נתניהו: יש מגבלות גם בעידן טראמפ • ומה הגיב על מינוי של לבני באו”ם?

נתניהו פתח את ישיבת הממשלה בהתייחסות לנסיעתו מחר לארה"ב - לפגישה ראשונה עם טראמפ • ומה הגיב כאשר נשאל אם ציפי לבני היא מינוי ראוי ומתאים לתפקיד באו"ם
יוני גרין
ט"ז שבט התשע"ז / 12.02.2017 12:14

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות להמראתו הצפויה מחר לוושינגטון – לפגישה ראשונה עם נשיא ארה”ב דונלד טראמפ בבית הלבן.

“מחר אצא לושינגטון להיפגש עם טראמפ”, סיפר נתניהו, “אנחנו מכירים שנים רבות, אבל זו הפגישה הראשונה שלו כנשיא ארה”ב ושלי כראש ממשלת ישראל. זו פגישה חשובה מאוד לביטחון ישראל ולמעמדה הבינלאומי של ישראל. לקראת הפגישה אני מקיים דיונים רבים עם אנשי מערכת הביטחון, המל”ל ומשרד החוץ.

“אני שומע ומבין שיש התרגשות גדולה לקראת המפגש הזה עם כל מיני מוטיבציות מאחוריהן, אבל המוטיבציה שלי היא אחת – האינטרס הלאומי של ישראל.  זה מחייב מדיניות אחראית, זה מחייב מדיניות של שיקול דעת – וכך אני מתכוון לנהוג. ניווטתי את היחסים בין ישראל וארה”ב באופן מושכל וכך אעשה גם עכשיו”, הוסיף.

קודם לכן אמר נתניהו בישיבת שרי הליכוד לקראת הפגישה עם טראמפ: “צריך לנהוג באחריות ובאופן מושכל. לחשוב שעכשיו אין מגבלות בעידן טראמפ – זו טעות”.

נתניהו התייחס גם להחלטת הממשלה הצפויה להאריך את כהונת הרמטכ”ל: “אנחנו נביא לממשלה הצעה להאריך את כהונתו של הרמטכ”ל גדי איזנקוט בשנה נוספת. הרמטכ”ל נהנה מהערכה גדולה ממני ואני בטוח שגם מכם, ואני חושב שהדבר הזה משתקף ביחסם של אזרחי ישראל. ישנה חשיבות לאותה המשכיות של בניית הכוח של צה”ל וההיערכות שלנו לקראת אתגרים שונים”.

ראש הממשלה הקדיש מספר מילים גם לירי הרקטות לעבר אילת בסוף השבוע: “מול האירועים האחרונים שהיו לנו גם בירי על אילת וגם בגזרות אחרות, יש לנו מדיניות ברורה מאוד. אנחנו מגיבים בתקיפות ובעוצמה על כל התקפה. איננו מוכנים לקבל זליגה פאסיבית ואנחנו מבהירים לכל מי שיתקוף אותנו שהוא ישלם מחיר יקר מאוד”. עם זאת הדגיש נתניהו: “פנינו לא להסלמה”.

נתניהו ציין גם כי ישראל טענה בפני האו”ם שלא יתכן למנות את ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, סלאם פיאד, לתפקיד במוסדות האו”ם, ללא מינוי מקביל מצד ישראל.

“לפני כמה ימים העלו בפני את האפשרות של מינוי סלאם פיאד לתפקיד באו”ם. אמרתי שהגיע הזמן שתהיה הדדיות ביחס לישראל, ואי אפשר לתת כל הזמן מתנות חינם לצד הפלסטיני. הגיע הזמן שיתנו מעמד ומינויים גם לצד הישראלי. במידה שיהיה מינוי מתאים, אנחנו נשקול זאת”.

השרה מירי רגב אמרה בתגובה: “אפשר להבין מזה שציפי לבני מינוי ראוי ומתאים? לא בטוח שהיא המינוי המתאים”.

נתניהו שתק בתגובה לדברים. כך גם בתגובה לדברים שאמר השר אורי אריאל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תשמעו
    12/02/2017 17:55
    אברהם סקבונסקי
  1. התענוג והמכאוב
    אולם כשנתבונן במעשיו של היחיד, נמצא אותם כהכרחיים. ובעל כרחו יעשה אותם, ואין לו כל אפשרות של בחירה. והוא דומה בזה, לתבשיל השפות על כירה, שאין לו כל בחירה, והוא מוכרח להתבשל, כי ההשגחה חבשה את כל החיים בשני מוסרות, שהם התענוג והמכאוב. ואין לבעלי החיים שום בחירה חפשית, לבחור ביסורים, או לדחות את העונג. ומותר האדם על בעלי החיים הוא: שהאדם יכול להסתכל למטרה רחוקה, זאת אומרת: להסכים לקבל עתה שיעור ידוע של מכאובים, מתוך בחירתו את העונג, או התועלת שעתידה לבא אליו לאחר זמן.
    “בעל הסולם” מאמר “החרות”