חשיפת חרדים10 • קול ברמה תובע: למה קול חי קיבל את כל התקציב של פרסום ההילולא

ברדיו 'קול ברמה' מסירים כפפות: במכתב ששיגרו, באמצעות עו"ד אילן בומבך, למנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב, קובלת התחנה על הדרתה מתקציב הפרסום של אירוע אבן הפינה למרכז מורשת הבאבא סאלי זצ"ל בנתיבות - ודורשת: לקבל את כל הנתונים "כיצד התקבלה ההחלטה בעניין מסירת התקציב לידי קול חי בלבד" • הפרקליט מבהיר במכתב: "מרשתי החליטה לבוא חשבון עם הפעולות השלטוניות הפסולות שנועדו לפגוע בה כלכלית"
יוסף גרינבוים
ד' שבט התשע"ז / 31.01.2017 00:01

אחרי כמעט שלוש שנים בהן שמרו מנהלי תחנת הרדיו ‘קול ברמה’ על שתיקה רועמת מול החרם שהכריזו על התחנה, לדבריהם, קברניטי תנועת ש”ס – הם החליטו בימים האחרונים לחשב מסלול מחדש ולהשיב מלחמה שערה.

לפני שבוע חשף העיתונאי עקיבא נוביק במהדורה המרכזית של חדשות 10 הקלטות בהן סיפר בכיר בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’ כיצד, לכאורה, האיש הכי קרוב לאריה דרעי ניסה לסגור איתו ‘דיל’. בהקלטות הוא טען כי מקורבו של יו”ר ש”ס איים בשיחה שהתקיימה ביניהם: “נמשיך במלחמה אם לא תתיישרו עם מה שאנחנו רוצים”, וכי “דרשו לפטר שדרנים, לכנות בשם ‘מרן’ רק את חכם שלום כהן, ולקבל וטו על ראיונות עם אלי ישי”.

הערב אנו חושפים כאן בחרדים 10 – בפרסום ראשון – כי הנהלת הרדיו שיגרה מכתב,  באמצעות משרד עורכי הדין אילן בומבך ושות’, לעו”ד משה מור יוסף, מנכ”ל הרשות לפיתוח הנגב, בו היא קובלת על הדרתה מתקציב הפירסום לאירוע הנחת אבן הפינה למרכז מורשת הבאבא סאלי – אירוע שנחגג היום (שני) בעיר נתיבות – ודורשת לקבל את כל הנתונים כיצד התקבלה ההחלטה.

תחת הכותרת “הנידון: פרסום תשדיר להנחת אבן הפינה למרכז מורשת הבאבא סאלי”  – כותב עורך הדין:

“בימים האחרונים משודר ברדיו קול חי תשדיר פרסומי מטעם הרשות בהנהלתך, המזמין את הציבור הרחב לטקס הנחת אבן הפינה למרכז מורשת הבאבא סאלי ביום ג’ שבט”, נאמר במכתב.

“בתשדיר מצוין, בין היתר, כי אורח הכבוד בטקס זה הינו הרב אריה דרעי, שהינו שר הפנים, הפריפריה, הנגב והגליל. דא עקא, שהרשות בהנהלתך החליטה להעביר את תקציב הפרסום לטקס נכבד זה לרדיו קול חי, והיא כלל לא פנתה למרשתי בעניין זה.

“זאת, חרף העובדה שהטקס מיועד בדיוק לציבור הרחב שמאזין למרשתי. אפליה זו איננה מתקבלת על הדעת”!

בתביעה מצוין, כי “הרשות בהנהלתך הינה רשות סטטוטורית הפועלת מכוח חוק הרשות לפיתוח הנגב התשנ”ב-1991. בהיותה רשות סטטטורית היא מחוייבת בחובת הגינות מוגברת כלפי הציבור ובין היתר עליה לחלק את תקציב הפרסום בשוויוניות”.

עורך דין בומבך ממשיך וכותב: “מרשתי, כמו גם רדיו קול חי, הינה זכיינית של הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו ולכן לא נמצא כל טעם ענייני להפנות את כלל תקציב תשדירי הרדיו בעניין הטקס הנכבד שבנדון לתחנת רדיו קול חי בלבד, ולא להקצות כלל תקציב מתאים ושוויוני למרשתי.

הילולת הבבא סאלי בנתיבות

“יותר מכך, דווקא זיכיונה של מרשתי מסדיר את שידוריה לקהל תורני-מזרחי שהוא הנמען העיקרי לתשדיר הנ”ל”.

“ואולי תמוה מכל: בעניינינו, הרשות בניהולך העדיפה לפרסם את התשדיר בתחנת רדיו קול חי בלבד, אף על פי שנתיבות נמצאת – על פי תנאי הזיכיון – באיזור השידור של מרשתי (איזור התיכון) ואילו איזור השידור של רדיו קול חי הינו איזור המרכז (ואיננו כולל את נתיבות!).

“נקודות אלה מחדדות עוד יותר את האפליה הברורה לטובת רדיו קול חי, והדברים פשוט זועקים”.

“מנהל ההפקה אצל מרשתי שוחח לפני מספר ימים עם מנהל אתר הבאבא סאלי, מר גואל ועקנין, שהתחייב כי ברגע שיהיה פרסום לציבור של טקס הנחת אבן הפינה ושל ההילולה המתקיימת בצמוד לו, הוא יהיה גם אצל מרשתי. מר ועקנין אף תמה על הפנייה אליו, משום שבשנה שעברה, באותו המועד, שודרו ג’ינגלים אצל מרשתי לקראת ההילולה. אך כאמור, בסופו של דבר, אף גורם מוסמך לא פנה למרשתי על מנת לפרסם את האירוע”.

“בכך לא די”, ממשיך עורך הדין. “אנשי אתר הבאבא סאלי מונעים דה פאקטו ממרשתי לשדר את חגיגות ההילולה, ובין היתר נמנע ממרשתי (וממנה בלבד) להעביר שידורים מהאירועים המרכזיים, להעמיד עמדות שידור וכאמור – להודיע לציבור על האירועים עצמם (באמצעות ג’ינגלים).

“למרשתי תחושה קשה, אך למרבה הצער מבוססת, כי אנשי אתר הבאבא סאלי יראים מאד מלהפגין ‘עסקים כרגיל’ מול מרשתי, מפאת החשש שיבולע להם”.

עורך הדין מוסיף וכותב: “לטענת מרשתי הרשות בניהולך פעלה כך, נוכח הזיהוי הפוליטי שלך ושל ראשיה ומנהליה. שכן, מאז מערכת הבחירות לכנסת מותקפת מרשתי חזור ושנה על ידי תנועת ש”ס, בשל סברתה של האחרונה כי מרשתי ‘תמכה’ ברשימתו של מר אלי ישי לכנסת (דבר אשר לא היה ולא נברא).

“בד בבד דואגת תנועת ש”ס, ודואגים שריה וסגני שריה בממשלה, וכן נציגיה בשלטון המקומי להזרים תקציבים (כספי ציבור) לתחנת רדיו קול חי לצורך רכישת זמן פרסום. ובתוך כך פועלים ראשי תנועת ש”ס על מנת להביא לסגירתה של מרשתי, או לכל הפחות – למיטוטה הכלכלי. כלל המתואר לעיל בקשר עם האירוע שבנידון הינו פרי הלחצים המובהקים שהופעלו על ידי הרשות בניהולך ועל ידי אנשי ש”ס, והדבר הוביל כאמור לחסימה מוחלטת של מרשתי מן האירוע החשוב שבנדון”.

עורך הדין מזכיר במכתבו: “כזכור, אתה קשור בעבותות לתנועת ש”ס ולפי מיטב הבנתה של מרשתי בעבר נמנית על רשימתה למועצת העיר אשדוד”.

עורך הדין בומבך מבהיר: “אלא שעכשיו החליטה מרשתי לבוא חשבון עם הפעולות השלטוניות הפסולות והנפסדות שנועדו לפגוע בה כלכלית.

“מרשתי דורשת לדעת איך וכיצד התקבלה ההחלטה בעניין מסירת תקציב התשדיר שבנדון לידי תחנת רדיו קול חי בלבד, תוך התעלמות מוחלטת ממרשתי.. כן דורשת מרשתי לקבל.. כל מסמך רשמי או אחר של הרשות בהנהלתך אשר מסביר כיצד יש לחלק את תקציב הפרסום של הרשות (במיוחד לעניין תשדירי רדיו שבהם יקודמו אירועים באחריות הרשות או מטעמה)”.

קול ברמה בנתיבות

יצוין, כי לבסוף שידרה תחנת הרדיו ‘קול ברמה’ מאירועי הילולה, כאשר לטענתם, בהתערבות מנכ”ל העיריה וראש העיר הם הצליחו לשרוד ולשדר מהמקום.

עו”ד משה מור יוסף טען כי טרם קיבל את המכתב. חרדים10 שיגר לו את המכתב, ותגובתו הייתה: “אראה מחר”. לכשתתקבל תגובתו נפרסמה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    'קול ברמה' מרבה מחלוקות בישראל ואין לו זכות קיום
    31/01/2017 01:32
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. קול ברמה’ מרבה מחלוקות בישראל ואין לו זכות קיום. הכל בשביל האגו של ישי

  2. תשאלו את ישי
    31/01/2017 01:51
    חיים
  3. תשאלו את ישי