מה יגידו הח”כים החרדים? דוד ביטן יוצא נגד השיימינג לחיילים החרדים

בראיון שהעניק ל'ערוץ הכנסת' הגדיר יו"ר הקואליציה את הקמפיין נגד חיילי צה"ל החרדים כ"תופעה חמורה ומסוכנת" וקרא "להחמיר ענישה ולנקוט ביד קשה" • מדובר בהישג למטה החרדי בליכוד, שהצליח לרתום גם את נתניהו וגם את יו"ר הקואליציה להביע עמדה ברורה
אריה ריבקינד
ו' שבט התשע"ז / 02.02.2017 10:40

בראיון שהעניק יו”ר הקואליציה ל’ערוץ הכנסת’, כמו גם בפוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו, הגדיר ח”כ דוד ביטן את הקמפיין נגד חיילי צה”ל החרדים כ”תופעה חמורה ומסוכנת” – וקרא לממשלה “להחמיר ענישה ולנקוט ביד קשה נגד אותם אלה שמעזים לפגוע בחיילינו”.

ח”כ ביטן כתב עוד, כי הוא “מבקש לחזק את ידי המטה החרדי בליכוד בראשות יעקב וידר על הרתמותו ופועלו נגד התופעה”, והסביר: “העובדה שיש חרדים שכן מתגייסים מאפשרת לבחורי הישיבות להמשיך וללמוד. אם אף חרדי לא היה מתגייס, החוקים היו נוקשים הרבה יותר”.

לדבריו, “על הציבור החרדי ובני הישיבות להעריך את החיילים החרדים”.

ביטן הבטיח “לתמוך בחיילים החרדים גם כלכלית וגם חברתית” והדגיש: “אנחנו צריכים לדבר עם הרבנים” – אולם לא ברור מי הרבנים שבכוונתו לפגוש.

ח”כ ביטן ויעקב וידר, יו”ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות המפלגה, נצפו לא אחת בבני ברק, סועדים יחד ממטעמי המטבח היהודי. ח”כ ביטן היה גם אורח הכבוד בכנס התפקדות למפלגת הליכוד שערך לאחרונה ‘המטה החרדי בליכוד’ בכפר חב”ד.

כפי שדווח בחרדים10, בשבוע שעבר נערכה בין בנימין נתניהו וחבר נשיאות הליכוד יעקב וידר, בסופה פרסם ראש הממשלה וידאו בו העניק גיבוי חד משמעי לחיילים החרדים ואמר: “החיילים החרדים ראויים לכל ברכה ואני עומד מאחוריכם וגאה בכם”. ראש הממשלה הדגיש כי הוא “כועס על מסע השיסוי, ההסתה והשיימינג נגד החיילים החרדים”.

מדובר בהישג למטה החרדי בליכוד, שהצליח לרתום גם את ראש הממשלה וגם את יו”ר הקואליציה להביע עמדה ברורה בנושא – מה שאולי אף עלול להוביל למתיחות מסוימת בקואליציה מול המפלגות החרדיות, שעד כה הטילו וטו והצליחו למנוע מהכנסת ליזום חקיקה בנושא.

כפי שסוקר בהרחבה בחרדים10, בשנים האחרונות מתקיים בריכוזים החרדיים קמפיין נרחב נגד חיילי צה”ל החרדים, שאף הוביל בחלק מהמקרים לאלימות פיזית.

נציגי המפלגות החרדיות בכנסת מקפידים שלא להתבטא בנושא, ובין היתר גם נעדרו מדיון שיזם המטה החרדי בליכוד ונערך לפני שבועיים בןועדת החוץ והביטחון של הכנסת בנושא ההסתה נגד החיילים החרדים.

לפני מספר חודשים ניסה וידר לקדם יחד עם ח”כ שרן השכל מהליכוד הצעת חוק למיגור ההסתה נגד החיילים החרדים ומשפחותיהם, אך גם אז החוק נדחה בוועדת השרים לחקיקה בלחץ הסיעות החרדיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות