כמה כוכבי לכת יש ביקום, ומתי סוף סוף נוכל להקים מושבה במאדים?

אז כמה כוכבי לכת יש ביקום? ננסה להדגים זאת בעזרת חול: על כל גרגר שיש לנו כאן קיימים עוד 100 כוכבי לכת הדומים לכדור הארץ שלנו • ומתי נוכל סוף סוף להקים מושבה במאדים?
קובי פינדרוס
י"ב שבט התשע"ז / 07.02.2017 22:14

כמה כוכבי לכת יש ביקום? המספרים שאתם מכירים כפי הנראה כלל לא מתקרבים למספר האמיתי.

אנו נמליץ להתרכז מעט לפני שאתם ממשיכים לקרא.

על פי נתונים שפורסמו באתר geektime – על ידי עודד כרמלי – ביקום יש 1,000,000,000,000,000,000,000,000 כוכבי לכת. למעשה, יש כל כך הרבה כוכבי לכת שאפילו אם לוקחים בחשבון את כל המשתנים הנכונים (הרכב, אטמוספירה, מים נוזלים), בערך 100 מיליארד מיליארד מהם דומים לכדור הארץ.

ננסה לסייע לכם בעזרת דוגמה משום שהמספר הזה גדול בכמה מיליארדים על המוח האנושי. אפשר להשוות אותו לגרגרי חול: על כל גרגר חול בכדור הארץ, יש 100 כדורי ארץ ביקום. 100 כדורי ארץ על כל גרגר חול.

כדאי לזכור, שאנחנו רחוקים שנות אור מהטכנולוגיה שתאפשר לנו להתיישב, או אפילו לבקר, בעולמות האלה.

ב-2016, למשל, גילו כוכב לכת שסובב את פרוקסימה קנטאורי, השמש הקרובה ביותר לשמש שלנו. לפי הערכות, העולם הזה, פרוקסימה בי, דומה מאוד לכדור הארץ. אלא שבמהירות השיא של מעבורות החלל שלנו, 28,000 קמ”ש, מסע לפרוקסימה בי יארך 165,000 שנה.

אם אכן מדובר בגן עדן – הוא עוד לא בהישג ידינו. לא הוא ולא כל שאר מיליארדי כדורי הארץ.

וכמה זמן ייקח לנו להגיע למאדים? לא פחות משישה לוויינים פעילים מקיפים את הכוכב האדום ושמונה רובוטים נוסעים על פני השטח שלו.

המומחים מעריכים כי עד שנת 2048 יחיו אנשים במאדים.

“מאדים הוא לא רק הפייבוריט להקמת בסיס אנושי”, אומר פרופ’ עודד אהרונסון ממכון ויצמן,”הוא המועמד היחיד. כל שאר העולמות במערכת השמש מעניינים מדעית, אבל הם לא רלוונטיים להתיישבות אנושית בזמן הקרוב. אין לי ספק שתהיה מושבה אנושית במאדים. זאת רק שאלה של סדרי עדיפויות.

“מבחינה טכנולוגית, מושבה אנושית במאדים ריאלית היום יותר ממה שהיה המסע לירח בזמן הנאום המפורסם של קנדי”.

עוד אומרים המומחים כי נאס”א מתכננת להנחית אדם על מאדים כבר ב-2020. כמובן, נחיתה אינה התיישבות ממש, אבל בחלוף 10 שנים מהנחיתה הראשונה כבר תהיה מושבה אנושית במאדים. “זה ממש לא מדע בדיוני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות