הבוקר הודיע קינג: “כנראה שהערב אפרוש מהנהלת העיר ירושלים. ראיתי לנכון להסביר לכם בקצרה את הרקע להחלטתי: בפסטיבל עירוני ‘שאון חורף’,שהתקיים ביום שני שעבר, הוגש לבאי הפסטיבל מזון לא כשר – בישולי בשר וחלב, והערב במסגרת אותו פסטיבל יתקיימו מופעי זימה, פריצות ותועבה, הכל במימון עיריית ירושלים ובהנחיית ראש העיר ניר ברקת.

“לאחר שפגע בריבונותנו בעיר, לאחר שפגע בקדושת השבת, כעת הוא מקדם פגיעה בקדושת העיר.

“ואני לא יכול להיות שותף למהלכיו אלו, שסותרים את ההסכם הקואליציוני שעליו חתם ברקת. לצערי הרב, חגית משה, מי שרשומה כמספר 3 בסיעתנו, משתפת עם ברקת פעולה בכל דבר ועניין ואף במקרה דנן, תמכה בתקצוב הפסטיבל בניגוד לעמדת שאר חברי המועצה החרדים והדתיים”.

מעיריית ירושלים נמסר אמש: “אירועי שאון חורף יתקיימו כמתוכנן. לאחר בחינת הנושא, האירוע יתקיים כמתוכנן ואין לעיריית ירושלים כל כוונה להתערב באופי המופע או תכניו. חופש הביטוי האמנותי וחופש היצירה הנם חלק אינטגרלי מחופש הביטוי.

“בשאון חורף מתקיימים מאות אירועים בסגנונות שונים הפתוחים לקהל הרחב, והם מבטאים יצירה עכשווית ואותנטית. המופע המדובר מתקיים במקום סגור, מי שמגיע לראותו מגיע מרצונו החופשי ומי שאינו רוצה לא חייב לקחת בו חלק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות