ההומאופאת החרדי יוצא לקרב חייו: ‘רוצים את הדם שלי, לחסל אותי מקצועית’

יומיים לאחר החלטתו של השופט בדימוס אמנון סטרשנוב להתלות את רשיונו של ד"ר אילן זמיר לתקופה של חמש שנים, הרופא החרדי לא נשבר ומחליט לצאת למלחמה • בראיון לחרדים10 - הוא מבהיר: "רוצים את הדם שלי. לחסל אותי כרופא הומאופת, הנימוקים שיקריים האשמות לא חוקיות והעונש אסון. אלחם על שמי ואערער על הכרעת הדין"
חיים בוזגלו
ה' שבט התשע"ז / 01.02.2017 21:09

יומיים לאחר החלטתו של השופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב, להתלות את רשיונו של ד”ר אילן זמיר למשך תקופה של חמש שנים, ד”ר זמיר לא נשבר ומחליט לצאת לקרב חייו.

ד”ר זמיר, בן 74,  חרדי, הוא רופא מדיציני ראשון בישראל שזנח את תחום הרפואה הקונבנציונאלית, לטובת תחום ההומאופתיה.

בעקבות קובלנה משמעתית שהוגשה כנגדו, בעניין התנהגות שאינה הולמת רופא, פגיעה בכבוד המקצוע ובאינטרס הציבורי, גילויי רשלנות חמורה במילוי תפקידו כרופא והפרת הוראות בחוק זכויות החולה, החליט השופט סטרשנוב, להתלות את רשיונו של ד”ר זמיר, למשך חמש שנים.

בעקבות ההחלטה הקשה, שעלולה לפגוע בד”ר זמיר אנושות, הוא יוצא לקרב חייו ובראיון לחרדים10 מודיע כי יערער על ההחלטה: “זה לא קל לי לערער. אני יודע שאני יכול לשבת בשקט ואחרי עשרים וארבע שעות הכל ישקע ואף אחד לא יזכור את זה עוד. אבל החלטתי, להילחם על שמי”. אומר ד”ר זמיר.

“אני יודע שלרישיון רופא יש חסרון גדול, בכך שמשרד הבריאות יכול לעקוב אחר עבודתי ואילו אם אמשיך בעבודתי כהומאופאת ללא תעודת רופא, חיי יעשו קלים יותר, אבל את הכתם שעשו לי, אני חייב לתקן ולהיאבק על שמי”.

זמיר, טוען כי מתבצע נגדו “ציד מכשפות”, שמתנהל כבר כשלושים ושבע שנים.

“כשהמערכת מחליטה להתלבש על מישהו, היא עושה זאת עד הסוף. עד שתחסל את מי שהיא מעוניינת. רוצים את הדם שלי, לא משהו אחר. אני בן 74 ולקחת לי את התעודה לחמש שנים, פירושו של דבר זה להמית אותי”.

ד”ר זמיר, מתייחס גם לתלונות שהוגשו נגדו: “אין תלונות. הייתה בסך הכל תלונה אחת של מישהי שהשתמשה במשחה ואחרי שלושה שבועות של שימוש גילתה פצעים. זאת נשמעת תלונה אמיתית?” הוא תוהה.

“שלושה שבועות הכל בסדר ורק אחרי שלושה שבועות זה מזיק? אם יש משהו בעייתי במשחה, היו רואים את זה מייד”, הוא מוסיף – ותוקף: “מאשימים אותי, שאני מייצר תרופות לא חוקיות, הבעיה היא שלא הוכיחו כלום. מצאו אצלי, כמה צמחים שעושים מהם תה ועוד ספירט, אודותיו שאלו מה השימוש שלי בו. השבתי להם, שאני מורח אותו על העור, אבל כלום לא עזר, הם החליטו שאני מייצר תרופות.”

בכדי לסבר את האוזן על הרדיפה המתנהלת נגדו, מספר זמיר, כי אחת התלונות שהוגשו נגדו – ובשל כך נשלל ממנו רישיון הרפואה, הינה חריגה מגודל הפרסום המותר.

“הם מצאו איזה תקנון שאומר שאסור לרופא לפרסם את עצמו, בגודל של עמוד שלם, אלא רק על חצי עמוד ואני פרסמתי עמוד שלם. אין להם נימוקים אמיתיים, כל מה שהשמיעו שם זה נימוקים שיקריים, האשמות לא חוקיות ובשל כך נתנו לי עונש שהוא אסון”.

ד”ר זמיר, מלין גם על מהלך המשפט: “בעוד שאני יושב ומדבר בהתרגשות, מדבר ומנסה להסביר את עמדתי, אחד מחבר השופטים התעסק בפלאפון בזמן עדות מסכמת והגורלית”.

עם זאת, זמיר שב וטוען, כי המטרה הייתה מסומנת מראש: “במהלך המשפט, שאל השופט ארד את נציגת התביעה, לכמה זמן הם דורשים לשלול את רשיון הרפואה שלי, למרבה התדהמה של השופט, הם השיבו, כי הדרישה היא שלילה לצמיתות ולא התלייה למספר שנים.

“השופט, ששמע את הבקשה, הסביר להם כי על מקרים קשים יותר הבקשה אינה כה נחרצת, בפרט שכאן אני ימשיך להיות הומופאת וימשיך להעניק את הטיפולים רק ללא תעודת רופא ומה הועילו חכמים בתקנתם”.

“אבל נציגת התביעה השיבה: ‘אני יודעת שמחפשים אותו בתור רופא ואם הוא לא יהיה רופא כבר לא יחפשו אותו’. המטרה הזאת, הייתה מסומנת מראש, בגלל העובדה שבישראל יש כ-20,000 רופאים, ואילו אני מציג תוצאות וקבלות של הצלחה, בלמעלה משמונים אחוזים”, הוא מסכם את דבריו, ומוסיף כי הוא “מצטער שמערכת הרפואית, במקום להשתמש בידע המקצועי והנסיון העצום שלי שנצבר במשך עשרות שנים, לא מפסיקה לרדוף ולפגוע בעבודתי הרפואית ובשמי הטוב בקרב הציבור”.

עורך הדין חופן שטרייכר, ממשרד עורכי הדיין שטרייכר-פלג, אמר בתגובה לפסק הדין: “אנו מצרים על כך כי כב’ השופט בדימוס סטרשנוב, לא השכיל לקבל את המלצת הוועדה של משרד הבריאות, אשר בפניה התנהלו דיוני ההוכחות בתיק, אשר נמשכו כשנתיים.

“ועדה זו, שמעה את עדיי התביעה וההגנה, בפניה הוצגו הראיות ובסופו של יום, הגיעה למסקנה כי ניתן להסתפק בהתליית הרישיון לשנה בלבד. אנו סבורים כי עונש של התליית רישיון למשך 5 שנים, הינו חמור ובלתי מידתי. מה גם, שאינו עולה בקנה אחד עם מקרים דומים אשר נדונו בעבר, לא כל שכן, עם מקרים חמורים יותר, בהם פציינטים מצאו את מותם עקב רשלנותם של רופאים, עליהם, נגזר עונש של נזיפה בלבד או לחילופין, התליית רישיון לתקופה קצרה. אנו נלמד את ההחלטה ונגיש ערעור לבית המשפט המחוזי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איש יקר ומקצוען אמיתי
    02/02/2017 05:36
    אבי
  1. אני מכיר אותו כבר למעלה משתי עשורים