מכירות הפירות היבשים לכבוד ט”ו בשבט: כ-350-400 מיליון שקלים

בתקופת החג צריכת הפירות היבשים גדלה בכ-50% מכל חודש אחר במהלך השנה • שוק הפירות היבשים נאמד בכ-3 מיליארד ש"ח בשנה • בתקופת החורף, ששיאה לקראת ט"ו בשבט, חל גידול של כ-50% בצריכת פירות יבשים - ביחס לקיץ
תמי גיל
י"א שבט התשע"ז / 07.02.2017 14:03

ענף המזון באיגוד לשכות המסחר צופה כי נתוני מכירות הפירות היבשים לקראת ט”ו בשבט, שיחול בשבת, יסתכמו בכ-400-350 מיליון ש”ח.

כ-50% – 70% ממשקי הבית יקנו פירות יבשים כלשהם לקראת ט”ו בשבט, כאשר הפירות המבוקשים ביותר הם תמרים, שזיפים, צימוקים, משמשים, אגוזים ותאנים.

לדברי ורד מוצפי, מחברת ‘משה מוצפי יבוא ושיווק מזון’ החברים בענף המזון באיגוד לשכות המסחר: “בשנים האחרונות אנו עדים לעליה מבורכת במודעות לבריאות בחברה הישראלית. רבים החלו לשים דגש על רכישת מוצרים איכותיים ובריאים ולהפחית את צריכת המזון מהחי, ובשר בפרט, ולהחליפו בחלבון מהצומח, פירות יבשים ואגוזים.

“לישראל נכנסו מוצרים חדשים ובריאים, כמו הסופר אגוז- פילינאט, הנחשב לבעל רמת ויטמין E הגבוהה מכל אגוז אחר, משמש כמקור לברזל, סידן, מגנזיום, ויטמין A ו-C ועוד, והוא בעל ערך קלורי נמוך במיוחד”.

על פי נתוני ענף המזון באיגוד לשכות המסחר, מחירי הפירות היבשים ירדו השנה בכ-20% לעומת השנה שעברה, מכמה סיבות: ראשית, בשנה שעברה המחירים עלו משמעותית עקב היצע נמוך שנבע מפגעי מזג אוויר במדינות שונות. כמו כן, רפורמות בנושאי מכסים שעדיין נמצאות בתהליך, כבר החלו לתת אותותיהן בהוזלת מחירי הייבוא, מהן נהנים בסופו של דבר הצרכנים.

“ענף המזון מברך על רפורמות אלו ומצפה להמשך קידומן, לטובת כלל הציבור”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות