תעזוב את הכנסת? מזכ”ל האו”ם הציע לציפי לבני תפקיד תת-מזכ”ל

חברת הכנסת קיבלה הצעה מאנטוניו גוטרש להתמנות כתת מזכ"ל הארגון • באו"ם מעריכים שההצעה ללבני לכהן כאחת מכמה תתי-מזכ"ל היא חלק מעסקה, במסגרתה ארה"ב תמשוך סירובה למינוי ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר לראש משלחת ללוב • לשכת לבני: "לא התקבלה הצעה רשמית"
יוני גרין
ט"ז שבט התשע"ז / 12.02.2017 08:23

האם ח”כ ציפי לבני תעזוב בקרוב את תפקידה בכנסת ותמונה לתפקיד בכיר באו”ם?

ב’הארץ’ דווח הבוקר (ראשון) כי מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש הציע ללבני להתמנות לתפקיד תת-מזכ”ל, שנחשב מהנחשקים והבכירים ביותר בארגון הבינלאומי.

לבני אף נפגשה לפני שבועות אחדים עם המזכ”ל בניו יורק, לשיחה בארבע עיניים.

מלשכת לבני נמסר אמש בתגובה ל’הארץ’: “לא התקבלה הצעה רשמית”.

בכל קדנציה למזכ”ל יש מספר גדול של תת מז”כלים, אך עדיין מדובר במינוי יוקרתי. אם לבני תמונה, היא תהיה הישראלית הראשונה שזוכה בתפקיד. עם זאת כדי לקבלו, יש צורך באישור מועצת הביטחון של האו”ם שאינה אוהדת, בלשון המעטה, את ישראל.

לפי ‘הארץ’, במסדרונות הארגון מעריכים כי גוטרש מנסה לפתור בכך בעיה אחרת: סיכול מינויו של ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, סלאם פיאד, לתפקיד שליח האו”ם בלוב על ידי ארה”ב – בצורה של מינוי לבני תמורת העברת מינויו של פיאד.

זאת לאחר ששגרירת ארה”ב החדשה באו”ם, ניקי היילי, סיכלה בליל שבת את מינויו של ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר לתפקיד הבכיר של ראש המשלחת האו”ם ללוב.

שגריר ישראל באו”ם, דני דנון, מיהר לברך על המהלך האמריקני נגד מינוי פיאד. “הממשל החדש מוכיח שהוא עומד עם ישראל בזירה הבינלאומית בכלל ובאו”ם בפרט, ופועל למען האינטרס המשותף של שתי המדינות”, אמר. “מדובר בתחילתו של עידן חדש באו”ם, עידן בו ארה”ב עומדת לצידה של ישראל נגד יוזמות אנטי ישראליות באו”ם”.

‘הארץ’ מציין, כי האפשרות שלבני תחליף את הכנסת בישראל בתפקיד דיפלומטי בכיר לא צריכה להפתיע איש, שכן מאז הבחירות האחרונות לבני מחפשת את דרכה במערכת הפוליטית.

האופציות שלה למעשה אזלו: יוזמתה להקים גוש מרכז-שמאל גדול, שהיא שקלה להתמודד לראשותו, עלו על שרטון בעיקר בגלל סירובו של יו”ר יש עתיד יאיר לפיד לשתף פעולה. תסריט שבו היא תרוץ שוב בראשות מפלגת התנועה אינו קיים. מנגד, מרבית הסיכויים שרשימת המחנה הציוני במתכונתה הקיימת לא תתמודד כך שוב בבחירות הבאות. כך שהאו”ם נראה מוצא מכובד עבורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות