חשיפת חרדים10: אחד התוקפים של המשפיע מברסלב נמלט ללונדון

אחד משלושת פעילי 'שובו בנים' של ברסלב שהרסו בשבת, כשהם עטופים בטליתות, את המזגן בבית המשפיע הגאון רבי משה קרמר - צעיר בן 17, נמלט ללונדון, לאחר שקיבל מסר כי המשטרה מצאה טביעת אצבע שלו על המזגן • כתב חרדים10 שוחח איתו
אלי שוורץ
י' שבט התשע"ז / 05.02.2017 22:16

חשיפת חרדים10: אחרי שהגאון רבי משה קרמר, מחשובי משפיעי חסידות ברסלב הותקף מול עיני רעייתו, בשעה שצעד בשכונת מאה שערים בירושלים – הגיעו שלושה מפעילי קהילת ‘שובו בנים’ של ברסלב כשהם עטופים בטליתות, באמצעותן הסתירו את פניהם, ותלשו בשבת את המזגן שהותקן בביתו בשכונת בית ישראל.

הרקע למלחמה: חתימתו של המשפיע על נשר שפורסם בחודש תמוז בו נכתב: “אחרי שהוברר שהאיש המכונה הרב אליעזר ברלנד ראש ומנהיג קהילת שובו בנים תועה ומתעה בעיקרי ויסודי הדת וההלכה ובפרט בענייני קדושה בדיבור ובמעשה, ומהווה תקלה וסכנה נוראה וחמורה, הננו לגלות דעתנו שאין לנו שום חלק ונחלה לאדם זה ולכל קהל מאמיניו ושומר נפדו ירחק ממנו ומסביבתו”.

אחד משלושת הצעירים שהרסו את המזגן, בעיצומה של שבת קודש לפני שבועיים, הוא צעיר בן 17, ממשפחה של חסדי ויז’ניץ, שנשר לפני כשלוש שנים מהישיבה. בעבר הסתובב בכותל המערבי, שם נעצר מספר פעמים בגין גיוס כספים שלא כחוק.

בשלב מסוים הוא הגיע ישיבת ‘שובו בנים’ הממוקמת בעיר העתיקה, חבר לצעירים השוהים שם, ובהמשך הגיע עד ל’מתחברים’ של בני מחלב – מהפעילים הבולטים של ‘שובו בנים’.

בשבוע שעבר הוא נמלט ללונדון, שם הוא שוהה בבית מכרים מהקהילה החרדי.

הצעיר יצא בבהילות מישראל, לאחר שהפעיל שהיכה את הגאון רבי משה קרמר ברחוב – שוחרר ממעצרו והעביר לו מסר, כך לדבריו, כי חוקרי המשטרה תישאלו אותו אודותיו, וכי יש להם טביעת אצבעות שלו על המזגן שנהרס.

בעקבות המידע, בני המשפחה מיהרו להבריח אותו ללונדון, בתקוה להחזיר אותו על המסלול.

במהלך שיחה שקיים חרדים10 עם הצעיר, הוא טען כי יש לו קשר ישיר עם הרב אליעזר ברלנד, באמצעות הטלפון בכלא, וכי – כך לדבריו – הוא העביר רמיזות כיצד עליהם לנהוג.

הצעיר: “למשל, הרב ברלנד אמר שלא איכפת לו שיוצאים נגדו, אבל ב’שול’ של ברסלב במאה שערים בשום פנים ואופן לא. בגלל זה שלח אותנו להגיד שם ‘תיקון הכללי’.

הצעיר שנמלט מספר גם על עישון גראס, באורח קבע, עם חלק מחבריו.

אחד מבני המשפחה אמר לכתב חרדים10: “הלוואי שיעזוב את הכת הרעה הזאת”.

בשובו בנים טוענים:  “הוא לא קשור לשובו בנים, הוא לא מייצג אותנו,  הוא לא חלק מאיתנו. הרב לא שלח אותו, וזה מעשה שאנחנו מוקיעים אותו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות