חשיפת חרדים10 • מלחמות הגלימה: חכם שלום חנך מקווה ע”ש הרבנית • מי לא בא?

בעיר עמנואל התקיים ביום רביעי מעמד חנוכת מקווה טהרה על-שם הרבנית יעל כהן ע"ה, רעיית נשיא מועצת החכמים • חברי 'המועצת' הגיעו לכבד • הגר"ש עמאר נחת עם חכם שלום במסוק • אבל מי שלא השתתפו באירוע האישי והמשפחתי של נשיא ה'מועצת' היו דווקא שרי וח"כי ש"ס • למה?
ט' שבט התשע"ז / 05.02.2017 19:35

סוף הסיפור, כך נראה, יגיע ביום פורים בירושלים, כאשר יו”ר ש”ס השר אריה דרעי יגיע עם בפלים ובבקבוק יין אל ביתו של רבה של ירושלים, הראשל”צ הגרש”מ עמאר. הכותרות, דקות אחדות לאחר הביקור יבשרו שוב: “השלום הספרדי”.

אבל תחילתו – קצת פחות מרנינת לב.

לפני כשמונה חודשים נפטרה הרבנית יעל כהן ע”ה, רעייתו של  נשיא ‘מועצת החכמים’ של תנועת ש”ס, חכם שלום כהן.

בעיר החרדית עמנואל החליטו להרים את הכפפה ולהקים, לעילוי נשמתה – מקווה טהרה בשם ‘אהל יעל’, כאשר במקביל נבנה מחדש גם מקווה הגברים, לזכרו של הגר”ע יוסף זצ”ל – ‘מעיין עובדיה’.

וכך, ביום רביעי האחרון התקיים מעמד חגיגי של חנוכת מקוואות הטהרה וקביעת מזוזות.

מה יותר מתאים מאירוע שכזה, כדי לקבץ אליו את כל שרי, ח”כי, ראשי ונכבדי ש”ס – ובראשם חברי מועצת החכמים של התנועה הקדושה?

לכאורה, זה מה שתוכנן.

הזמנות שוגרו לכל לשכות הח”כים והשרים, שאף אישרו הגעה. אפילו החברים מהמפלגה האשכנזית הוזמנו – חלקם גם אישרו הגעה, אולם איכשהו נמנעו מלהגיע ברגע האחרון. חלקם, בנסיבות טכניות ואמיתיות (כך, למשל, סגן השר מאיר פרוש שהשתתף אפילו באירוע של ‘רבנים המזוהים עם ‘יחד’, מה שאומר שבלשכתו לא מתרשמים מרמיזות כאלו ואחרות) – אך לגבי חלקם השמועות טוענות כי סיבות שונות ומשונות גרמו להם להישאר בבית (או במשרד).

כך, רק לדוגמה, לגבי שר הבריאות יעקב ליצמן, שבלשכתו טוענים כי אמנם אישר הגעה, אולם נבצר ממנו מלהגיע בנסיבות טכניות. ממידע שהגיע למערכת חרדים10 עולה, כי מסר כתוב שהגיע ללשכתו, הוביל אותו להחלטה שלא לעשות את כל הדרך לעמנואל. לשכתו מכחישה.

גם הח”כים של ש”ס קיבלו הזמנה,כאמור, אישרו הגעה (ח”כ יואב בן צור אף היה אמור להגיע כשהוא מלווה בהגר”ש בעדני, חבר מועצת חכמי התורה, שהשתתף באירוע) – אך לא הגיעו.

“מסיבות טכניות”, הסבירו חלקם.

אחרים לא הגיבו.

מי שכן הגיע לזמן קצר ועזב, בשל סיבה טכנית, הוא השר לענייני דתות, דוד אזולאי.

9

וזהו הסיפור המסופר מפה לאוזן, אך אין לו כל אישור מצד כל גורם רשמי כלשהו:

בבוקר יום האירוע קיבל הרב יעקב כהן, בנו של חכם שלום, טלפון מגורם בכיר בש”ס. “איך אתה עושה דבר כזה?” שאל הבכיר.

על מה יצא הקצף?

ובכן, לפי התכנית חכם שלום הגיע למעמד במסוק, כשהוא מלווה ברבה של ירושלים הראשל”צ הגרש”מ עמאר.

לא צריך להרחיב ולהסביר כי עבור חכם שלום היה האירוע זה יום חג של ממש: הקמת מקווה לעילוי נשמתה של רעייתו ע”ה. כל בני המשפחה הגיעו – אנשים, נשים וטף.

מאחר ובינו לבין הראשל”צ הגרש”מ עמאר שורר שלום מזה חודשים, אך טבעי הוא שיגיעו יחדיו במסוק.

ולא שהראשל”צ הגר”י יוסף, שעל שם אביו זצ”ל נקרא מקווה הגברים, לא הוזמן. אלא שבלשכתו סירבו לאשר הגעה. הסיבה? באין תגובה רשמית, אפשר רק לנחש.

השלום, רק נדגיש, למרות כל ההכרזות אינו שורר עדיין בין שני הראשל”צים, למרות שהם קשורים בקשרי משפחה ומחותנים.

מי שכן השתתפו היו חברי מועצת החכמים הגר”ש בעדני והגר”ד יוסף. גם הגאון רבי צמח מאזוז, מראשי ישיבת ‘כסא רחמים’ הגיע לכבד את נשיא מועצת החכמים והשתתף באירוע.

היחסים של ש”ס עם הגר”ש עמאר יודעים  עליות ומורדות. מצד אחד, חשוב לתנועה ליצור מצג של ‘שלום ספרדי’, הכולל בין היתר משלוחי מנות וכיוצא באלו, אולם מצד שני – השלום הוא לא ‘על אמת’. לטוס במסוק עם הגר”ש עמאר, במקום עם הגר”י יוסף, זה כבר יותר מדי בשביל כוח הסיבולת של המפלגה להחזרת עטרה ליושנה.

חכם שלום כהן

סביב אישור ההגעה במסוק של נשיא המועצת ואורחו הושקעו מאמצים רבים. אחרי הכול, עמנואל ממוקמת בשומרון ולא פשוט לקבל אישור לנחות עם מסוק במנחת הקיים בסמוך לעיר. בסופו של דבר הושגו האישורים הנחוצים, הן מצד חיל האוויר והן מצד משרד הביטחון.

בסביבת חכם שלום נפגעו מאוד ממאי הגעתם של פוליטיקאים למעמד. מילא השרים והח”כים מיהדות התורה – מהם לא מצפים. אבל שרי (מלבד אזולאי, כאמור) וח”כי ש”ס שלא יגיעו לאירוע אישי ומשפחתי של נשיא מועצת החכמים? יו”ר ש”ס נעדר? מדובר בבושה, מבחינתם. בושה שמוכיחה שש”ס לא באמת ‘סופרת’ את מורם ורבם.

“הניסיון לאחות את הקרעים ולהביא לשלום ספרדי שייך, בין השאר, ליוזמה של איש העסקים אייל משיח, מי שעומד מאחורי עמותת ‘אורות’ ומאחורי המיזם של הקמת המקוואות. מטרתו: חיבור בין הרבנים הספרדים והשגת שלום של אמת. גם הפעם, זה לא עלה בידו”, אומר גורם בכיר בש”ס.

ואי שם, במשרדי המועצה הדתית בעמנואל, נותר מיותם פלקט ממוסגר ומהודר, ובו תעודת כבוד ליו”ר ש”ס אריה דרעי. גם השלום הספרדי המתוקשר, נותר בינתיים, די מיותם.

מלשכתו של יו”ר ש”ס לא התקבלה תגובה.

חכם שלום כהן

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    די לחפש סכסוכים ומלחמות , לא כולם צריכים לרקוד לפי החליל של הנגיד הספרדי
    05/02/2017 23:28
    מרדכי
  1. איש איש ורבותיו איש איש ודרכו

  2. ש
    07/02/2017 01:28
    שסניק לשעבר
  3. בזיון

  4. דרעי בדרך לכלא לכן לא סופר אף אחד
    07/02/2017 22:04
    חיים