עובדי השדה לאל על: נוסעים מכים אותנו, נפסיק לתת שירות בנתב”ג

אל על הודיעה על ביטול עוד 6 טיסות לאירופה וחזרה • ההנהלה לבית הדין לעבודה: להורות לטייסים לשוב מיד • ועד עובדי רשות שדות התעופה מאיים: אם לא תסיימו המשבר תוך 24 שעות, עובדי השדה יפסיקו לתת שרות • "נוסעים זועמים מוציאים את תסכולם עלינו, עד כדי הרמת ידיים"
שייע קליין
ט' שבט התשע"ז / 05.02.2017 15:47

לאחר שרק אתמול בוטלו 3 טיסות – הנהלת אל על הודיעה היום (ראשון) על ביטולן של 6 טיסות לאירופה וחזרה.

החברה מאשימה את הטייסים בביטול הטיסות, “עקב חוסר נכונות טייסים לאייש את הטיסות, לרבות פתיחת ימי מחלה”.

בעקבות השיבושים האחרונים וחוסר נכונותם של הטייסים לבצע טיסות, פנתה הנהלת אל על לבית הדין לעבודה – בדרישה להורות לטייסים לשוב מיד לעבודה סדירה.

הטיסות שבוטלו היום הן: טיסה 317 ללונדון שהייתה אמורה לצאת ב-17:15, וטיסת 318 הלילה מלונדון לישראל; טיסה 397 למדריד שהייתה אמורה לצאת בשעה 17:25 וטיסת חזור 398 שהייתה אמורה לצאת הלילה ממדריד לנתב”ג; טיסה 561 לורשה שהייתה אמורה לצאת היום בשעה 17:30 וטיסת החזור 562 שאמורה הייתה לצאת הלילה מורשה לנתב”ג.

בוועד טייסי אל על טוענים מנגד: “הנהלת אל על קיצצה באכזריות, בניגוד להסכמים ובעיצומו של מו”מ כ-70% משכר הטייסים בני ה-65.  במצב כזה ההנהלה לא יכולה לחשוב שטייס שלא היה מתוכנן לטוס יעזוב הכל ויבצע ‘טיסת ספיישל’ לא מתוכננת, ויחפה בכך על מחדלי ההנהלה שהורסת את אל על”.

בתוך כך, גם ועד עובדי רשות שדות התעופה מאיים:  אם הנהלת אל על לא תסיים את המשבר תוך 24 שעות, עובדי השדה יפסיקו לספק שרות לאל על.

״אין בכוונתנו להתערב בסכסוך באל על. אולם לא ייתכן שעובדי הנמל יאלצו להתמודד מול נוסעים זועמים שאת כל תסכולם מוציאים על עובדי הרשות, עד כדי הרמת ידיים על עובדים״, נמסר מהוועד.

כפי שדווח אמש בחרדים10, הרקע למשבר החדש הוא תנאי ההעסקה של הקברניטים  שעברו את גיל 65.

אתמול מסרו בהנהלה כי השיבושים נעשו למרות שמתנהל מו”מ בחסות יו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בנושא הסדרת מעמדם של טייסים ותיקים שהגיעו לגיל 65 ואינם יכולים עוד לטוס בעקבות אימוץ התקנות הבינלאומיות, האוסרות טיסה מעבר לגיל 65.

מטוס, אל על

“אנו מצפים מנציגות הטייסים שלא להפוך כל אי הסכמה במשא ומתן לעיצומים גלויים או סמויים”, נמסר מההנהלה. “דבר הפוגע בחברה, בעובדים ומעל לכל בקהל לקוחותינו אשר הופכים בעל כורחם ל’בני ערובה'”.

מוועד טייסי אל על נמסר: “הנהלת החברה משקרת לנוסעים: אנחנו, הטייסים, איננו נוקטים שום עיצומים, אנחנו מקיימים את כל הטיסות אליהן אנו רשומים מראש.

“ההנהלה זורקת לזבל באכזריות, תוך הפרת הסכמים, את הקברניטים והטייסים הכי מנוסים – בני ה-65, ומפחיתה בבריונות חד צדדית את שכרם בשני שלישים”.

לדברי ועד הטייסים, “הנהלת החברה הורסת בכך את חברת אל-על, החברה שהיא הבית שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות