אביגדור ליברמן: גם אם יוגש כתב אישום אמליץ לנתניהו שלא לפרוש

שר הביטחון התייחס בראיון לערוץ 2 לחקירת ראש הממשלה - והדגיש: "דין נתניהו לא כדין בוזגלו ולא כדין ליברמן" • על המצב בדרום: "אין לנו כוונה ליזום הרפתקאה בצפון או בדרום" • על גלנט ונפתלי בנט: "פטפטת מיותרת של שרים" • על אזריה: "ממליץ למשפחה לבקש להמתיק העונש"
קובי פינדרוס
ט"ז שבט התשע"ז / 11.02.2017 22:47

“אין לנו כוונה ליזום הרפתקאה בצפון או בדרום”, כך אומר היום [שבת] שר הביטחון אביגדור ליברמן, בראיון לתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בחדשות 2.

השר שהתייחס להסלמה בדרום לאחר מטח הרקטות על אילת השבוע אמר: “המחצית שנייה של 2016 הייתה הכי שקטה מאז 1967. זה התקופה הכי שקטה שידענו. תמיד היו פרובוקציות בסיני וגם שם יש לנו תשובות לכל ההרפתקאות, אך אין לנו כוונה ליזום הרפתקה משלנו”.

ליברמן הוסיף כי, “אם מישהו יגרור אותנו לעימות תהיה תגובה מוחצת ונלך בכל הכוח, בפרופיל הכי גבוה. נגייס את כל הכוחות של צה”ל ונטפל בכל תשתיות הטרור”. ביחס לדבריו של שר השיכון גלנט, כי ‘האביב הקרוב הוא נקודה שצריך להיות ערוכים לקראתה’ ולדבריו של בנט כי ‘יש להיערך לעימות בדרום’, אמר ליברמן: “מדובר בפטפטת מיותרת של שרים. אני לא יודע מאיפה הם לוקחים את התאריכים האלה”.

במהלך הראיון התייחס שר הביטחון גם לפרשיות ראש הממשלה ואמר: “במקרה של ראש הממשלה אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שלא יהיה כתב אישום, ואם יהיה כתב אישום ראש הממשלה יכול להיות זכאי”. הוא ציין כי ימליץ לראש הממשלה שלא לפרוש מתפקידו ולנהל את משפטו מתוך המעמד של ראש הממשלה. “דין נתניהו לא כדין בוזגלו ולא כדין ליברמן”, הדגיש.

ליברמן אף התייחס לתקדים אולמרט ואמר: “גם אם יש כתב אישום אז דין ראש הממשלה הוא לא דין אולמרט, והוא לא חייב לפרוש… אני לא רואה בחירות באופק”.

בהקשר למשפטו של החייל ליאור אזריה אמר השר: כולנו מחכים לגזר הדין, אבל הייתי מציע למשפחת אזריה לפנות לאלוף פיקוד מרכז אחרי גזר הדין ולבקש להמתיק את העונש. יש לכך תקדימים”.

שר הביטחון חיווה את דעתו השלילית גם על חוק ההסדרה שעבר בכנסת השבוע ואמר: “לחוק ההסדרה אין שום קשר להתיישבות. להיפך. יש כאן פגיעה בהתיישבות ומנגד חיזוק המערכת המשפטית. אותם אנשים שאומרים אחרת מוליכים שולל את המתיישבים ביהודה. זו דוגמא קלאסית לאנשים שמוכנים להקריב אינטרסים לאומיים לטובת אינטרסים אלקטורליים. הימין השפוי חייב להחליט מה הוא רוצה – תוצאות או סיסמאות?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות