מסלול חדש בצה”ל: חרדים ישולבו כמשקפים ביטחוניים ב’מעבר רחל’

בתחילה יתגייסו לפרויקט 20-15 חרדים, שיהוו את הסנונית הראשונה לשירות חרדים בחיל המשטרה הצבאית • למתגייסים יינתנו כלל התנאים הנדרשים, כמו אוכל כשר ושירות נפרד מנשים • יקבלו תעודת מקצוע של משקף ביטחוני, שתאפשר להם לעבוד בתחום באזרחות
חיים טוויל
ד' שבט התשע"ז / 31.01.2017 10:15

פרויקט חדש של המשטרה הצבאית יגייס חרדים בוגרים כמשקפים ביטחוניים במעבר רחל, הממוקם הסמוך לקבר רחל –  במסלול מיוחד המותאם להם.

לפי דיווח ב’ישראל היום’,  במשטרה הצבאית מתכוונים לגייס חרדים לפרויקט – שזכה לשם ‘שומרי החומות’, כבר במהלך חודש פברואר.

בתחילה יעברו המתגייסים הטריים טירונות ייחודית ומותאמת של רובאי 02 במחנה ניצנים, ולאחר מכן ישתתפו בהכשרה קצרה של משקפים ביטחוניים, שתארך כשבועיים.

בתום ההכשרה, יחלו החרדים בשיקוף הכבודה של העוברים והשבים במעבר רחל.

בחיל המשטרה הצבאית מקווים כי בתחילה יתגייסו לפרויקט 20-15 חרדים, שיהוו את הסנונית הראשונה לשירות חרדים בחיל.

החרדים שיתגייסו הם במסלול “שחר” – חרדים בוגרים, לרוב נשואים עם ילדים, שבאים לצבא כדי לעסוק במקצוע, ואינם מיועדים לתפקידי לחימה.

בחיל מתכוונים לתפור לחיילים החרדים חליפת שירות מיוחדת, שתאפשר להם לעבוד במשמרות, בהתאם לנוחות שלהם ותקבע שרמת הפעילות שלהם תסווג ברמה ב’ בלבד.

לחרדים שיתגייסו יינתנו כלל התנאים הנדרשים להם, כמו אוכל כשר ושירות נפרד מנשים. לשם כך, החיילים החרדים ישובצו רק בעמדת השיקוף במעבר, שנמצאת בתוך מבנה סגור, ומופרדת מהמקום שבו עוברים הפלשתינים.

בתום השירות הצבאי יקבלו החרדים תעודת מקצוע של משקף ביטחוני, שתאפשר להם לעבוד בתחום זה באזרחות.

פרויקט ‘שומרי החומות’ של המשטרה הצבאית מצטרף לכמה יחידות שנפתחו בשנים האחרונות לחיילים חרדים. האחרונה שבהן היתה פלוגה שהוקמה לחיילים חרדים בחטיבת הצנחנים.

עם זאת, לפי הדיווח, בצבא מתקשים לגייס את מספר החרדים שנקבע על פי חוק: בשנת 2016 גייס הצבא רק 2,528 חרדים לשורותיו מתוך 2,700 כפי שנדרש בחוק, וכבר כיום מתריעים בצבא על כך שהשנה הבעיה עלולה להיות חמורה יותר, מכיוון שבחוק נקבע שהצבא נדרש לגייס לא פחות מ־3,200 חרדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות