חשיפת חרדים10 • הקהילה בהלם: המנהל מעל במיליון וחצי דולר – והגמ”ח קרס

החסידים מאשימים: מנהל קופת הגמ"ח, נכד אדמו"ר, מעל בכספים עליהם הופקד ורכש באמצעותם, לכאורה, דירת פאר וחיתן ילדים • המפקידים מצאו עצמם בפני שוקת שבורה: אינם מקבלים הלוואה לחתונות וגם לא את הסכום שהפקידו בקופה" • זועמים: בטחנו בהנהגת הקהילה, וכעת כולם מתנערים - כולל האדמו"ר שהקופה תחת חסותו ובנשיאותו • גורם בקהילה לחרדים 10: "הרבי ואחיו הרב מטפלים בזה בשקט, לא נותנים לתבוע"
יוסף גרינבוים
ו' שבט התשע"ז / 02.02.2017 18:17

חשיפת חרדים10: רעידת אדמה מתרחשת בימים האחרונים בקהילה חרדית בירושלים, לאחר שנחשף כי מנהל קופת הגמ”ח הקהילתית, המסייעת בהלוואות כלליות ולהורים המשיאים את ילדיהם – מעל לכאורה בכספי הקופה בסכום הנאמד ביותר ממיליון וחצי דולר.

על פי החשד, מנהל הקופה, נכדו של אדמו”ר ידוע, מעל בכספים עליהם הופקד ורכש באמצעותם, לכאורה, דירת פאר.

“לא מדובר בגמ”ח רגיל”, אומר חבר בקהילה לחרדים10.”זו קופה שמבוססת על הפקדה חודשית של חברי הקהילה או סכום גדול חד-פעמי לתקופה מוסכמת – ובעת שמחה אפשר לקבל הלוואה בסכום משולש או מרובע מהסכום שהופקד, בהלוואה אותה מחזירים בתשלומים קטנים, לאורך תקופה ארוכה.

“הקופה”, הוא מוסיף, “קיימת כבר כ-20 שנה וכעת המפקידים מוצאים עצמם בפני שוקת שבורה: הם אינם מקבלים הלוואה ואף לא את סכום הקרן שהפקידו בקופה”.

לדבריו, “מתעתעים באנשים, מטרטרים אותם בזלזול מחפיר – ואין עם מי לדבר. מזה כשנה, רק מי שאיים ועשה בלגן קיבל את הקרן בלבד – ומהכסף שנכנס כל חודש ובטיפין טיפין. מעבר לזה, אין הלוואות בכלל, גם לא למי שהפקיד סכומים גדולים בקופה”.

גורמים בקהילה טוענים בכעס: “חברי העמותה, שהשקיעו גם הם כספים בקופה, הצליחו לחלץ לעצמם את כספם מתחת לאף, והשאר נשארו המומים עם הלשון בחוץ”.

גורם המקורב למנהל הגמ”ח אמר לחרדים10: “המנהל נקלע למצוקה כשחיתן את צאצאיו, ובמצוקתו שלח יד כנראה בכספים בשביל לחתן אותם, אבל הוא עצמו לא חי חיי פאר בכלל”.

גורם אחר בקהילה מתרתח. “לא חי חיי פאר?” הוא אומר לחרדים10. “לאיש יש שתי דירות פאר מאובזרות, כמנהג הנגידים, עם מוצרי חשמל מהחדישים בשוק, סביב דירתו מצלמות מעגל סגור, תריסים חשמליים – הוא לא בן ולא נכד לנגיד ועשיר והוא עצמו במה הוא עובד? עבודה פשוטה, אשתו מורה – ואיך ברשותו שתי דירות ויכול להרשות לעצמו דירות לבניו בירושלים”.

הפרשה מעוררת, כאמור, סערה גדולה בקהילה, שם זועמים גם על כך שבטחו בהנהגת הקהילה, וכעת כולם מתנערים – כולל האדמו”ר שהקופה תחת חסותו ובנשיאותו.

גורם נוסף בקהילה אומר לחרדים10: “הרבי וגם אחיו המודעים היטב לזעם המפקידים התמימים מטפלים בזה בשקט, לא נותנים לתבוע. מתחמקים מהמשקיעים בקופה בצורה מביכה. האח שהיה מלכתחילה נגד הניהול של המנהל וכעת מחוסר ברירה מנסים יחד למצוא פתרון לשערוריה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בקרוב ידעו מנין הכסף של מנכ
    02/02/2017 19:20
    מירי
  1. מנין דירות הפאר הרבות? והכסף הרב

  2. דושינסקיא
    02/02/2017 21:59
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. הכתבה זועקת ”חסידות דושינסקיא” –
    ”הרבי ואחיו הרב מטפלים בזה בשקט לא נותנים לתבוע”. באיזה חסידות עוד עובדים כתף אל כתף האח עם האדמו”ר. יחד עם זאת שחיתות וגניבות יש בכל ממסד, ככה שאי אפשר להסיק מסקנות