שיעור באמונה מותר ללמוד גם מנשיא נהנתן

מנחם מן
|
י"ב שבט התשע"ז / 08.02.2017 16:05
מי אמר את המשפט הבא: “איכות חיינו זה לא גשמיות אלא רוחניות”? • וגם: “אנחנו שוכחים בקלות כי איכות חיינו אינה נמדדת בהצלחה חומרית, אלא על ידי הצלחה רוחנית”? • התשובה אינה נעוצה בדמותו של המשגיח בישיבה שלכם

רבות נכתב, ומן הסתם עוד ייכתב, על כוחה הגדול של האמונה. האמונה בכח עליון היא זו שמחזיקה את האדם בכל רגע נתון, ובפרט במצבים הקשים ביותר.

לאורך הדורות כולם, הנחילה היהדות את האמונה הזכה והטהורה בבורא העולם, לכל הדתות כולם, וכיום נדמה שאין דת שלא חיה וקיימת על בסיס האמונה.

תמיד כדאי לשמוע שיחות מוסר וחיזוק, על הכח הגדול שטמון ביקום בדמותו של מלך המלכים השולט ביד רמה על העולם והקובע ומנווט בכל צעד ושעל את כל הבריה.

אלא כטבעם של שיחות הנאמרות מפי איש מורם ברוחניות, היצר עובד שבעתיים להשמיט ולהעלים נתונים.

מה שקרה השבוע, נותן פתח של תקווה, בהחדרת כוחה של אמונה לפולקלור השיח הגלובלי.

ההפתעה הגיעה מכיוון בלתי צפוי.

נשיא ארה”ב החדש, דונלד טראמפ, השתתף בכנס שנתי, ונתן שם את נאום חייו. נאום שכולו רוחניות ואמונה בכח האלוקי של בורא העולם.

לפניכם מספר ציטוטים בתרגום חופשי, של האיש החזק בעולם. קראו ותחי נפשכם.

“עוצמת האמונה שהאומה האמריקאית עשויה ממנה, זה מה שמחזיק אותי ונותן לי השראה בזמנים הקשים שעברתי בחיים”.

“העם והחיילים מבינים כי מה שמחזיק אותנו כאומה זה רק אמונה. איכות חיינו זה לא גשמיות אלא רוחניות. אנחנו שוכחים בקלות כי איכות חיינו אינה נמדדת בהצלחה חומרית, אלא על ידי הצלחה רוחנית, ואני אומר לכם את זה כמישהו שהצליח בחיי חומר ומכיר מקרוב אנשים בעלי ממון – אך רבים מהם אנשים אומללים, ולא שמחים.

“לעומת זאת, אני מכיר הרבה אנשים שאין להם כל כך הרבה כסף, בוודאי לא כפי שיש לאותם האנשים שהזכרתי לעיל, אבל יש להם משפחה נהדרת ואמונה גדולה ואני חייב לספר לכם כי הם אנשים שמחים יותר והם מצליחים יותר”.

“אני התברכתי שגדלתי בבית דתי. אמא ואבא שלי לימדו אותי כי מי שהתברך בשפע, ממנו מצפים ליותר. גדלתי על ברכי התנ”ך שמתוכו לימדה אותנו אמי כילדים צעירים והאמונה הזאת בוערת בלבי עד היום”.

“האנשים כאן, כל אחד בא מרקע שונה, מהרבה דתות ודעות שונות, אבל כולנו מאוחדים באמונה ביוצר האדם ובידיעה ברורה שבעיני הבורא כולנו שווים. אנחנו לא רק עצם בשר ודם, אלא בני אדם עם נשמות. הרפובליקה של ארה”ב מבוססת כי הממשלה לא מעניקה חירות, אלא חירות היא מתנת א-ל”.

“אמריקה תמשיך להצליח ולשגשג כל עוד ישרור אימון בין איש לרעהו בין האזרחים וכל זמן שנאמין באלוקים”.

“צעירים רבים מסרו את נפשם ברחבי הגלובוס בגלל האמונה באלוקים”.

“כל זמן שהא-ל בליבנו, איננו לבד. לא אותו חייל שעל משמרתו הלילית ולא ההורה שלו. שאלוקים יתן לנו תמיד נחמה כוח ונוחות להמשיך באמונה הזאת. לנו כאן בוושינגטון אסור לרגע להפסיק לבקש מה’ שיהיה לנו את החכמה לשרת את הציבור כרצון השם”.

“זה מה שאנחנו וזה מה שתמיד נהיה כי זה רצון העם: עם אחד תחת רצון האלוקים. היו ברוכים ואלוקים יברך את אמריקה. תודה רבה לכם”.

אז נכון, קשה לקבל דברי תוכחות ומוסר מנהנתן גשמי, הנמצא כעת בפסגת התאווה האנושית. קשה לשמוע על ‘אמונה ובטחון’ ממי שהגיע לאן שהגיע רק בזכות הממון הרב שברשותו.

אבל שום דבר לא מפריע לשמוע.

לשמוע את האיש הגדול והחזק הזה, שבחר לבטח על האני ואפסי, על ‘כוחי ועוצם ידי’, ולהצהיר בפרהסיה כי אין שום כח בעולם, ואין עצה ואין תבונה כנגד ה’.

קחו את הדברים, הניחו אותם על לוח לבכם, ושאלוקים יברך את אמריקה.

וגם אותנו.

• מנחם מן הוא סופר ופובליציסט חרדי: [email protected]