דו”ח: 11% משיח השנאה ברשתות החברתיות מופנה נגד הציבור החרדי

'דו"ח השנאה' של קרן ברל כצנלסון: עליה של 50% בשיח השנאה ברשת האינטרנט כלפי ימניים ומתנחלים בחודש הפינוי של עמונה • בחודש האחרון נרשמה ירידה בשנאה כלפי החרדים: רק 9 אחוז
נוחי גולד
י"א שבט התשע"ז / 07.02.2017 14:26

בחודש האחרון, בו עסקה התקשורת בהרחבה בפינוי עמונה, חלה עליה משמעותית בשיח הגזעני כלפי ציבור המתנחלים וכן כלפי ימנים.

כך עולה מנתוני פרויקט ‘דו”ח השנאה’ שפרסמה קרן ברל כצנלסון, בשיתוף חברת Vigo, לרגל ‘יום האינטרנט הבטוח’, המצוין היום ברחבי העולם.

על פי הנתונים, מדובר בשני מגזרים שעל פי הממוצע החודשי של הדו”ח, השיח הגזעני כלפיהם ברשת הוא בדרך כלל זניח יחסית. לעומת זאת, בחודש האחרון חלה עלייה של 50% בשנאה כלפיהם. שנאה זו התבטאה בכך ש- 7% מכלל השיח הגזעני והאלים ברשת היה כלפי ציבור המתנחלים ו-5% נוספים היו כלפי ימנים.

עם זאת, מרבית שיח השנאה ברשת בחודש האחרון עדיין הופנה כלפי ערבים (40%) ושמאלנים (15%), כאשר הראשונים נמצאים באופן קבוע בראשות המדד, עם ממוצע חודשי של 39% מכלל שיח השנאה ברשת.

להלן פילוח הנתונים המלאים המגלמים בתוכם את כלל אחוזי שיח השנאה באינטרנט בישראל בחודש האחרון:

ערבים – 40% ;  שמאלנים – 15% ; אחר – 10% ; חרדים – 9% ; להט”ב – 8 ; מתנחלים – 7% ; מזרחים 6%  וימנים – 5% .

 להלן פילוח הנתונים המלאים המגלמים בתוכם את הממוצע החודשי של אחוזי שיח השנאה באינטרנט בישראל:

ערבים – 39% ;  שמאלנים – 11% ; חרדים – 11% ; מזרחים 11%  ; אחר – 10% להט”ב – 8 ;  ; מבקשי מקלט – 6%  ;  אשכנזים – 4% .

 “אנחנו מגלים שבכל אירוע פוליטי עולה רמת הקיטוב והאלימות בין קבוצות בחברה הישראלית”, אומרת ענת רוזיליו, מנהלת הזירה הציבורית בקרן ברל כצנלסון. “אם פעם היינו עדים לאמפתיה כלפי הצד הנפגע, היום הרגש האוטומטי הוא שנאת האחר.

“אמנם השנאה כלפי אזרחים ערבים היא עדיין הנפוצה ביותר, אך גם ציבור המתנחלים והימין אינו חסין מכך. בהקשר זה חשוב לציין כי דו”ח השנאה בודק את שיח השנאה ולא את הביקורת הלגיטימית שהשמיע הציבור בעד או נגד הפינוי”.

דו״ח השנאה הוא פרויקט של קרן ברל כצנלסון המנטר את גלי השנאה בשפה העברית ברשת. הדו״ח, אשר מנוטר באמצעות חברת המחקר Vigo,  חולש כל שעה על כחצי מליון שיחות (סטטוסים, תגובות, טוקבקים, ציוצים וכיוצ’).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות