“שרה קיבלה שמפניות ממילצ’ן? לא ידעתי” • הגרסה של נתניהו נחשפת

לפי פרסום בחדשות 2, ראש הממשלה הכחיש בפני חוקרי המשטרה כי ידע על אספקת המתנות הסדירה מצד איש העסקים ארנון מילצ'ן לרעייתו: "לא צריך לצפות שאדע כל דבר בנושאים כאלה" • טען כי רכש מכיסו סיגרים רבים לאורך השנים
נחמן גור
י"ב שבט התשע"ז / 08.02.2017 00:38

אחרי שנחשפה גרסתו של המיליארדר ארנון מילצ’ן בחדשות 2 בתיק 1000, נחשפה אמש (שלישי) בחדשות 2 הגרסה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, החשוד בקבלת מתנות ממילצ’ן במאות אלפי שקלים –  כפי שמסר אותה בחקירתו במשטרה.

על פי החשד, מילצ’ן העביר לבני הזוג נתניהו סיגרים, שמפניות ותכשיטים. בפני החוקרים טען נתניהו כי לא ידע על אספקת השמפניות ומתנות אחרות.

לדברי נתניהו, לא סביר שידע על מתנות שניתנו לרעייתו. “לא ידעתי על אספקת השמפניות ומתנות אחרות, אם היו, של מילצ’ן לרעייתי. היא אדם עצמאי ואני אדם עצמאי, לא צריך לצפות שבנושאים כאלה אדע כל דבר”.

הוא הוסיף כי כלל לא ידע מה שווי המתנות, שאותן כינו בבית ראש הממשלה “ורודים” ו”עלים” – שמות קוד לבקבוקי שמפניה ורודה וסיגרי יקרי ערך.

“לא בדקתי כמה עולה כל סיגר, ובוודאי את הסכום המצטבר לאורך שנים רבות”, אמר. לדבריו, הוא קנה על חשבונו סיגרים רבים לאורך השנים.

לטענת מילצ’ן, שעדותו פורסמה בשבוע שעבר בחדשות 2, הוא העניק למשפחת נתניהו שמפניות, סיגרים ותכשיטים במשך תקופה ארוכה ועל פי דרישה ספציפית ומפורטת, שאף כללה בקשה לחידוש מלאי. לדבריו, לא ציפה לקבל תמורה בעבור המתנות.

מילצ’ן טען עוד בעדותו שלא מדובר בסכומים משמעותיים עבור איש עסקים במעמדו. עוד הדגיש מילצ’ן כי הקבלות נשמרו לא כראייה – אלא כחלק מהמערך החשבונאי של ניהול כספים.

על טיב היחסים אמר מילצ’ן כי גם אם זה מוזר או מעורר אי נוחות, המתנות ניתנו כחלק ממערכת יחסים חברית עם בני הזוג נתניהו – וכי מבחינתו, לא הייתה ציפייה לקבל דבר בתמורה וכי ממילא אין לו אינטרס עסקי בישראל.

לפי חדשות 2, במשטרה מדגישים כי התשתית הראייתית המתגבשת נגד נתניהו נוגעת לשתי עבירות – גם קבלת טובות הנאה בהקשר של לקיחת שוחד וגם בהקשר של הפרת אמונים.

בנוסף לכך, פורסם בשבוע שעבר בחדשות 10 כי המשטרה חושדת שלפחות עוד ארבעה אנשי עסקים סיפקו באופן שיטתי מתנות לשרה נתניהו ולבנה יאיר.

מלשכת נתניהו נמסר אז בתגובה: “אנו עדים לשיטפון של הדלפות שקריות ומגמתיות, שמטרתן להכפיש את ראש הממשלה ומשפחתו, ולבצע הפיכה שלטונית לא בקלפי.

“בניגוד לנטען בהדלפה השקרית שפרסמתם, מעולם לא הייתה אספקה קבועה של שום דבר, ולא היו תכתיבים או דרישה מצדה של משפחת נתניהו. מה שכן היה זה מתנות הדדיות בין חברים טובים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות