מדוע התבקשו תושבי כפר חב”ד לחתום נגד כריתת עצי האקליפטוס?

כרוון מכפר חב"ד פועל בשיתוף מועצת הדבש נגד כוונת 'רשות הטבע והגנים' לעקור עצי אקליפטוסים מסביב לאזור: "זו פגיעה באיכות חייהם של התושבים, כשעוקרים אקליפטוס גוזרים גזר דין מוות לדבורים, ובעקבות כך גם לחקלאות ולמזון בארץ"
אליעזר היון
ד' שבט התשע"ז / 31.01.2017 18:09

מדוע התבקשו תושבי כפר חב”ד לחתום על עצומה הקוראת ‘לא לכריתת עצי אקליפטוס’?

באתר ‘חב”ד און ליין’ דווח, כי הכוורן לוי שניאורסון, מי שאחראי לשתילת עשרות עצי אקליפטוס סביב הכפר, עומד בשיתוף מועצת הדבש מאחורי העצומה – המופנית אל נשיא המדינה, שר החקלאות וראש הממשלה, נגד כוונת ‘רשות הטבע והגנים’ לעקור עצי אקליפטוס רבים.

“אני עוסק בגדול הדבורים וייצור הדבש”, מספר שניאורסון, “אנחנו נוטעים עצי אקליפטוס שהם ייצרני המזון העיקריים של הדבורים, המפיקות מהם דבש. בעץ האקליפטוס יש הרבה סגולות מרפה, הוא גם ידוע כמסייע בהקלה לנשימה ומועיל כנגד צינון.

“האקליפטוס הוא עץ גדול ויפה, וכשהוא פורח זה מראה מרהיב. יש מספר זנים, והכוונה שלנו לנטוע זן שמייצר צוף במעגל השנה”.

כ’דבוראי’ הוא מקבל את השתילים ללא תשלום מקק”ל, ונוטע אותם במקומות שונים.

האקליפטוסים משפרים את חייהם של התושבים, ועקירתם תפגע בהם: “אני מדבר בשני כובעים: ככוורן, וכאחד שאכפת לו מהסביבה. הדבורים לא רק מביאות דבש אלא גם האבקה של פרחים בחקלאות. במקום שיש מטע ואין דבורים היבול נמוך מאוד משמעותית.

“כשעוקרים אקליפטוס גוזרים גזר דין מוות לדבורים, ובעקבות כך גם לחקלאות ולמזון בארץ. הרווח של המדינה ממיסוי על הדבש הוא פרומיל ממה שמרוויחה בעקבות גידול תפוקת יבולי החקלאות, וזאת בזכות הדבורים”.

לדבריו, “במקומות רבים נוטעים הרשויות באופן יזום. אני עושה את זה ללא תשלום, ולבוא ולעקור אותם זה פשוט עוול”.

ברשות הטבע והגנים הלאומיים אומרים מנגד: “הרשות פועלת למען החזרת ושימור הנוף הטבעי של הארץ. במסגרת זו החליטה הרשות על דילול חלק קטן של עצי האקליפטוס במקומות בהם חשוב להחזיר את החורש הארצישראלי הטבעי, הרוב גדול של חורשות אקליפטוסים יישאר”.

0.22074097409_170968 כוורות שניאורסון בכפר חב”ד. צילום: חבד און ליין

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות