בין העצורים בפרשת השחיתות: יו”ר ש”ס בצפת רונן גנון – וראש העיר

המשטרה חוקרת שש פרשיות שחיתות בעיריית צפת מהשנים האחרונות: יחד עם ראש העיר אילן שוחט נעצרו גם יו"ר ש"ס בעיר - הקבלן רונן גנון, עוזרו של ראש העיר, סגן ראש העיר לשעבר
חיים טוויל
י' שבט התשע"ז / 06.02.2017 17:18

ראש העיר צפת אילן שוחט נעצר הבוקר (שני) בחשד שקיבל טובות הנאה בתמורה להטבות או הקלות שהעניק לקבלנים בפרויקטי נדל”ן בעיר.

בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרו של שוחט עד יום חמישי בחשד לשורת עבירות, בהן גניבה בידי עובד ציבור, לקיחת שוחד, הדחה בחקירה, נתינת שוחד בחירות, הבטחת עבודה לבוחר, השמטת הכנסה במזיד, שימוש במרמה או תחבולה, שיבוש מהלכי משפט ומרמה והפרת אמונים.

נציג המשטרה בדיון אמר כי המשטרה חוקרת שש פרשיות שונות, כאשר האחרונה שבהן נוגעת לחודשים האחרונים ואחת מהן נוגעת לבחירות לראשות העיר בשנת 2013.

לדברי הנציג, שוחט חשוד בביצוע עבירות מס ועבירות שוחד בהיקף של עשרות עד מאות אלפי שקלים, וכן בשיבוש מהלכי חקירה.

במהלך הדיון להארכת מעצרו הוזכר גם ביתו הפרטי של שוחט שנבנה בשנים האחרונות, כחלק מעסקאות השוחד.

פרקליטתו של שוחט, עו”ד רות ליטבק, דרשה לשקול חלופת מעצר כיוון ששוחט משתף פעולה עם החקירה וכי כל החומר נתפס. “המעצר נועד לשבור את רוחו ולא שום דבר אחר”, אמרה. “מעבר לזה שהוא ראש עיר, הוא בעל משפחה ונעדר עבר פלילי ומעצר כזה קשה עבורו מנשוא”.

השופט זיו אריאל לא קיבל את טענותיה והאריך, כאמור, את מעצרו עד יום חמישי.

הבוקר פשטה היחידה הארצית לחקירות הונאה על בניין העירייה בחשד לעבירות שחיתות, שוחד ומרמה. על פי החשד, הבכירים העניקו לקבלנים היתרי בנייה מעבר לתוכניות המקוריות ובכך הגדילו את רווחיהם באופן ניכר. הגורמים המעורבים בעירייה, שנתנו את האישורים לכך, חשודים שפעלו בניגוד עניינים וביצעו שורת עבירות מרמה ומס.

פרט לראש העיר, נעצרו הבוקר גם גילי אדלר, עוזרו של שוחט, יו”ר ש”ס בצפת ומקורבו של השר אריה דרעי – היזם והקבלן רונן גנון, ואיש העסקים ראובן שדה.

אדלר, שמעצרו הוארך עד יום חמישי, חשוד בעבירות של גניבה בידי עובד ציבור, לקיחת שוחד, השמטת הכנסה במזיד, שיבוש במרמה או תחבולה ומרמה והפרת אמונים. נציג המשטרה אמר בדיון כי לא מדובר באירוע חד-פעמי, אלא ב”מערכת מסועפת ומתמשכת של קבלת שוחד”.

רונן גנון הוא יו”ר ש”ס בעיר ומתפקד כקבלן בפרויקטי בנייה רבים בה. על פי החשד, גנון קיבל הקלות בשווי מאות אלפי שקלים בפרויקט מצפה מירון, הצמוד לעיר העתיקה, תמורת שוחד של עשרות אלפי שקלים לפחות.

“הוא המחולל הראשי של עבירת השוחד”, אמר נציג המשטרה בדיון והוסיף: “על פי החשד, בשל היותו הקבלן המרכזי בעיר צפת ורצונו לקדם את הפרויקטים שלו, כל קידום והקלה של הפרויקט עשוי להתבטא במאות אלפי שקלים”.

העבירות המיוחסות לגנון הן מתן שוחד, שימוש במרמה ותחבולה והשמטת הכנסה במזיד.

פרקליטתו של גנון, עו”ד שני וייל, אמרה בדיון כי כל מעשיו ועסקיו של מרשה נעשו על פי חוק. היא טענה כי העובדה ששני החשודים האחרים כבר נעצרו תקשה עליו לשבש הליכים – אך השופט סירב והאריך את מעצרו עד יום חמישי.

החשוד הרביעי בפרשה הוא ראובן שדה, איש עסקים וסגן ראש העיר לשעבר, שהורשע בעבר במסגרת עסקת טיעון לאחר שגנב ציור מהעירייה.

מעצרו של שדה, החשוד בעבירת מתן שוחד, הוארך עד יום רביעי.

החקירה הגלויה נפתחה הבוקר לאחר ששוטרי יחידת להב 433 ויחידת יהלום ברשות המסים קיימו חקירה סמויה במשך זמן רב. הבוקר ערכו אנשי המשטרה ורשות המסים חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם וכן במשרדי עיריית צפת, והחרימו מחשבים ומסמכים לצורכי חקירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות