אמיר חצרוני לחרדים10: “למה תומך בעמיר פרץ? הוא חמורו של משיח”

הפרופסור הצבעוני אמיר חצרוני הודיע על תמיכתו בעמיר פרץ לראשות מפלגת העבודה - ובמפלגה נכנסו לפאניקה • עם זאת הסביר: "שלא תהיה אשליה שיש לי הערכה לעמיר. מה יש להעריך בחובב קבבונים?" • "הוא לא חכם במיוחד, הוא לא איש משכיל. אינני יודע כלל אם יש לו בגרות מלאה, וגם להשתמש במשקפת הוא לא יודע"
אליעזר היון
י' שבט התשע"ז / 06.02.2017 18:22

האם אמיר חצרוני בדרך לפוליטיקה?

הפרופסור הצבעוני, שמרבה להתבטא נגד הציונות,היהדות, ונגד יוצאי עדות המזרח, פרסם בטוויטר ופייסבוק תמונה בה הוא נראה מחזיק בידו האחת טופס התפקדות של מפלגת העבודה ובידו השנייה תמונת כרזה של ח”כ עמיר פרץ – והכיתוב: “עמיר פרץ – קולות חדשים בעבודה”.

בפוסט שפרסם, הסביר הפרופסור השנוי במחלוקת, מה הוביל אותו לעשות את הצעד:

“למה התפקדתי היום למפלגת העבודה, ומדוע אני תומך בעמיר פרץ? שלא תהיה אשליה שיש לי הערכה כלשהי לעמיר. מה יש להעריך בחובב קבבונים עם אנגלית של בית ספר יסודי, שאין לו אפילו תואר ראשון ממכללה?

“אילו זה היה תלוי בי, עמיר פרץ ודומיו היו נשארים להירקב בבטחה במרוקו, אך את המציאות הדמוגרפית אי אפשר לשנות. עדיף היה שהמנטליות הלבנטינית תישאר בלבנט, ושבמקום אנשים שצועקים קו-לו-לו ודופקים בהתלהבות על דרבוקה שירים של מעלימי מס ששם משפחתם מתחרז עם מרץ, יחיו פה רק אנשים שמדברים בנימוס, משלמים מס כחוק ומנגנים את שופן – אבל זה כבר לא יקרה.

“השמאל נכשל שוב ושוב בבחירות, כי במקום לרוץ עם מנהיג עממי שידבר לעם בשפתו, אנחנו מתעקשים על פוליטיקאים עם דוקטורט מקולומביה כמו אראל מרגלית, עורכי דין מהשורה הראשונה כמו בוז’י הרצוג או בחורה כמו שלי יחימוביץ’ שכתבה ספר או שניים.

“אין לי כלום נגד דוקטורים (אני כידוע פרופסור) או סופרים (גם אני כתבתי), אבל את הבחירות מכריעים תושבי עיירות הפיתוח שהספר האחרון שקראו היה אלפוני לכיתה א’. הם מצביעים ימין ואנחנו נתקעים עם הכיבוש.

“אילו השאלה היתה עם מי מעניין לתפוס שיחה אינטלקטואלית עמיר פרץ היה האופציה האחרונה. לדבר איתו על מהות החיים זה כמו לדבר עם ירקן על מכניקת הקוונטים- אבל בבחירות משתתפים למרבה הצער גם ירקנים שבוחרים ליכוד ושס. בשביל להשיג את הקולות שלהם חייבים את עמיר פרץ – עם כל הכאב שכרוך בכך”.

 עמיר פרץ, שמתמודד על ראשות מפלגת העבודה, לא אהב, בלשון המעטה, את התמיכה של הפרופסור – וכתב: “כנראה מדובר בבדיחה רעה. אבל התברר לי כי הגזען החשוך הזה פרסם פוסט (מבחיל) ובו הסביר כי אכן התפקד למפלגת העבודה וכי בכוונתו לתמוך בי. פניתי למזכ”ל המפלגה, ערן חרמוני ודרשתי כי יפעל למניעת הצטרפות של חצרוני ולפסילתה”.

יושב ראש המפלגה יצחק הרצוג הזדרז להודיע בעקבות הכרזתו של חצרוני כי יפעל שהאיש לא ימנה על שורות המפלגה, וגם חבר הכנסת איציק שמולי הכריז כי יאבק בהצטרפותו: “נגיש דרישה למוסדות המפלגה שלא לקבלו לשורותיה; אין מקום לגזענים מתלהמים, חשוכים ומסיתים  ובוודאי שלא במחנה החברתי”.

3

אז פרופ’ חצרוני אתה בדרך לפוליטיקה?

“אני לא רץ לכנסת לפחות כרגע. מה שנכון הוא, שהתפקדתי לעמיר פרץ. אשמח להשתתף בקמפיין שלו, ואם הוא יבחר ויציע לי תפקיד בתחום התקשורת – שדה שאני חושב שמתאים למלא בו תפקיד – איענה בחיוב.

“חשוב לי להדגיש, אני לא מתלהב במיוחד מעמיר פרץ, הוא כנראה הפוליטיקאי האחרון שהייתי רוצה לשבת אתו לבירה, הוא לא חכם במיוחד, הוא לא איש משכיל. אינני יודע כלל אם יש לו בגרות מלאה, וגם להשתמש במשקפת הוא לא יודע.

“אבל הוא מרוקאי, ומרוקאים מצביעים למרוקאים, עיירות הפיתוח יצביעו עבורו ומכאן שרק באמצעותו ניתן להחליף את השלטון”.

אתה לא אוהב מרוקאים.

“אם זה היה תלוי בי, הם היו נשארים במרוקו. אבל במצב הנוכחי, כדי להגיע לשלטון ולהחליף את ביבי צריך את עמיר פרץ שהוא מרוקאי, הוא חמורו של משיח כעת”.

קראת מה שכתב עליך?

“כן, אם הוא חושב שאני בוחר בו בגלל האידיאולוגיה שלו או בגלל הדעות שלו הוא חולם חלומות באספמיה, אם כי אני לא משוכנע שהוא יודע מה זה ‘אספמיה’.  אני בוחר בו בגלל שהוא מרוקאי והוא האיש היחידי באמצעות ניתן להחליף את השלטון”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בורות
    07/02/2017 10:05
    משכיל
  1. אליעזר ושרי היקרים,
    מוטב שתלמדו מעט היסטוריה לפני שאתם נותנים במה לכל צרוע.
    היהודים הספרדים הטהורים (ס”ט) היו בארץ הקודש מאז עליית הרמב”ן ועד ימינו ללא הפסקה , לאורך הדורות היו ביניהם גם מרוקים כמרן החיד”א והאור החיים הקדוש.
    נכון שאת המדינה הקימו בעיקר אשכנזים חילונים אך הם לא עשו “טובה” לאף אחד.
    בכלל בתור אנשים תורניים אתם צריכים לדעת שאת רוב תורתנו ינקנו מהספרדים לאורך הדורות. לכן לא ראוי שאתר שמנסה להיכנס למיינסטרים החרדי יתן במה לכזה.
    באם אתם מיודדים איתו תעבירו לו את התגובה

  2. חחחחחחחחחחחחח
    15/03/2017 15:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. האיש גדול