ארדן על הלינץ’: “תמונות מזעזעות. הם חייבים לשלם על כך מחיר כבד”

השר הורה למשטרה לפעול במהירות כדי להעמיד לדין את פעילי 'הפלג הירושלמי' שתקפו החייל בבני ברק. "בריונות שחייבים לעקור מהשורש. מקומם מאחורי סורג ובריח" • סגן שר הבטחון: "זו תפיסה של כפיות טובה. יש פה אנשים שלא ישנים יום ולילה להגן עליכם. זה היחס? זו התודה?"
יוסף גרינבוים וחיים טוויל
י"ד שבט התשע"ז / 10.02.2017 10:18

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הורה למשטרה לפעול במהירות כדי להעמיד לדין את פעילי ‘הפלג הירושלמי’ שתקפו אמש (חמישי) חייל צה”ל ברחוב רבי עקיבא בבני ברק.

תקיפת החייל התרחשה לאחר שהתיז גז פלפל לעבר המפגינים בניסיון להבריח אותם.

מיד לאחר מכן התנפל אחד המפגינים על החייל, בעט בו והפילו על הכביש, בעוד  שאר המפגינים הצטרפו ללינץ’, והחלו להכות ולבעוט בחייל ששכב על הכביש. גם לאחר שחולץ המשיכו חלק מהמפגינים להכותו.

“התמונות בהן נראה חייל צה״ל מותקף באלימות קשה על ידי עשרות צעירים חרדים – מזעזעות. בריונות שחייבים לעקור מהשורש”, אמר ארדן. “הנחיתי את המשטרה לעשות הכל כדי להביא את פורעי החוק האלה לדין. מקומם מאחורי סורג ובריח”.

לדברי השר, ”מי שפוגע בחיילינו המגנים עלינו בגופם, חייב לשלם על כך מחיר כבד”.

ארדן הוסיף: “אני מצפה גם מראשי הציבור החרדי לגנות ולהוקיע מעשים כאלה שאינם מייצגים את הציבור החרדי ומסיבים לו נזק. בדיוק כמו חסימת הכבישים האלימה שפוגעת קודם כל בחרדים.

”בעיניי האירועים הללו גם מבטאים חילול השם שאין קשה ממנו. המתפרעים והבריונים פוגעים קודם כל בציבור החרדי שומר החוק”, הדגיש השר לביטחון הפנים. “השפלת חיילים חרדים וניסיונות ‏לבזות ואף לתקוף אותם מתרחשות לצערי פעמים רבות. המשטרה תמשיך לעשות כל שביכולתה כדי להביא לדין כל מי שפוגע או מתיר דמם של חיילים חרדים.”

גם סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן מהבית היהודי, התייחס הבוקר להפגנות ‘הפלג’ ברחבי הארץ.

הרב בן דהן ביקר בחריפות את פעילי ‘הפלג ‘, שביומיים האחרונים גרמו למהומות ברחבי הארץ במהלכן נעצרו עשרות מפגינים, נחסמו צירים ונפצעו שוטרים.

“אין שום גזירת גיוס”, קבע סגן השר בראיון לגלי צה”ל. “כל מי שרוצה ללמוד תורה ילמד תורה. אנחנו מדברים על אלו שמסתובבים ברחובות ואינם לומדים תורה”.

הרב בן דהן הביע את סלידתו מתקיפת החייל. “זו תפיסה של כפיות טובה. יש פה אנשים שלא ישנים יום ולילה להגן עליכם. זה היחס? זו התודה?” תהה בראיון.

“משתמשים בתורה כדי לפעול נגדה. מנסים ליצור קידוש השם ויוצרים חילול השם. התורה הופכת לקרדום לפגיעה באחרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות