הכנסת אישרה את ההסדרה • בוזי: “ביבי, תעצור”. אלקין: תתבייש לך

ברוב של 60 ח"כים מול 52 מתנגדים, אושר בקריאה שנייה ושלישית את החוק שנועד להכשיר אלפי בתים בהתנחלויות שנבנו על קרקעות פלסטיניות • נתניהו, שהיה בטיסה חזרה מביקור מדיני לונדון, לא נכח בהצבעה • אקוניס: על תשעה בתים שיפונו בעפרה, ייבנו 900 בתים
נחמן גור
י"א שבט התשע"ז / 06.02.2017 23:35

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את חוק ההסדרה בקריאה שנייה ושלישית, ברוב של 60 לעומת 52 מתנגדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיצא לביקור מדיני באנגליה והיה בטיסה חזרה ארצה, לא נכח בהצבעה. נתניהו אמר היום בתדרוך עיתונאים בעת ביקורו בלונדון, כי הוא מתכוון להגיע להצבעה במליאה – אלא שטיסתו התעכבה ויו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן אמר כי הוא אינו מתכוון לחכות לו כי “אין טעם”.

חבר הכנסת בני בגין הצביע נגד החוק.

האופוזיציה הודיעה כי הסירה את כל ההסתייגויות שהגישה לחוק והיא גם מעדיפה שלא לשאת נאומים, למעט דברי ח”כ יצחק הרצוג – במחאה על כך שהחוק יאושר.

יוזמי חוק ההסדרה, חברי הכנסת יואב קיש מהליכוד, בצלאל סמוטריץ’ ושולי מועלם-רפאלי הבית היהודי בירכו על אישורו. “חוק ההסדרה הוא חוק מוסרי וצודק. בג”ץ לא יפסול את החוק וסוף סוף נביא לנורמליזציה בהתיישבות”, אמר קיש.

“היום עשינו היסטוריה. זהו יום היסטורי להתיישבות ולמדינת ישראל”, אמר סמוטריץ’.

יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו מילה יחידה: “מהפך”.

שר התיירות יריב לוין אמר: “הלילה החזרנו את מושכות ההובלה לידנו שלנו – חוק ההסדרה אושר. השלמת תהליך החקיקה של חוק ההסדרה, אותו יזמתי לראשונה, חשוב מאין כמוהו. למתיישבים ביהודה ושומרון, אותם שלחו ממשלות עבר אל מקום מושבם, נעשה עוול גדול במשך זמן רב מדי. הלילה דאגנו לתקן את העוול שנוצר והסדרנו את מעמדם – אחת לתמיד”.

יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג, תקף מעל במת הכנסת, לפני ההצבעה: “בנימין נתניהו מועל בתפקידו בחוקקו את החוק הזה, מועל במפעל הציוני. ההצבעה לא החלה. יש עוד כמה דקות כדי לעצור את רכבת האימה הזו לפני שתצא לדרכה. הרכבת הזו יוצאת מכאן ותעצור בתחנה הסופית האג, ומקרונותיה יצאו כתבי אישום בינלאומיים נגד חיילים וקצינים יהודים וישראליים.

“על כתבי האישום הללו יהיה חתום ראש ממשלת ישראל. בנימין נתניהו. תעצור ביבי. תעצור. אני רוצה לומר חד וברור: ההצבעה הערב אינה הצבעה בעד או נגד המתיישבים, אלא בעד או נגד האינטרס הכללי של ישראל.

“ממשלת ישראל והקואליציה מחוקקת הערב חוק שהוא סכנה חמורה לישראל. חוק שמייצר סיפוח דה-פקטו בניגוד לכל ההתחייבויות הבינלאומיות של ישראל. חוק שהביא את החלטת מועצת הביטחון של האו”ם כנגד ההתנחלויות ושיוביל את קברניטי ואת מפקדי צה”ל לבית הדין הבינלאומי והכל בשל חולשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אל מול הימין הקיצוני.

“החוק הזה יספח אל מדינת ישראל מיליוני פלסטינים, שידרשו זכות בחירה וזכויות אזרחיות מלאות ויביאו את קיצה של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית ואת קיצו של והחזון הציוני.

“לא היה כדבר הזה בהיסטוריה של המדינה שהכנסת מצביעה בניגוד מוחלט לחוקי המדינה, בניגוד מוחלט לדעתם של היועצים המשפטיים הבכירים בממשלה ובניגוד למשפט הבינלאומי. יש חוקים שדגל שחור מתנוסס מעליהם. זה בדיוק החוק הזה. כשאנחנו ניבחר זה יהיה החוק הראשון שנבטל.”

מיד אחריו עלה לנאום השר אופיר אקוניס, שצידד בחוק ודבריו שוסעו שוב ושוב על ידי חברי האופוזיציה.

“על 40 המשפחות שפונו מעמונה יבואו לשומרון וליהודה 400 משפחות. על תשעה בתים שיפונו בעפרה, ייבנו 900 בתים. ועל כל חצי מיליון ישראלים שכבר גרים ביהודה ושומרון – יבואו עוד חצי מיליון”.

ח”כ רויטל סויד השיבה לו: “אתם מעבירים את החוק הזה רק כדי שבג”ץ יפסול אותו ותוכלו להאשים את השופטים”.

השר זאב אלקין השיב להרצוג: “אני פונה ליו”ר האופוזיציה, חצית הרבה מאוד קווים שעד היום חצו רק חברי הרשימה המשותפת. לראות את יו”ר האופוזיציה עומד מעל הדוכן הזה ומתכנן בפני בית הדין הבין לאומי בהאג שמדינת ישראל תגיע לשם. מנהיג מפלגה ציונית זה מה שאתה מייחל.

“דווקא אתה, בן של שגריר ישראלי שעמד שם באו”ם וקרע לגזרים את אותה החלטת או”ם – אתה זה שמטיל את יהבך על בית הדין הבין לאומי בהאג? תזכרו שבסוף זו הארץ שלנו וזו המדינה שלנו ולא הכל זה פוליטיקה, ולכן לקרוא מכאן לבית הדין בהאג לבוא בחשבון עם ההנהגה הישראלית רק בגלל המחלוקת איתכם, תתביישו לכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות