איך הצליח פרופ’ ישראלי להעלים הכנסות של 200 מיליון דולר מארה”ב

דן הורסקי, פרופ' מאוניברסיטת תל אביב לשעבר, הצליח להעלים הכנסות בסך 200 מיליון דולר מרשויות המס בארצות הברית • בעסקה שביצע הורסקי הוא הרוויח 80 מיליון דולר, אך בחר לעדכן את רשויות המס בארה"ב כי הרוויח רק 7 מיליון
דוד ליבוביץ
ט"ז שבט התשע"ז / 12.02.2017 18:18

 מדוע נידון פרופסור ישראלי מאוניברסיטת תל-אביב לשעבר לשבעה חודשי מאסר בארה”ב?

דן הורסקי הוא פרופ’ אמריטוס למנהל עסקים באוניברסיטת רוצ’סטר שבניו יורק, שלימד בעבר גם באוניברסיטת תל אביב, ועל פי פרסום באתר ‘דה מרקר’ הודה בחודש נובמבר באישומים לפיהם השתמש בחשבונות סודיים בבנק השווייצי ‘קרדיט סוויס’, כדי להסתיר נכסים והכנסות מרשויות המס של ארה”ב ושל מדינת ניו יורק.

בכמה נכסים והכנסות מדובר?

ובכן, הורסקי הודה בהעלמת הכנסות של 200 מיליון דולר מרשויות המס בארה”ב במשך 15 שנים. לא פחות.

מה שמפתיע את התביעה בארצות הברית במיוחד הוא – כיצד בנק קרדיט סוויס הסתיר את חשבונותיו של הורסקי מפני משרד המשפטים האמריקני, למרות שהבנק השווייצי הודה במאי 2014 באישומים לפיהם סייע לאלפי אזרחי ארה”ב להעלים מס.

איך זה עבד?

הורסקי, בן 71, עסק במשך כמעט ארבעה עשורים במחקר בבית הספר לעסקים סימון באוניברסיטת רוצ’סטר, שם רכש לעצמו שם כחוקר נודע בתחום של שיווק כמותי. הוא חקר חברות סטארט-אפ אינטרנטיות, במיוחד בישראל.

על פי israelilifeusa, יישם הורסקי את ידיעותיו בתחום בפועל והשקיע בהצלחה בחברות שונות.

אחת מהן, בה החזיק ב-4% מהמניות עשתה אקזיט מצליח והורסקי הרוויח 80 מיליון דולר מהעסקה. לו היה מעדכן את רשויות המס בסכום הנכון, היה משלם מיסים בהיקף נמוך ויתר, אך הוא בחר לעדכן את רשויות המס בארה”ב כי הרוויח מהעסקה רק 7 מיליון דולרים.

 הוא המשיך והשקיע את הכסף באמצעות חשבונות נסתרים, בין השאר בשוויץ עד שההון הפך ל 200 מיליון דולרים בשנת 2013. ההון נשמר בחשבונות זרים ונוהל באמצעות חברה שפתח בשם “הורסקי אחזקות” אך הסכומים עליהם הצהיר לרשויות המס בארה”ב היו נמוכים בהרבה.
ומה היה עונשו?
הוא נידון לשבעה חודשי מאסר, לאחר שבית משפט אמריקני החליט להקל בעונשו בזכות שיתוף פעולה מצדו עם התביעה. הוא גם ישלם קנסות בסכום של 124 מיליון דולר.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות