באמריקה שואלים: טראמפ מסתבך בשבתות בגלל שקושנר דתיים?

המגזין 'ואניטי פייר' טוען כי הנשיא האמריקני נוקט בצעדים שמסבכים אותו דווקא בשבתות - אז בתו איוונקה ובעלה ג'ארד קושנר, שניהם שומרי שבת, אינם יכולים להשגיח עליו • הנה הדוגמאות
נתן פרל
ו' שבט התשע"ז / 02.02.2017 00:06

כתבה שפורסמה במגזין האמריקני ‘ואניטי פייר’ נטען כי הנשיא דונלד טראמפ מסתבך בעיקר בשבתות – כאשר בתו איוונקה, ובעלה ג’ארד קושנר, שניהם שומרי שבת, אינם יכולים להיות לצדו ולהשגיח עליו.

לפי העיתונאית אמילי ג’יין פוקס, החתן ג’ארד – או בשמו היהודי יואל חיים – אינו מרוצה, לשון המעטה, מהתוצאות.

אין זו הפעם הראשונה שדעה כזו מוצגת בכלי התקשורת.

כבר במהלך מסע הבחירות הועלתה הטענה כי טראמפ מרבה לצייץ ציוצים שמסבכים אותו – דווקא בשבתות, אז בתו וחתנו אינם משגיחים עליו.

כדי להוכיח את התזה, הצביעה העיתונאית מ’ואניטי פייר’  על שורה של צעדים בעייתיים, לדעתה, מצד טראמפ שבוצעו  בין כניסת השבת ליציאתה.

כך, למשל, הטלפון שטראמפ הרים לרשות הפארקים למחרת השבעתו, בכדי לברר לגבי גודל הקהל שהגיע לצפות בטקס. באותו יום גם נאם במטה ה-CIA, בו נסחף לדבר על גודל הקהל בהשבעה ועל האופן בו התקשורת העוינת עיוותה, לטענתו, את סיקורו.

אחר כך שלח טראמפ את הדובר שלו, שון ספייסר, לטעון באוזני עיתונאים שהקהל בהשבעה היה הגדול בתולדות ההשבעות הנשיאותיות – טענה שהופרכה על ידי כלי התקשורת.

באותו יום גם הוציא הבית הלבן הודעה לכבוד יום השואה הבינלאומי, שלא הזכירה את היהודים, אלא רק על קורבנות “חפים מפשע”. ההודעה עוררה זעם בקרב הציבור היהודי, אך הבית הלבן הבהיר כי השמטת היהודים נעשתה בכוונה, משום שמלבד היהודים נרצחו גם אחרים בשואה.

ביום שישי האחרון, דקות אחרי כניסת השבת, חתם טראמפ על הצו הנשיאותי המורה להגביל את כניסתם לארה”ב של אזרחים משבע מדינות מוסלמיות – מה שגרר הפגנות סוערות.

רבים ציינו כי חסרונו של קושנר, מי שנחשב לאיש המרגיע והמייצב בסביבת הנשיא, הורגש במהלך אותה שבת.

פוקס מכנה את ג’ארד איוונקה “הזוג הראשון בפועל”, והיא שואלת אם השניים יהפכו לגורם המשפיע על הנשיא או שמא יידחקו מעמדת הכוח שלהם על ידי ראש הסגל ריינס פריבוס והיועץ המיוחד סטיב באנון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות