מסרים מטראמפ לרשות: השגרירות האמריקנית לא תועבר לירושלים

הנשיא האמריקני 'מיישר קו' עם הערבים ונענה לבקשות מלך ירדן ונציגי מצרים שלא להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים - לאחר שהוזהר כי הדבר ישפיע על היציבות באזור
נתן פרל
ט"ו שבט התשע"ז / 11.02.2017 18:40

העיתון הפלסטיני ‘אל-קודס’ מדווח כי ממשל טראמפ העביר לרשות הפלסטינית מסרים לפיהם השגרירות האמריקנית בישראל לא תועבר לירושלים.

בידיעה נאמר, כי גורמי ביטחון בכירים בממשל טראמפ נועדו השבוע עם ראש המודיעין הפלסטיני מאג’ד פרג’ והעבירו לו מה שמכונה “מסרים מרגיעים” בעניין ההתנחלויות. כך דווח בקול ישראל.

בתחילת החודש, במהלך ביקורו בוושינגטון, הזהיר עבדאללה מלך ירדן, כי העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים עלולה להשפיע על הביטחון ועל היציבות באזור כולו. גם נציגי מצרים העבירו מסרים דומים.

בשיחות שניהל המלך בוושינגטון עם בכירים בממשל ובקונגרס הוא אמר כי העברת השגרירות לירושלים תגביר את הייאוש והזעם אצל הערבים והמוסלמים, ותאפשר לקיצונים להפיץ את רעיונותיהם החשוכים.

המלך אמר עוד, כי “בכירים במערכת הביטחון וקהילת המודיעין הישראלית חוששים שהעברת שגרירות ארה”ב לירושלים תביא להסלמה אלימה”.

לדבריו, “מערכת הביטחון הישראלית מודאגת שהעברת השגרירות לירושלים תסייע לארגון הטרור דאעש לגייס מתנדבים חדשים לשורותיו”.

בראיון שהעניק בסוף השבוע לישראל היום, אמר הנשיא טראמפ על העברת השגרירות: “אני חושב על זה. אני לומד את העניין ונראה מה יקרה. זו לא החלטה קלה. היא כבר הרבה שנים נדונה. אף אחד לא רצה לבצע את ההחלטה הזאת, ואני חושב על זה באופן רציני ביותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות